Ik ben er ziek van!! :(

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Serge1916V

Vorige week kwam ik thuis van het werk en ik zag overal kleine olievlekken liggen....dus ik begon al te schelden wie z'n frot auto nou weer aant lekken was.

gisteren rijdt ik weg bij mijn werk en ik zie een paar druppels olie die op de grond liggen en het was ok nog vers.
En het was gisteren maandag en in het weekend staan daar nooit auto's!!
Dus moest het wel van de mijne komen.....
Ik was dus weer ZIEK :-*
Motor is nog geen 10.000 kilometer geleden gereviseerd :-*
Dus heb meteen dat begrijf gebeld waar dit is gereviseerd en moet hem straks weer langsbrengen.

De druppels laten de emmer elke keer weer overlopen maar toch doe ik hem niet weg, ik kan wel begrijpen dat gille helemaal gek wordt.
Want ik steek er nu ook al een jaar al mijn geld in en nu is het weer feest :-*

Ik hou jullie op de hoogte....

Ik hoop dat het alleen maar een kering is ofzo die niet meer goed is.....
Bidden jullie mee met mij ?! 8)

Gr
Serge
jef

das baluh idd!!!
Mickael

Ik weet wat je bedoeld. :(

Ach je bent in ieder geval niet de enige die dat heeft of heeft gehad. Ik had mijn revisie blok er nog maar 1500km inzitten en toen lekte die dus ook al olie. Bij mij was het de onderste keerring aan de distributie kant. Na 8000 km klapte mijn klepdeksel pakking er tussenuit (weer overal olie en stinken) en bij 12000 km scheurde een benzine slang.

Ik weet dus hoe je je voelt. Maar zoals je zei gewoon doorgaan en niet de hoop opgeven. Als het gemaakt is weet je weer waarom je het weer heb laten doen en waar je voor werk.

Ik leef wel met je mee.
Haas
Car: Megane RS

idd aardig zaad... :( :evil:
turboman
Contacteer:

kep zelf al zoveel stront gehad met mijn 5, wil je niet weten!!!
marco

ach het hoort gewoon bij het autorijden :D .
Vos

Sterkte!
Clio 16v.....
Floris
Contacteer:

Is het niet de schroef (lees dop) van je Carterpan die er niet goed op zit, of dat de koperen ring ervan gewoon kapot is? Ik zou het ff nakijken :wink:
Anonymous

Floris schreef:Is het niet de schroef (lees dop) van je Carterpan die er niet goed op zit, of dat de koperen ring ervan gewoon kapot is? Ik zou het ff nakijken :wink:
Pcies !

je zou ze de kost moeten geven die eikels die de olie vervangen zonder dat kopere ringetje te vervangen :evil:
Mark G
Contacteer:

Ploegah schreef:
Floris schreef:Is het niet de schroef (lees dop) van je Carterpan die er niet goed op zit, of dat de koperen ring ervan gewoon kapot is? Ik zou het ff nakijken :wink:
Pcies !

je zou ze de kost moeten geven die eikels die de olie vervangen zonder dat kopere ringetje te vervangen :evil:
Euh.... oeps.. 8)
Vos

Mark G schreef:
Ploegah schreef:
Pcies !

Euh.... oeps.. 8)
LOL :wink:
Clio 16v.....
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Keep the faith :D
Hans R.

In vaktermen wordt dat de carterstop genoemd :wink: :)
En hij zit in je carterpan gedraaid.
Serge1916V

Ik heb hem dus net weggebracht :(
Dit is um voor de nieuwschierige mensen [img]http://www.renault1916v.nl/fotos/serge/sergerzij.jpg

Als ie weer gemaakt is dan rijd ie wel weer fijn...zowiezo omdat het een reno is.

Want je kan zeggen wat je wilt maar er zijn niet veel auto's die zo fijn rijden(comfort) als een renault.
Net als de laguna dat is echt een superauto.
als je daar in moet rijden zit je echt goed en krijg je geen pijn aan je kont.
19 16V ook, in die stoelen zak je lekker weg en als je dan een keer in een andere auto gaat zitten dan voel je de veren in je kont prikken :lol:

Of bijvoorbeeld de honda civic, de oude modellen....NOU NOU NOU wat zijn die stoelen hard en diehoofdsteunen Whoohohoho Zo hard, net zo hard als een baksteen.

Binnenkort kan ik weer lekker in mijn auto rijden ;)
vanavond moet ik nog ff weg dus pak ik de laguna 2.0 RXE van mijn ouders met alles erop en eraan uit 1996.
Wat rijd dat ding trouwens ook fijn zeg.

Bedankt voor jullie steun ik voel me nu al een stuk beter :wink:

Grtzzz
Serge[/img]
Hans R.

Serge1916V

Dank je :wink:
Hoe deed je dat nou ?

Thnx
Vos

Serge1916V schreef:Dank je :wink:
Hoe deed je dat nou ?

Thnx
Ja dat wil ik eigenlijk ook wel graag weten! :)
Clio 16v.....
Serge1916V

Want ik druk gewoon op die knop 'Img' en dan zet ik er de URL neer.
Maar blijkbaar werkt dat niet :D
Mark G
Contacteer:

Serge1916V schreef:Want ik druk gewoon op die knop 'Img' en dan zet ik er de URL neer.
Maar blijkbaar werkt dat niet :D
Je MOET daarna nog maals op de knop IMG klikken om aan te tonen dat de URL ten einde is...
Bart V

Er staat nu [img]http://www.blablablabla

Je moet wel afsluiten met [/img]

Je begint met [img]en%20je%20eindigd%20de%20url%20met[/img]
Serge1916V

ok
dank je :wink:
Anonymous

Mark G schreef:
Ploegah schreef:Pcies !

