Nogmaals nieuwe zijknipperlichten

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Ik heb mijn zijknipperlichten nu en heb ze meteen op mijn Scénic gezet. Het probleem is dat ze met een zwart randje kwamen, zoals je dat ziet op ietwat oudere Renaults, zoals de Mégane en Scénic fase 1.

Mijn Scénic van vorig jaar heeft dus niet zo'n zwart randje: de lichtjes zijn enigzins in het voorspatbord verzonken. Dus heb ik die zwarte randjes losgehaald, maar nu steken de lichtjes een beetje uit. Op het eerste gezicht zijn de nieuwe witte lichtjes precies even lang als de oude oranje, al zijn er een paar verschillen hoe de houder er uit ziet.

Uiteraard heb ik geen merk van de lichtjes. Ook heb ik ze cadeau gekregen van mijn ouders die een slordige 2000 km verderop wonen, dus even langs de dealer is ook niet echt een optie.

Heeft iemand dit misschien ooit eens meegemaakt en er een mouw aan weten te passen?

- Peter
Nick (germanstyle)

Yep, da's het probleem wat zo vaak voorkomt. Ik had het ook op mijn twingo.

Die lipjes waarmee hij aan de binnenkant vastzit zijn te kort.

Bij de twingo van mij zaten ze er ook gewook los in.
Peter @ Malta
Contacteer:

Nick (germanstyle) schreef:Yep, da's het probleem wat zo vaak voorkomt. Ik had het ook op mijn twingo.

Die lipjes waarmee hij aan de binnenkant vastzit zijn te kort.

Bij de twingo van mij zaten ze er ook gewook los in.
OK, maar afgezien van die koperen lipjes (stukken plastic op het originele onderdeel) kan ik het lichtje ook niet verder naar binnen duwen. Het spatbord is van kunststof en begint vervaarlijk naar binnen te buigen als ik er een beetje druk op uitoefen.

Misschien moet ik met een mesje aan de slag of zo? Ik wil niet het zwarte dingetje eromheen, want het ziet niet uit (en ik ben van plan om alle zoveel mogelijk zwart in de carrosseriekleur te laten spuiten).

- Peter
Peter @ Malta
Contacteer:

SeverityOne schreef:Misschien moet ik met een mesje aan de slag of zo? Ik wil niet het zwarte dingetje eromheen, want het ziet niet uit (en ik ben van plan om alle zoveel mogelijk zwart in de carrosseriekleur te laten spuiten).
OK, met behulp van een scherp mes en door naar de originele lichtjes te kijken heb ik het opgelost. De koperen lipjes heb ik zoveel mogelijk recht gebogen, om te voorkomen dat ze achter het spatbord vast blijven zitten (wat niet 100% succesvol was, maar soit). Ze passen nou perfect.

Ik heb er voorlopig de originele lichtjes opzitten tot ik de oranje gloeilampjes heb: ik denk dat je die koperen lipjes maar een beperkt aantal keer kunt buigen voordat ze afbreken.

- Peter
Plaats reactie