Kan iemand me vertellen wat het maximum Nm van de standaard GTT koppeling is?
Qua PK's zou hij goed tot 160 PK moeten zijn (heb ik hier gelezen, klopt dat?)
Ik vraag dat omdat ik nu twijfel tussen een sport koppeling of een sintermetalen.
Sintermetaal is zo klote tijdens file rijden. (iemand ervaring mee?)
Weet iemand ook wat Henk precies voor max Nm had toen hij op de test bank stond?
Wat denken jullie qua as breuk. Zijn er zwakkere plekken of moet ik serieus daar rekening mee houden, als ik sintermetaal kies?
Qua sprinten wel lekker natuurlijk.
Uiteraard is dit voor op m'n gemodificeerde blok...
Ik vraag over de Nm omdat we gaan berekenen wat de max krachten zijn strakjes. Een vriend van me ontwerpt koppelingen voor vrachtwagen races voor een Nederland vrachtwagen productie bedrijf.....
Koppeling hulp
-
- Contacteer:
Drive it like you stole it
ik heb ook een vraag omtrend dit probleem.
sintermetaal is geen probleem als je maar een geveerde plaat neemt weet ik uit eigen ervaring.
maar als je het motorvermogen zodanig gaat verhogen
200 pk bijvoorbeeld moet je dan ook een andere
drukgroep (zwaardere) nemen?
zo ja welk type is voor een 5 gtt geschikt?
vr/gr mark b
sintermetaal is geen probleem als je maar een geveerde plaat neemt weet ik uit eigen ervaring.
maar als je het motorvermogen zodanig gaat verhogen
200 pk bijvoorbeeld moet je dan ook een andere
drukgroep (zwaardere) nemen?
zo ja welk type is voor een 5 gtt geschikt?
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Contacteer:
Is er dan helemaal niemand die hier ervaring mee heeft op de 5? Wat kan de standaard kopeling precies aan?
Weet iemand ook wat Henk verandert heeft qua koppeling? (aangezien hij onwijs veel vermogen heeft).
Weet iemand ook wat Henk verandert heeft qua koppeling? (aangezien hij onwijs veel vermogen heeft).
Drive it like you stole it
Wat kan een standard koppeling aan. Rond de 160 PK en ik dacht een nm of 180. Maar dat is wel al heel ver tegen de grens. En vergeet niet dat je koppeling 26x zo hard slijt.
Tja als je meer vermogen wil trekken, kun je het beste een iets stevigere koppeling monteren. Een Sachs power clutch beloofd 25% meer power aan te kunnen. Is trouwens een sterkere plaat en een iets verstevigde drukgroep.
Sintermetaal is een hele goede optie. Maar wel eentje pakken met torsie veertjes. Schijnt dat die koppeling met de standard drukgroep toch aardig rijdbaar is en een heleboel vermogen kan verkraften.
Misschien een leuk onzinnig detail.
Ga naar six flags en kijk eens naar de achtbanen daar. Ze worden allemaal afgeremd door een rail onder de karrentjes. Deze rail word als een standard rem tussen 2 blokken geperst.
Juist je. Sintermetaal
tot zover het nieuws
Tja als je meer vermogen wil trekken, kun je het beste een iets stevigere koppeling monteren. Een Sachs power clutch beloofd 25% meer power aan te kunnen. Is trouwens een sterkere plaat en een iets verstevigde drukgroep.
Sintermetaal is een hele goede optie. Maar wel eentje pakken met torsie veertjes. Schijnt dat die koppeling met de standard drukgroep toch aardig rijdbaar is en een heleboel vermogen kan verkraften.
Misschien een leuk onzinnig detail.
Ga naar six flags en kijk eens naar de achtbanen daar. Ze worden allemaal afgeremd door een rail onder de karrentjes. Deze rail word als een standard rem tussen 2 blokken geperst.
Juist je. Sintermetaal
tot zover het nieuws
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538