Ik hoor sinds een tijdje onder het rijden in de 2e en 3e versnelling (misschien ook 4) een beetje een achteruitrijdgeluid...
Wat is dit?
Khoop dat iemand weet welk geluid ik bedoel.
(:) 500ste post)
Gttph2 in 2e en 3e versnelling achteruitrijdgeluid
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Hoe check ik dat,Steven (Fiets) schreef:Jah het geluid wat rechte vertandingen ook hebben, wel vet geluid. Maar bij een schuine vertanting zoals jijhebt klinkt het meer als slijtage.
Zit er nog wel bakolie in?
Ik neem aan van wel in ieder geval...
some people are alive only because it's illegal to kill them
Nou misschien moet je gelijk de hele inhoud maaar eens verversen. Je kan in idergeval het vulgat aan de voorkant van de bak vinden, je kan em vinden als je je bumper eraf haalt en dan net over/onder die dwarsbalk kijkt die aan de voorkant van je auto zit.
Het is een grote dop, dop 24 ofzo. De bakstop zit uiteraard aan de onderkant van je bak, blakbij je schakelstang, sleutel 13 is dat als ik het goed heb.
Iig check eerst of er nog olie inzit met een geimproviseerd peilstokje en bekijk ook ff of de olie niet al te vol zit met metaaldeeltjes, als ie erg vervuild is meteen 4 liter nieuwe bakolie halen!
Het is een grote dop, dop 24 ofzo. De bakstop zit uiteraard aan de onderkant van je bak, blakbij je schakelstang, sleutel 13 is dat als ik het goed heb.
Iig check eerst of er nog olie inzit met een geimproviseerd peilstokje en bekijk ook ff of de olie niet al te vol zit met metaaldeeltjes, als ie erg vervuild is meteen 4 liter nieuwe bakolie halen!
Laatst gewijzigd door Steven op di 10 sep 2002 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, zie edit.
Nee het is heel makkelijk, alleen ff je bumper en eventueel grilletje demonteren, dan gewoon aan de voorkant van de bak ff naar een grote moer zoeken.
Die zit dus horizontaal in de bak geschroeft, daar moet je olie in. Het olieniveau moet gelijk liggen met dat gat. Maar ik gok dat je gelijk de hele inhoud wel kan verversen aangezien je ook niet weet welke olie erin zit. (verschillende soorten mengen is niet goed).
En je kan de olie uit je bak laten lopen door het boutje wat vlakbij je schakelstang onderin je bak zit geschroeft eruit te draaien.
Piece of cake, let wel opd at je bij het bijvullen vult totaan het gat, dan ff een klein stukkie rijden en dan nog ff navullen.
Nee het is heel makkelijk, alleen ff je bumper en eventueel grilletje demonteren, dan gewoon aan de voorkant van de bak ff naar een grote moer zoeken.
Die zit dus horizontaal in de bak geschroeft, daar moet je olie in. Het olieniveau moet gelijk liggen met dat gat. Maar ik gok dat je gelijk de hele inhoud wel kan verversen aangezien je ook niet weet welke olie erin zit. (verschillende soorten mengen is niet goed).
En je kan de olie uit je bak laten lopen door het boutje wat vlakbij je schakelstang onderin je bak zit geschroeft eruit te draaien.
Piece of cake, let wel opd at je bij het bijvullen vult totaan het gat, dan ff een klein stukkie rijden en dan nog ff navullen.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Aha ok, moet ik m eerst nog laten lopen eerst of?Steven (Fiets) schreef:Sorry, zie edit.
Nee het is heel makkelijk, alleen ff je bumper en eventueel grilletje demonteren, dan gewoon aan de voorkant van de bak ff naar een grote moer zoeken.
Die zit dus horizontaal in de bak geschroeft, daar moet je olie in. Het olieniveau moet gelijk liggen met dat gat. Maar ik gok dat je gelijk de hele inhoud wel kan verversen aangezien je ook niet weet welke olie erin zit. (verschillende soorten mengen is niet goed).
En je kan de olie uit je bak laten lopen door het boutje wat vlakbij je schakelstang onderin je bak zit geschroeft eruit te draaien.
Piece of cake, let wel opd at je bij het bijvullen vult totaan het gat, dan ff een klein stukkie rijden en dan nog ff navullen.
Enne welke bakolie gebruiken jullie?
Kheb wel ee briefje van die dame meegkregen met daarop tranself nogwat...
En ze zei btw dat de olie laatst nog was ververst, dat ze alles eruit hadden laten lopen enzo.
Maar da's inmiddels meer als 3 maanden en een aantal km's geleden.
some people are alive only because it's illegal to kill them
zouden t de lagers niet kunnen zijn? In mijn zoektocht naar een clio heb ik gereden in een clio16V met versleten baklagers, klonk ook alsof je in de achteruit reed...Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is bij een GTT, maar zou niet verbaast zijn...
Maar bakolie nakijken is idd iig een goed begin
SUCCES!!!
Maar bakolie nakijken is idd iig een goed begin

Hmm nou elke 3 maanden zou overdreven zijn, normaal moet dat om de 20.000 km.
Check eerst even of het nog wel aanwezig is en anders zou het kunnen dat Haaz gelijk heeft en dat je bak een beetje aan revisie toe is.
En als je weet welke olie zou je die moeten kopen, maar check eerst maar even.
Ist tranself 90w140? dies erg goed.
Check eerst even of het nog wel aanwezig is en anders zou het kunnen dat Haaz gelijk heeft en dat je bak een beetje aan revisie toe is.
En als je weet welke olie zou je die moeten kopen, maar check eerst maar even.
