De koelvloeistof in mijn Rsi is bruin van kleur (in koelvloeistoftankje)Bij mijn vorige auto (clio 16V)was dit groen.
Moet ik me zorgen gaan maken , of zijn er gewoon verschillende kleurtjes koelvloeistof, of heeft het te maken met hoelang het er in zit.
Bij de weg..er zijn geen merkbare problemen zoals rookwolken of slecht lopende motor.
Peerke
koelvloeistof bruin?!
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
aub even kijken waar je een nieuw topic post, deze had in nl.techniek gemogen...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ik heb ook een rood bruine koelvloeistof erin zitten.
Ik weet zeker dat het bij mij klopt. Wat ik ervan weet is dat de wat oudere type koelvloeistof rood/bruin zijn en de nieuwere groen.
Misschien is het wel slim om het te vervangen, zeker als je er niet zeker van ben dat het nog goed is.
Ik weet zeker dat het bij mij klopt. Wat ik ervan weet is dat de wat oudere type koelvloeistof rood/bruin zijn en de nieuwere groen.
Misschien is het wel slim om het te vervangen, zeker als je er niet zeker van ben dat het nog goed is.
oude type nieuwe type?
Je zult bedoelen dat oude koelvloeistof bruin is!
Hoort in principe groen te zijn en koelvloeistof hoor je met elke beurt te vervangen.
Aangezien je verder geen problemen hebt denk ik dat je vloeistof gewoon oud is (ff vervangen). Kan ook zijn dat er vaak water in gezeten heeft en er van alles is gaan roesten, krijg je ook troep in je vloeistof.
Als je koppakking kapot is krijg je vaak olie in je vloeistof, wairdt ie ook bruin van (mmar lijkt me niet aangezien je verder geen probs heb)
Hoort in principe groen te zijn en koelvloeistof hoor je met elke beurt te vervangen.
Aangezien je verder geen problemen hebt denk ik dat je vloeistof gewoon oud is (ff vervangen). Kan ook zijn dat er vaak water in gezeten heeft en er van alles is gaan roesten, krijg je ook troep in je vloeistof.
Als je koppakking kapot is krijg je vaak olie in je vloeistof, wairdt ie ook bruin van (mmar lijkt me niet aangezien je verder geen probs heb)
-
- Contacteer:
jeroen voordat je dit soort dingen ga beantwoorden moet je wel even iets over het onderwerp gaan lerenjeroen.k schreef:oude type nieuwe type?
koelvloeistof wordt niet bij elke beurt vervangen
das je olie
verkleuring van de koelvloeistof is wel idd gevolg van roest omdat het hoofd bestansdeel water is
de rest zijn dopes tegen bevriesing enz
koelvloeistog vervang je om een aantal jaar
of bij een reparatie aan het koelsysteem (radiateur-waterpomp enz)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
hmmm, ik krijg elke grote beurt nieuwe koelvloeistof.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:jeroen voordat je dit soort dingen ga beantwoorden moet je wel even iets over het onderwerp gaan lerenjeroen.k schreef:oude type nieuwe type?
koelvloeistof wordt niet bij elke beurt vervangen
das je olie
verkleuring van de koelvloeistof is wel idd gevolg van roest omdat het hoofd bestansdeel water is
de rest zijn dopes tegen bevriesing enz
koelvloeistog vervang je om een aantal jaar
of bij een reparatie aan het koelsysteem (radiateur-waterpomp enz)
-
- Contacteer:
duur grapje
-
- Contacteer:
stuur je pm nog ff heb em gewist sorrrrrry
Ik heb 2 jaar terug koelvloeistof gehaald bij renault en deze was rood/bruin.
Had pas geleden weer koelvloeistof nodig dit ook weer bij renault gehaald en nu was ie groen.
Dus ik ben er van uit gegaan dat er 2 types waren, ik kan me niet voorstellen dat ik gebruikte koelvloeistof heb meegekregen.
Had pas geleden weer koelvloeistof nodig dit ook weer bij renault gehaald en nu was ie groen.
Dus ik ben er van uit gegaan dat er 2 types waren, ik kan me niet voorstellen dat ik gebruikte koelvloeistof heb meegekregen.
hehehe, lijkt me ook niet nee! Ik heb zelf iig alleen nog maar groene gezien.Mickael schreef:Ik heb 2 jaar terug koelvloeistof gehaald bij renault en deze was rood/bruin.
-
- Contacteer:
de kleur maak niet zoveel uitMickael schreef:Ik heb 2 jaar terug koelvloeistof gehaald bij renault en deze was rood/bruin.
wij hebben zelf blauw of groen
vw heeft roze
heb renaults gezien met geel/groen
het licht aan het merk en welke dopes er in zitten
"dopes zijn toevoegingen voor het smeren conserverings middelen voor langere levensduur
anti oxidatie middelen
en natuurlijk vries beveiliging"
Een een goedje dat de warmtewisseling bevorderd zit er ook nog in.
-
De koelvloeistof in mijn Super 5 van 1990 is hartstikke bruin. No problems verder, dus ik ga ervan uit dat ie nog goed is. Geen zorgen maken dus!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
-
- Contacteer:
Als het je echt stoort, haal je toch gewoon ff je water er af en gooi je er wat nieuwe in, kost geen geld voor het produkt, en is op een paar minuten geflikkerd, en ben je ineens zeker voor de winter.
ja, had ik ook wel, de binnenkant van de houder was 'bijgekleurd'... maar misschien toch iets om in de gaten te houden ? (olie+koelvloeistof ??????)kevinb schreef:Als het je echt stoort, haal je toch gewoon ff je water er af en gooi je er wat nieuwe in, kost geen geld voor het produkt, en is op een paar minuten geflikkerd, en ben je ineens zeker voor de winter.
Lijkt me niet, want als er olie in je vloeistof zit heb je een probleem met de koppaaking lijkt me, zal ook wel gewoon aanslag zijn (heb ik ook)turboman schreef:ja, had ik ook wel, de binnenkant van de houder was 'bijgekleurd'... maar misschien toch iets om in de gaten te houden ? (olie+koelvloeistof ??????)kevinb schreef:Als het je echt stoort, haal je toch gewoon ff je water er af en gooi je er wat nieuwe in, kost geen geld voor het produkt, en is op een paar minuten geflikkerd, en ben je ineens zeker voor de winter.
Gewoon ordinair roest. Daar word het water bruin/rood van en je kunt er drab van krijgen in je expansie vaatjejeroen.k schreef:Lijkt me niet, want als er olie in je vloeistof zit heb je een probleem met de koppaaking lijkt me, zal ook wel gewoon aanslag zijn (heb ik ook)turboman schreef:ja, had ik ook wel, de binnenkant van de houder was 'bijgekleurd'... maar misschien toch iets om in de gaten te houden ? (olie+koelvloeistof ??????)kevinb schreef:Als het je echt stoort, haal je toch gewoon ff je water er af en gooi je er wat nieuwe in, kost geen geld voor het produkt, en is op een paar minuten geflikkerd, en ben je ineens zeker voor de winter.