mijn rsi is volledig standaard, en ik wil hem graag verlagen omdat hij er dan prettiger uitziet.
Ik kreeg echter veel waarschuwingen van diverse renaultdealers. Volgens hen kan ik het beter niet doen, vanwege praktische redenen (heuveltjes, drempeltjes enz)
ik begin nu toch te twijfelen
wel of niet verlagen
ach dikke onzin natuurlijk. Als jij hem 3 a 4 cm verlaagd heb je echt nog niet direvt meer last van die heuveltjes hoor. Mischien wel van de echt hoge, maar dan ga je daar gewoon wat rustiger overheen. Gewoon doen man!

Verlagen (tot een bepaalde diepte
) ken geen kwaad.
Sommige drempels(tjes) moet je wat rustiger nemen, that's it
Leuk als er van die zenuwachtige leasebakken achter je rijden met haast en jij kruipt over de drempels, moet je zien wat een gekke capriolen ze maken om je maar voorbij te kunnen, alleen dat is al de moeite waard
Gewoon doen dus, zorg alleen wel voor goede verlagingsveren, koop geen (goedkope) troep (aanrader; MAD)

Sommige drempels(tjes) moet je wat rustiger nemen, that's it
Leuk als er van die zenuwachtige leasebakken achter je rijden met haast en jij kruipt over de drempels, moet je zien wat een gekke capriolen ze maken om je maar voorbij te kunnen, alleen dat is al de moeite waard

Gewoon doen dus, zorg alleen wel voor goede verlagingsveren, koop geen (goedkope) troep (aanrader; MAD)
Mrtn = Maarten
doen doen doen...ik woon in een zogenaamd drempeldorp en mijn clio is ook 40mm verlaagd en ik heb nergens last van. Gewoon niet te hard eroverheen rijden en no problemo...Doen, gewoon doen, is echt vet..ik heb er nog dagelijks heel veel lol van 

zal ik ook nog even een duit in het zakje doen:
tot 35-40 mm kan je verlagen alleen met veren, daaronder (of is het daarboven??
) neem je veren en dempers. ik zou het meteen goed doen, neem een goede set veren en dempers, kost wat meer, maar als je je originele dempers gaat gebruiken met veren, dat gaan ze niet lekker vinden op den duur en daar wordt je wegligging niet beter van. 
tot 35-40 mm kan je verlagen alleen met veren, daaronder (of is het daarboven??

Immer wieder die verdammte Holländer
-
okee okee okee,
ik doe het gewoon !!
Alleen, wat is een goed adres en wat gaat het me kosten?
ik doe het gewoon !!
ga eens informeren bij S&G, zit geloof ik dicht bij ridderkerk, http://www.s-g.nlpeerke schreef:okee okee okee,
ik doe het gewoon !!
maar het zo gek als je wil, maar reken maar een eurootje of 500. grof gezegd.

-
Da's een prutbedrijf, veels te commercieel bezig.Ray GTT schreef:ga eens informeren bij S&G, zit geloof ik dicht bij ridderkerk, http://www.s-g.nlpeerke schreef:okee okee okee,
ik doe het gewoon !!
Ga naar Cartrend (tis net of ik daar aandelen heb

-
Alleen veren zijn daar ongeveer EURO 200. Heb je APEX veren, zijn heel comfortabel.Nick (germanstyle) schreef:Da's een prutbedrijf, veels te commercieel bezig.Ray GTT schreef:ga eens informeren bij S&G, zit geloof ik dicht bij ridderkerk, http://www.s-g.nlpeerke schreef:okee okee okee,
ik doe het gewoon !!
Ga naar Cartrend (tis net of ik daar aandelen heb) http://www.cartrend.nl
Hoezo prutbedrijf???Nick (germanstyle) schreef:Da's een prutbedrijf, veels te commercieel bezig.Ray GTT schreef:ga eens informeren bij S&G, zit geloof ik dicht bij ridderkerk, http://www.s-g.nlpeerke schreef:okee okee okee,
ik doe het gewoon !!
Ik ben daar al eerder met een aantal auto's geweest en ben er zeer over te vreden. Als je een beetje babbelt kan je daar korting krijgen.
Een keer daar gehad dat we een demper niet helemaal vertrouwde na een maandje te hebben rond gereden, terug gegaan en ze hebben voor de zekerheid een andere nieuwe eronder gezet.
Dus hoezo prutbedrijf????? Ben je er wel eens geweest?
dat je nou toevallig 2 stickers van cartrend en spiegels van cartrend hebt wil niet zeggen dat het meteen een goed bedrijf is. Dat vind JIJ, hoeft helemaal niet zo te zijn. 