Euh.... oeps.. 8)
Sorry mark, hij was niet persoonlijk bedoelt ! :-)

Ik bedoel eigenlijk meer garages die dat niet doen. De particulier kan het gewoonwg niet weten.

De lol van zon ring is dat je hem door de vulplug stevig aan te draaien fijnknijpt (daaorm is tie van koper) en waardoor de cartestop superde luxe vastzit in het carter. Als zon ring enemal is fijngeknepen gaat hij nooit meer zo fijn 'pas' zitten als die eerste keer. en dus koop je voor de 5 centen ff een nieuwe als je je olie ververst.
Floris
Contacteer:

En? Is er al een antwoord van de garage gekomen? :D
Serge1916V

Ik heb nog niks gehoord.....maar ik w8 is spanning af.
Ik haat die spanning :-*
Ik zal blij als ie belt en zegt:"Er was 1 schroef niet goed aangedraaid, kom hem maar weer ophalen :D
Maar dat zal wel niet!! :lol:

Ik geef ze nog 1 dag, als ik morgen middag nog niks heb gehoord dan bel ik wel ff.
Want ik wil um morgen wel weer terug...ik betaal niet voor niks wegenbelasting en verzekering. :p
Anonymous

Gewoon gelijk bellen man, je brengt hem toch niet voor je lol ?
Serge1916V

Zoo, heb um gisteren weer opgehaald.
Ze hebben het blok aan de onderkant helemaal schoon gemaakt en toen zijn ze een stuk gaan rijden om te kijken waar die olie vandaan komt.
Maar het lekt zo weinig dat hij heeft gezegd dat ik er maar een paar dagen mee moet rijden en daarna moet ik ff terugkomen en dan zetten we hem op de brug.
We kunnen dan hopelijk zien waar die olie vandaag komt.
Dus kan er nu weer tijdelijk in rijden. :D

Maandag ga ik bij hem ff langs.

Jullie horen spoedig van mij....

Grtzzz
gille
Contacteer:

suc6 er mee man,kijk zelf ook eens aan bovenkant motor dat je iets ziet zoals,kleppendeksel dat wat zweet.maar ik vertel je er wel bij, een renault dat geen olie lekt is geen renault,begrijp je. :wink:
jeroen.k

gille (mountainbike) schreef:suc6 er mee man,kijk zelf ook eens aan bovenkant motor dat je iets ziet zoals,kleppendeksel dat wat zweet.maar ik vertel je er wel bij, een renault dat geen olie lekt is geen renault,begrijp je. :wink:
hmmm, wat voor merk auto heb ik dan? :lol:
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:
gille (mountainbike) schreef:suc6 er mee man,kijk zelf ook eens aan bovenkant motor dat je iets ziet zoals,kleppendeksel dat wat zweet.maar ik vertel je er wel bij, een renault dat geen olie lekt is geen renault,begrijp je. :wink:
ikke,SCHIMARO(mountainbike),gij ne olielekker zeker. 8)
jeroen.k

gille (mountainbike) schreef:
jeroen.k schreef:
volgens mij bedoel je SHIMANO (wordt in NL gemaakt vlak bij mijn woonplaats in de buurt) en ik een zeer exclusieve Renault, lekt namelijk geen olie! :lol:
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:
gille (mountainbike) schreef:
jeroen.k schreef:
volgens mij bedoel je SHIMANO (wordt in NL gemaakt vlak bij mijn woonplaats in de buurt) en ik een zeer exclusieve Renault, lekt namelijk geen olie! :lol:
opletten wat je zegt,daar bedoel ik mee hout vastnemen(je houten hoofd is al goed)dat hij nooit, zal beginnen lekken want dan houd het nie meer op. 8) 8) 8)
Serge1916V

Ik ben bang dat je gelijk hebt gille :)
Een Renault die geen olie lekt is geen Renault :D
Ik heb een tijdje geen Renault gehad :wink:
Maar nu ken ik hem weer terug.
Maar wed mar dat dit opgelost word, want ik haat het als ik wegrijd en overal waar ik wegrijdt zie ik van die vieze vlekken liggen. Bah Bah :-*
Gelukkig zie ik nou bijna nooit iets liggen, als er iets ligt dan is het 1 of 2 of 3 druppels......nog wel.....maar je weet niet of het erger gaat worden.

Ik heb een half jaar geleden de kleppendekselpakking vervangen en daar lekt helemaal niks (meer).

Als je onder de auto kijkt dan zie je de onderkant van het blok en dan zie je een buisje lopen van voor naar achter. Het is ongeveer 15 centimeter lang ofzo en daar hangt soms een druppel. :-*

Grtzzz
Serge
Mickael

Serge1916V schreef:Als je onder de auto kijkt dan zie je de onderkant van het blok en dan zie je een buisje lopen van voor naar achter. Het is ongeveer 15 centimeter lang ofzo en daar hangt soms een druppel. :-*

Grtzzz
Serge
He dat had ik dus ook met mijn vorige blok weet jij wat dat buisje is of waar het voor dient?
Serge1916V

Ik ben ook benieuwd wat dat is!!
Ik weet het ook niet.....
Weet iemand wat dat buisje is van 15 centimeter dat onder je blok loopt ?! van een F7P motor!!
Plaats reactie