De ontsteking geeft geen vonk door naar de verdelerkap. Alle zekeringen zijn goed, ik heb andere kabels geprobeerd dus nu denk ik dat de ontstekings module kapot is, maar mijn vraag nu is hoe en op welke draden kan ik de module door meten of hij echt kapot is. Er zitten twee stekkers op een stekker heeft alleen een roze draad en de ander heeft een roze, gele en een zwarte draad. Of kan het zijn dat er een relais kapot is en zodan welke is het. Bij voorbaat dank.
P.s. Het is de module die op de veerpoot zit bij de hoofdremcilinder.
Niet vonken clio 16v
w8 effe denken je kan de weerstand meten tss die zwarte en de gele denk ik en ook tussen de hoogspanning en die 2 andere dan kan je wel ergens een onderbreking vinden denk ik
Zo ik heb net alles doorgemeten de module krijgt wel gewoon 12v alleen hij geeft niks door aan de verdelerkap. Ik denk dus dat de module kapot is of heeft iemand nog iets anders waar het aan kan liggen.
denk haast 100% dat hij kapot is.

denk haast 100% dat hij kapot is.

Ik zou wel goed rondbellen voor verschillende prijzen.
Mijn ontstekingsmodule was een tijdje geleden ook kapot, na wat rondgebeld te hebben had ik verschillende prijzen gekregen.
Het goedkoopste wa als ik het me goed herinner 140,-, de duurste was rond de 250,-!!!
Ik durfde de dealer niet eens te bellen, daar zal zo'n ding nog wel duurder zijn.
Dus informeer eerst eventjes her en der, dat loonde in mijn geval in ieder geval wel.
Mijn ontstekingsmodule was een tijdje geleden ook kapot, na wat rondgebeld te hebben had ik verschillende prijzen gekregen.
Het goedkoopste wa als ik het me goed herinner 140,-, de duurste was rond de 250,-!!!
Ik durfde de dealer niet eens te bellen, daar zal zo'n ding nog wel duurder zijn.
Dus informeer eerst eventjes her en der, dat loonde in mijn geval in ieder geval wel.
Trek em gewoon van een sloper af, zijn allemaal hetzelfde, williams en 16v. Meen zelfs dat er 5 GTE dezelfde heeft.
op die 2 polige stekker met slechts 1 draadje er in komt een 5v blokje binnen vanaf de computer. Als die er staat, is de rest van je systeem in ieder geval in orde. Op de 3 polige stekker moet voeding en massa staan (en een signaal naar je toerenteller, LB)
Als je al die signalen hebt, en toch geen vonk: dan unit naar de klote.
Je kan zo'n unit echt van elke willekeurige Renault af trekken. Vanaf +- 1987 tot +- 1997 heeft elke Renault met injectie dit type ontstekingsmodule.
Als je al die signalen hebt, en toch geen vonk: dan unit naar de klote.
Je kan zo'n unit echt van elke willekeurige Renault af trekken. Vanaf +- 1987 tot +- 1997 heeft elke Renault met injectie dit type ontstekingsmodule.
rev it like a rental
Dan gaan we maar even opzoek naar een andere, want alles wat jij hier beschrijft qua draden klopt.Menno schreef:op die 2 polige stekker met slechts 1 draadje er in komt een 5v blokje binnen vanaf de computer. Als die er staat, is de rest van je systeem in ieder geval in orde. Op de 3 polige stekker moet voeding en massa staan (en een signaal naar je toerenteller, LB)
Als je al die signalen hebt, en toch geen vonk: dan unit naar de klote.
Je kan zo'n unit echt van elke willekeurige Renault af trekken. Vanaf +- 1987 tot +- 1997 heeft elke Renault met injectie dit type ontstekingsmodule.
ik heb er nog 2 liggen
Bij de dealer zijn ze 147,48 euro dus dat scheelt niks, hou ik het liever orgineel. Ik heb hem al besteld nu nog even wachten waneer hij binnenkomt en dan kan ik weer knallen.robclio16V schreef:Ik zou wel goed rondbellen voor verschillende prijzen.
Mijn ontstekingsmodule was een tijdje geleden ook kapot, na wat rondgebeld te hebben had ik verschillende prijzen gekregen.
Het goedkoopste wa als ik het me goed herinner 140,-, de duurste was rond de 250,-!!!
Ik durfde de dealer niet eens te bellen, daar zal zo'n ding nog wel duurder zijn.
Dus informeer eerst eventjes her en der, dat loonde in mijn geval in ieder geval wel.


Ik heb net de ontsteking vervangen, maar toen deed hij nog niets.
Toen weer gaan meten en overal stond stroom op, weer veder zoeken. Toen hoorde ik van iemand dat het opname element eventueel kapot kon zijn, was gewoon goed. Weer veder zoeken alleen waarna???? Toen dacht ik bij mezelf misschien de relais, ook niet. Maar in de relais kast zitten een bruine en een witte stekker die even ingespoten met contact spray en hij liep in een keer.
Toch voor de gein de oude onsteking teug gehangen en ook in een keer lopen dus hij was niet kapot gelukkig. De nieuwe maar terug brengen scheelt weer wat geld.
Dus de oplossing was heel simpel alleen twee stekkers die niet goed contact maakten. Dus als iemand anders helzelfde probleem krijgt kijk eerst de witte en de bruine stekkers in de relais kast na of ze wel contact maken kost een hoop geld en gekloot.


Dus de oplossing was heel simpel alleen twee stekkers die niet goed contact maakten. Dus als iemand anders helzelfde probleem krijgt kijk eerst de witte en de bruine stekkers in de relais kast na of ze wel contact maken kost een hoop geld en gekloot.