-
Nope, maar al meerdere keren info opgevraagd, en ik ben echt heel selectief qua tuners, maar vind het niet zo wat dit bedrijf.Mickael schreef:Hoezo prutbedrijf???Nick (germanstyle) schreef:Da's een prutbedrijf, veels te commercieel bezig.Ray GTT schreef:ga eens informeren bij S&G, zit geloof ik dicht bij ridderkerk, http://www.s-g.nlpeerke schreef:okee okee okee,
ik doe het gewoon !!
Ik ben daar al eerder met een aantal auto's geweest en ben er zeer over te vreden. Als je een beetje babbelt kan je daar korting krijgen.
Een keer daar gehad dat we een demper niet helemaal vertrouwde na een maandje te hebben rond gereden, terug gegaan en ze hebben voor de zekerheid een andere nieuwe eronder gezet.
Dus hoezo prutbedrijf????? Ben je er wel eens geweest?
Maar laat ik het zo zeggen: Ze kunnen gewoon niet aan mijn wensen qua tunen en kwaliteit voldoen.
En met die uitlaat van jou, dat krijg je bij 9 van de 10 bedrijven ook wel. En die korting ook, je moet er bij een tuningbedrijf gewoon om vragen, je bent echt dief van je eigen geld als je het niet doet.
-
Keb geen spiegels van Cartrend, moet jij toch wel weten. Stickers zijn er al vanafRay GTT schreef:dat je nou toevallig 2 stickers van cartrend en spiegels van cartrend hebt wil niet zeggen dat het meteen een goed bedrijf is. Dat vind JIJ, hoeft helemaal niet zo te zijn.
Velgen, veren, uitlaat.
Maar discussie gesloten.
sjit verkeerd gegokt 
verder ontopic jongens

verder ontopic jongens

S&G zit overigens in Numansdorp en 't zijn gewoon hele relaxte lui daar. Aangezien er nog geen open luchtfilter voor de Clio leverbaar was (halfjaartje terug), zijn zij aan 't knutselen gegaan en hebben voor mij een heel mooi filtertje passend gemaakt. En ik was nog eens goedkoper uit ook!
Maar goed, ff ontopic: als je gaat verlagen, zou ik voor veren en dempers gaan (wat Ray zegt). Het kost wat meer, maar je hebt er zeker geen spijt van.
Maar goed, ff ontopic: als je gaat verlagen, zou ik voor veren en dempers gaan (wat Ray zegt). Het kost wat meer, maar je hebt er zeker geen spijt van.
- Geert Claes
Ik heb mijn clio"s" 2 maanden terug laten verlagen, ik weet niet hoeveel juist, maar hij is vooral vanachter ver gezakt. Ik heb veren en schokbrekers vervangen. Zelfs wat die drempels betreft heb ik weinig last. Echt hoge drempels langzamer nemen( niet echt overdreven) en lage drempels kan ik zelfs sneller nemen omdat de auto sneller stopt met veren.(of is dit slechts een gedacht).
Ik zou zeker niet twijfelen

Ik zou zeker niet twijfelen

Juist!
Ik had mijn vorige Clio 5 cm verlaagd met veren en dempers voor en achter de torsie versteld.
Was niet overdreven laag, bij sommige drempels moet je gewoon wat rustiger aan doen.
M'n 16V is zo'n 7-8 cm lager momenteel, daar kan ik zelfs ook nog behoorlijk hard over sommige drempels vind ik zelf.
Alleen die kleine mini drempeltjes zijn vaak echte rotzakken, soms schaaft de uitlaat er van voor tot achter overheen, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Ik had mijn vorige Clio 5 cm verlaagd met veren en dempers voor en achter de torsie versteld.
Was niet overdreven laag, bij sommige drempels moet je gewoon wat rustiger aan doen.
M'n 16V is zo'n 7-8 cm lager momenteel, daar kan ik zelfs ook nog behoorlijk hard over sommige drempels vind ik zelf.
Alleen die kleine mini drempeltjes zijn vaak echte rotzakken, soms schaaft de uitlaat er van voor tot achter overheen, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Weet iemand een goedkoop maar niet duurkoop adres in de provincie Groningen om een Clio RSi te verlagen (3cm lijkt me voldoende) ?
Gewoon op internet 2 veertjes kopen, daar kun je bijna geen miskoop aan doen hoor, 50 euro moet je de man zijn.
Het probleem is dat ik niet handig genoeg ben om een auto te verlagen. Dus als er iemand in de provincie Groningen dit professioneel kan doen?
PM Mark5T eens die wil dit vast wel voor je doen. Acher en voor.. Je moet alleen wel zelf ff veren kopenturboman schreef:Weet iemand een goedkoop maar niet duurkoop adres in de provincie Groningen om een Clio RSi te verlagen (3cm lijkt me voldoende) ?
Tenk UAbel schreef:PM Mark5T eens die wil dit vast wel voor je doen. Acher en voor.. Je moet alleen wel zelf ff veren kopenturboman schreef:Weet iemand een goedkoop maar niet duurkoop adres in de provincie Groningen om een Clio RSi te verlagen (3cm lijkt me voldoende) ?