Ist tranself 90w140? dies erg goed.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Hmm denk dat t de bak zelf is, kheb ook al wat problemen met mijn 5e versnelling zoals jullie misschien in andere topics hebben kunnen lezen.Steven (Fiets) schreef:Hmm nou elke 3 maanden zou overdreven zijn, normaal moet dat om de 20.000 km.
Check eerst even of het nog wel aanwezig is en anders zou het kunnen dat Haaz gelijk heeft en dat je bak een beetje aan revisie toe is.
En als je weet welke olie zou je die moeten kopen, maar check eerst maar even.
Ist tranself 90w140? dies erg goed.
Alleen denk dat dit wel ff geld gaat kosten...
Hmmz
some people are alive only because it's illegal to kill them
Hee je had toch al langer problemen met de bak? Als jij dat was, met die 5e versnelling, geef het op, zoek een nieuwe bak.Chrisv schreef:Ik hoor sinds een tijdje onder het rijden in de 2e en 3e versnelling (misschien ook 4) een beetje een achteruitrijdgeluid...
Wat is dit?
Khoop dat iemand weet welk geluid ik bedoel.
(:) 500ste post)
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Ik wilde t eigenlijk nog wat uit stellen en de bak gewoon oprijden en dan pas vervangen...Riël schreef:Hee je had toch al langer problemen met de bak? Als jij dat was, met die 5e versnelling, geef het op, zoek een nieuwe bak.Chrisv schreef:Ik hoor sinds een tijdje onder het rijden in de 2e en 3e versnelling (misschien ook 4) een beetje een achteruitrijdgeluid...
Wat is dit?
Khoop dat iemand weet welk geluid ik bedoel.
(:) 500ste post)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Zoals bij mijn bak, denk rij hem op, nix aan de hand, maar meer van de een op de andere keer stond ik stil midden op de autosnelweg ... da's ook erg vervelend. Ik kan je zwart op wit geven dat het jou ook zal gaan gebeuren, alleen wanneer weet ik niet, dus kan er maar beter vóór zijn. Trouwens, een bak is zo duur nog niet hoor ... alleen ff veel werk.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
kun je me een prijsindicatie geven ongeveer...Riël schreef:Zoals bij mijn bak, denk rij hem op, nix aan de hand, maar meer van de een op de andere keer stond ik stil midden op de autosnelweg ... da's ook erg vervelend. Ik kan je zwart op wit geven dat het jou ook zal gaan gebeuren, alleen wanneer weet ik niet, dus kan er maar beter vóór zijn. Trouwens, een bak is zo duur nog niet hoor ... alleen ff veel werk.
Let wel, ik kan zelf niets, dus ben genoodzaakt hem weg te brengen dan...
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Hey Steven, even een domme vraag. Aangezien ik zelf alleen nog maar de bak heb laten leeg lopen en nog nooit gevult heb...Steven (Fiets) schreef:Nou misschien moet je gelijk de hele inhoud maaar eens verversen. Je kan in idergeval het vulgat aan de voorkant van de bak vinden, je kan em vinden als je je bumper eraf haalt en dan net over/onder die dwarsbalk kijkt die aan de voorkant van je auto zit.
Het is een grote dop, dop 24 ofzo. De bakstop zit uiteraard aan de onderkant van je bak, blakbij je schakelstang, sleutel 13 is dat als ik het goed heb.
Iig check eerst of er nog olie inzit met een geimproviseerd peilstokje en bekijk ook ff of de olie niet al te vol zit met metaaldeeltjes, als ie erg vervuild is meteen 4 liter nieuwe bakolie halen!
De vul stop zit aan de voor kant. Maar hoe vul je hem dan. Is daar een special soort trechtertje voor? Of een speciaal soort techniek?
Want ik neem aan dat je de auto niet op z'n achter bumper zet....
Drive it like you stole it
Tussen de 100 en 150 euro ... noord-brabant? Wil je best eens komen helpenChrisv schreef:
kun je me een prijsindicatie geven ongeveer...
Let wel, ik kan zelf niets, dus ben genoodzaakt hem weg te brengen dan...


Jep, maar da's nie zo'n probleem hoor, die zijn nog wel te krijgen.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
ok, ga ik daar eerst even achteraan.Riël schreef:Jep, maar da's nie zo'n probleem hoor, die zijn nog wel te krijgen.
Enne als de versnellingsbak vervangen wordt, is het dan slim om meteen de koppeling e.d. te vervangen?
Kzal eerst eens gaan zoeken naar een bakje en dan horen jullie t wel weer.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Koppeling vervangen is een goed idee, je hebt de bak eral af, vervanging zal toch eens nodig zijn (mits deze koppeling al vrij nieuw is dan he). Alleen plaat werkt ook wel, tenminste dat heb ik de vorige keer gedaan.
http://www.marktplaats.nl/email.php3?g= ... ef=&style=
http://www.marktplaats.nl/printbody.php ... ef=&style=
Ik heb er ook nog een, maar die is ook niet meer 100% ...
http://www.marktplaats.nl/email.php3?g= ... ef=&style=
http://www.marktplaats.nl/printbody.php ... ef=&style=
Ik heb er ook nog een, maar die is ook niet meer 100% ...
rechte tanden zou ik wel willen hebben. Heerlijk gewoon. Beetje rally geluid erin.
Heerlijk lijkt me dat. Zeker als je stilstaat en hem in de versnelling hengsten bij een rally auto dan. KLAK.
Heerlijk lijkt me dat. Zeker als je stilstaat en hem in de versnelling hengsten bij een rally auto dan. KLAK.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538