Schade auto, technisch vraagje!!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Vraagje, heb mijn oog laten vallen op een schadeauto. Auto is tegen een betonnen paaltje aangereden. Er is oa kapot:
bumper
radiateur
motorkap

Op zich is dit te overzien maar het kwalijkste is wel het volgende:

De motor heeft een tik gehad en zodanig dattie uit de motorsteunen gebroken is. Door de klap is ook de bak verschoven waardoor er een as uit gekomen is.

Wat zouden de consequenties kunnen zijn van het afbreken van de motorsteunen? De plaatwerkschade is verwaarloosbaar maar de technische schade wil ik in het oog houden. Het geheel is een cm of 3 naar achter geschoven. Verder is de poelie op de krukas afgebroken.

Wie o wie kan mij hierover wat melden?
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 10 sep 2002 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Een as uit de bak?? Euhmz ... erdoorheen dus? Dus is de bak kapot? De krukas kan een tik gehad hebben daardoor omdat ie dus 'in' de bak zit... de motorsteunen hebben door het breken de kracht wel opgevangen, dus daar zal aan de motor nix zijn. Kijk of het blok niet tegen het stuurhuis geknald is (zoals bij mijn gtt--> stuurhuis krom). Check ook de spoorstangen.
Anonymous

Dan heeft het blok wel dus wel een tikje gehad.
Als het blok zelf ook maar nihil ''krom'' is heb je een probleem.

Dan gaan al je lager ed naar de kl*te.
Riël
Über-Spammer

Mmm een blok kan wel wat hebben, er zit zoveel voor/tussen/achter dat hij toch een flink stuk kan bewegen bij een aanrijding. Maar die krukas in die bak ...
Anonymous

Er is een aandrijfas uit de bak gekomen, geen as uit de bak zelf.
Anonymous

Waar blijven de techn schade experts??
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Zeeuw schreef:Waar blijven de techn schade experts??
je krukas poelie heeft een klap gehad dus ook je krukas zelf het kan zijn dat de lagers een opdonder hebben gehad
dat zie je van zelf wel als bijv de krukas keering olie gaat zeiken
voor de rest die aandrijfas is waarschijnlijk gewoon uit de hoes gescheurd
je moet aleen ff kijken of die rol lagertjes aan het einde niet beschadigd zijn
dus met andere woorden
je kan geluk hebben maar kan ook zijn dat je een ander blokkie en aandrijf as moet monteren
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Anonymous

Ziet er niet zo goed uit dus...Denk dat ik em maar mooi laat staan.
Merijn.V
Contacteer:

Zeeuw schreef:Vraagje, heb mijn oog laten vallen op een schadeauto. Auto is tegen een betonnen paaltje aangereden. Er is oa kapot:
bumper
radiateur
motorkap

De motor heeft een tik gehad en zodanig dattie uit de motorsteunen gebroken is. Door de klap is ook de bak verschoven waardoor er een as uit gekomen is.

Wat zouden de consequenties kunnen zijn van het afbreken van de motorsteunen? De plaatwerkschade is verwaarloosbaar maar de technische schade wil ik in het oog houden. Het geheel is een cm of 3 naar achter geschoven. Verder is de poelie op de krukas afgebroken.

Ik heb in juni mijn Williams verkocht.
Daarbij is ongeveer hetzelfde gebeurt, maar dan zonder botsing.

Na een dagje gummen op een circuit is waarschijnlijk het motorblok verschoven en hebben ze met de maximale wieluitslag zoveel gas gegeven dat het motorblok spontaan van de motorsteunen afgeslagen is.

Hier hebben ze eenvoudig de aandrijfassen vervangen, de riemen vervangen en op nieuwe motorsteunengehezen.

Voor zover ik weet, rijdt ie weer probleemloos.
Anonymous

Hmm, bak niet beschadigd?
Merijn.V
Contacteer:

Bak was niet beschadigd, maar ik denk dat de koppelingsplaat een aardige knauw heeft gehad want het rook sloeg eraf.

Het kan nooit goed zijn voor je blok.
Maar je bak beschadigd met name wanneer de auto vanaf links een harde tik krijgt.

Vanaf rechts schijnt niet snel een beschadigde bak op te leveren, vanaf links JUIST heel snel.
RickGT TURBO
Contacteer:

Zeeuw schreef:Vraagje, heb mijn oog laten vallen op een schadeauto. Auto is tegen een betonnen paaltje aangereden. Er is oa kapot:
bumper
radiateur
motorkap

Krom chassis....
Drive it like you stole it
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

[quote="RickGT TURBOKrom chassis....[/quote]
rick goed lezen wat er staat
er is niks krom
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Zeeuw schreef:Ziet er niet zo goed uit dus...Denk dat ik em maar mooi laat staan.
wat is het eigenlijk?
gille
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Zeeuw schreef:Ziet er niet zo goed uit dus...Denk dat ik em maar mooi laat staan.
wat is het eigenlijk?
SVEN ff de logica laten meespelen he, bij verschuiving van je motor en bak heeft 99% je chassis een tik gehad hoor.dus is dat nie de moeite en zeker nie die prijs er dan nog voor,motorsteunen waren ook afgebroken dus chassis tik gehad. 8) 8) 8)
Mrtn
Car: R5GTT

Gille heeft gelijk, je steunen kunnen niet breken/losscheuren zonder dat er veel kracht is opgekomen, zowel direct als indirect.

Hoe ziet die schade eruit dan en vooral hoe en waar, iets gedetaileerder dus.

Is het blok vanonder geraakt, dus is het blok gelift en zijn daardoor de steunen gebroken?
(heb je uiteraard ook voor schade zoals beschreven)

Recht op de voorkant geraakt, zodat radiateur en balk erachter je blok naar achter hebben geduwd en daardoor afgebroken?
Mrtn = Maarten
Plaats reactie