
Gevraagd cw waarde renault 5 en frontaal oppervlak
Voor een opdrachtje op school heb ik de cw-waarde en frontaal opp. van de 5gtt nodig .. alleen nix over te vinden op internet. Iemand? Liefst voor vanavond ... 

Thank you very very much !! 

Domme opdracht, moeten uitrekenen hoeveel benzine ie moet verbranden op topspeed ... weet je toevallig de gemiddelde rolweerstand voor doorsnee banden?
Riël schreef:Voor een opdrachtje op school heb ik de cw-waarde en frontaal opp. van de 5gtt nodig .. alleen nix over te vinden op internet. Iemand? Liefst voor vanavond ...
mijn site, alles over de 5 (en GT).
Dit is de faq section:
http://members.home.nl/turboman/renault-faq.html
Thaaanx
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mannen ff oplettenMenno schreef:gtt phase II
Cw = 0,34
Frontaal oppervlak = 1,78 m2
dus ff van de jointjes afblijven en lekker lezen

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ze hebben dezelfde vraag als ik denk ikSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:mannen ff oplettenMenno schreef:gtt phase II
Cw = 0,34
Frontaal oppervlak = 1,78 m2
dus ff van de jointjes afblijven en lekker lezen
wat is CW waarde?
oftewel we willen niet de CW-waarde weten, maar een omschrijving van het begrip hebben.
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Kort gezegd is de cw-waarde een waarde die de luchtweerstand helpt te bepalen. Hoe hoger deze waarde, des te minder gestroomlijnd is het voertuig.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
snorryjeroen.k schreef:ze hebben dezelfde vraag als ik denk ikSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:mannen ff oplettenMenno schreef:gtt phase II
Cw = 0,34
Frontaal oppervlak = 1,78 m2
dus ff van de jointjes afblijven en lekker lezen
wat is CW waarde?
oftewel we willen niet de CW-waarde weten, maar een omschrijving van het begrip hebben.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
snie erg nie!Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:snorryjeroen.k schreef:ze hebben dezelfde vraag als ik denk ikSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:mannen ff oplettenMenno schreef:gtt phase II
Cw = 0,34
Frontaal oppervlak = 1,78 m2
dus ff van de jointjes afblijven en lekker lezen
wat is CW waarde?
oftewel we willen niet de CW-waarde weten, maar een omschrijving van het begrip hebben.

DUS:
Uitkomst verbruik bij max. snelheid (genomen op 1.2bar 220km/u) = 19,7 liter/100km. Interessant, njet?
Rene (Mr. TX) schreef:Kort gezegd is de cw-waarde een waarde die de luchtweerstand helpt te bepalen. Hoe hoger deze waarde, des te minder gestroomlijnd is het voertuig.
Uitkomst verbruik bij max. snelheid (genomen op 1.2bar 220km/u) = 19,7 liter/100km. Interessant, njet?
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Wie wil dit even controlerenRiël schreef:DUS:
Rene (Mr. TX) schreef:Kort gezegd is de cw-waarde een waarde die de luchtweerstand helpt te bepalen. Hoe hoger deze waarde, des te minder gestroomlijnd is het voertuig.
Uitkomst verbruik bij max. snelheid (genomen op 1.2bar 220km/u) = 19,7 liter/100km. Interessant, njet?

Aftanken, 200 km met 220 km/uur rijden en opnieuw aftanken --> 39.4 liter??
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Ja, wie? 

-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Vraag het meneer BernouilliRob aka hajong schreef:He Riel, leuk he Stromingsleer! Van die dikke nep-belg
Kan ik die opdracht niet van je copieren?

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Haha welke motorische aannames? Opdracht stelt geen ruk voor, gaat zich om 't gebruik van de formule
Maar ok, verbrandingswaarde benzine met octaan 99 weet ik ff neit meer uit mijn hoofd. Luchtweerstand berekend, motorische aanname is dat de motor 25% van de verbrandingsenergie omzet in beweging, dus via de verbrandingswaarde ff doorgerekend en voilá. Tja, 't is weer een puntje he !

Maar ok, verbrandingswaarde benzine met octaan 99 weet ik ff neit meer uit mijn hoofd. Luchtweerstand berekend, motorische aanname is dat de motor 25% van de verbrandingsenergie omzet in beweging, dus via de verbrandingswaarde ff doorgerekend en voilá. Tja, 't is weer een puntje he !
Da vind ik een heel interessante opmerking ook jakevinb schreef:
Toch wel intressant voor diegene die het intreseeren nattuurlijk.
