Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkst kan tappen vanaf de verlichting die aan springt als ik de deur open maak van mijn Super 5je?
Is die geinverteerd geschakeld of niet? Ik bedoel als het stroomcircuit wordt onderbroken (deur=open) gaat dan de verlichting aan, of is het dat het circuit dan juist wordt gesloten??
Tell me all about tapping af de deur licht guys!!
Aftappen "deur open"-verlichting bij Super 5
-
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Deurpin maakt aarde als de deur open gaat, krijg je een rond circuit. Aftappen gaat het makkelijkst bij de zekeringkast, het zekeringetje daarvoor ... geloof dat je daar ook de lightreminder op aansluit.
Kan toch ook bij die lichtunit boven je hoofd (mits je 5 die heeft natuurlijk)Riël schreef:Deurpin maakt aarde als de deur open gaat, krijg je een rond circuit. Aftappen gaat het makkelijkst bij de zekeringkast, het zekeringetje daarvoor ... geloof dat je daar ook de lightreminder op aansluit.
-
Ik ga zelf een alarminstallatie bouwen die afgaat op het openen van de deuren. Later nog uitbreiden met kofferklepbeveiliging enz. Goedkope oplossing maar toch.....
Rally is NOT a crime!
-
- Moderator
- Car: MB
met dit idee heb ik ook een tijdje gelopen, maar heb toen toch een echt alarm aangeschaft. Wanneer je namelijk zelf gaat bakken en braden zul je waarschijnlijk ook met tijd relais moeten gaan werken. Om even een voorbeeldje te geven. Je moet er namelijk voor zorgen dat de sirene aanlbijft wanneer de deur weer gesloten word. wanneer je dan toch gaat knutselen zou ik ook aan een startonderbreking denken.Super 5 Devil schreef:Ik ga zelf een alarminstallatie bouwen die afgaat op het openen van de deuren. Later nog uitbreiden met kofferklepbeveiliging enz. Goedkope oplossing maar toch.....
<<Ps, ben je een beetje thuis met elektronika?>>
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Ja relaistjes en condensatortjes zullen wel tot de minimum componentjes behoren vrees ik... hopelijk is mijn electro-kennis bik enuf!
Rally is NOT a crime!