Imand al ervaring met de volgende filter?
Direct Cold Air Flow
Zo krijgt je motor minder stof, maar meer zuurstof naar binnen. Het 'Direct Cold Air Flow' model van JR vangt zelfs 99,00 procent van alle stofdeeltjes die groter zijn dan 0,0028 mm. Na verloop van tijd spoel je het filter schoon en spuit je het weer in met filterolie, zodat het opnieuw gebruikt kan worden. Dat kun je zo vaak herhalen, dat het filter langer meegaat dan je de auto rijdt.
[img]http://www.csi-auto.nl/carshopping/0800/3.jpg[/img]
Het 'Direct Cold Air Flow' filter van JR heeft een unieke constructie, die voor extra koele inlaatlucht zorgt.
Kouder
Het 'Direct Cold Air Flow' filter van JR heeft nog een ander kenmerk, dat het uniek maakt in de wereld van de luchtfilters. Aan de buitenkant lijkt het een gewoon filter, met een taps toelopende vorm. Maar binnenin zit nog een taps toelopend filter, dat omgekeerd gemonteerd is en dat eindigt in een dop die zorgt voor een goede menging van de twee luchtstromen. De ene stroom, van onder de motorkap, komt via de zijkant naar binnen. De andere stroom komt via een slang vanaf de neus van de auto naar binnen. Deze lucht is lekker koud en koelt de andere lucht. Hierdoor zakt de temperatuur van de inkomende lucht met maximaal 18 procent. Koude lucht bevat meer zuurstof en zo levert je motor meer vermogen!
Universeel
De unieke JR filters zijn uiteraard op maat leverbaar voor diverse auto's - "als er een nieuwe auto uitkomt, heeft JR daar heel snel een filter voor", zegt Arjan - maar JR levert ook universele filters met diverse diameters voor de aansluiting. "Zodoende kunnen we het aanpassen voor echt elke auto, ook Amerikanen." Hoewel... er zijn tegenwoordig auto's die onder de motorkap zo volgestouwd zitten met techniek dat er domweg geen plaats meer is voor het filter. Dan zul je drastische maatregelen moeten nemen, zoals het naar de kofferbak verplaatsen van de accu.
Direct Cold Air Flow Filter
Volgens mij had Tijn deze filter even "geleend" van een verkoper op automania. Na even kijken/passen en meten, bleek dit filter niet monteerbaar. Ik ben ff vergeten of dit geprobeerd is op de GTT (ik neem aan van wel), maar dit filter bleek niet te kunnen.
Tijn? Misschien kan jij er iets meer over vertellen?
Tijn? Misschien kan jij er iets meer over vertellen?
Renault, créateur de GTT !!!

Ach tis zo makkelijk zelf te maken, ff zo'n slang zoeken en een K&N universeel filter (nog goedkoper ook) wat achter je bumper past. Dan ff mooi plekje achter de bumper zoeken en klaar.
Dan heeft het nog zin ook.
Dan heeft het nog zin ook.
maar dan heb je wel niet rechtstreeks je koudeluchtaanvoer op het filter maar in de buurt ervan he maakttoch nog wat denk ik hoor.