Zoals sommigen van jullie weten heb ik paar weken geleden. Mijn turbo keerringen eruit geblazen dus is er een hoop olie op en in mijn blokkie gekomen. De turbo is inmiddels vervangen door een leen turbo van Edwin (dank u) en die heeft er nu zo'n 200 hete kilometers opzitten.
In het begin rookte de auto voluit zoals ik had verwacht maar ik vind het wel erg lang duren. Het wordt wel minder en niet continu. Nu rookt ie alleen wanneer ik op de motor afremt en dan een klein beetje gas geef. Op dat moment leg ik een heel rook gordijn achter mij weg.
Is dit nog steeds van die oude turbo of zit er ook iets fout in mijn blokje?!
alvast bedankt,
Erix
Roken motor na opgeblazen turbo stopt niet echt
Mischien je intercooler es ff goed cleanen?
Zat bij mij naar die nachtmerrie ongeveer een halve liter olie in.
Zat bij mij naar die nachtmerrie ongeveer een halve liter olie in.
sorry, dat was ik er nog vergeten erbij te typen:
Alle slangen + intercooler + dumpvalve zijn hemelaal schoongemaakt in een speciaal bad. Die zijn dus brandschoon. Carb zou eventueel nog wat in kunnen zitten want deze werkt niet echt lekker vind ik.
Alle slangen + intercooler + dumpvalve zijn hemelaal schoongemaakt in een speciaal bad. Die zijn dus brandschoon. Carb zou eventueel nog wat in kunnen zitten want deze werkt niet echt lekker vind ik.
Het duurd ook wel een tijd voordat het uit je uitlaat is weg gedampt. Je wilt niet weten hoelang het bij mij toen in me uitlaat is blijven zitten.
Soms helpt het als je een gaatje in je dempers boord en die later weer dichtlast of schroefd met kit
na 1500 hete kilometers was het pas weg
Soms helpt het als je een gaatje in je dempers boord en die later weer dichtlast of schroefd met kit
na 1500 hete kilometers was het pas weg
wat je kan doen om te weten als het je uitlaat is is hem demonteren en ondersteboven laten staan een paar uurtjes want 1500 kilometer lijkt me wel heel erg lang hoor. dan heb je hier al uitsluitsel over. je kan ook je darm van de carterventilaie losleggen en eens gaan testen als hij het dan nog zo fel doet
Volgende week komt mijn Hybride turbo binnen zodat ik eens kan kijken of het niet aan die leen turbo van Edwin ligt. Er wordt namelijk ook olie verbruikt, waar ik niet blij mee ben.