Schommelen stationair tussen de 500 en 1500 rpm

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
~thijs~
Contacteer:

Mijn auto, een RSi uit '93, heeft af en toe dat als ie statinair loopt toeren gaat schommelen (dus echt snel heen en weer, alsof je je gaspedaal elke twee seconden effe intrapt) tussen de 500 en 1500 toeren, dat wordt de laatste tijd steeds erger en soms slaat ie uit.

Nu is er al het één en ander vervangen zoals: stappen motor (die heeft er tijdelijk nieuw ingezeten, te leen van ome Reno), verdeler, bougies, benzine slangen gecheckt. Hij heeft al meerdere malen bij reno en bij mijn eigen garage gestaan voor dit probleem, dat wordt me nu een beetje te duur!

Nou vroeg ik me af of het misschien aan de computer kan liggen?, of dat het nog iets anders kan zijn, want het wordt nu echt irritant :(

Alvast bedankt voor jullie reacties
Laatst gewijzigd door ~thijs~ op wo 4 sep 2002 8:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijnberk
Contacteer:

Volgens mij is dit ook eerder besproken ? ? ? ??
~thijs~
Contacteer:

Martijnberk schreef:Volgens mij is dit ook eerder besproken ? ? ? ??
eehh ja, maar niet door mij, en alle problemen die ik tegen kom met problemen over dat stationair verhaal lijkt niet echt op dat probleem van mij vandaar dat ik er een nieuw topic van maak
Menno

owkee, meestal is dit een gevolg van een te arm of veel te rijk mengsel.

Ben je een beetje handig met een voltmeter? Dan moet je die eens aan de lambdasonde hangen, dan kan je zien what's going on.
rev it like a rental
~thijs~
Contacteer:

Ik ben zelf een leek op techniek gebied, maar ik ga er vanuit dat ze dat bij de garage vast wel gedaan hebben Ik zal ze het effe vragen
~thijs~
Contacteer:

Verders geen technische mensen die er een oplossing voor weten??
Mickael

Bij een 16V kan het aan de vaccumslangen liggen, ik denk dat dat bij een RSI ook zo wel zal zijn.

Kijk of je vaccumslangen allemaal heel zijn, een klein scheurtje zie je vaak niet. Daarom zou je ze een voor een er af kunnen halen en dan kijken naar de slangen en ze een beetje buigen.

Wat je ook altijd zou kunnen proberen, zeker omdat je zegt dat je de computer nu ook niet meer helemaal vertrouwd, een andere computer er ff in zetten. Er zijn hier vast wel mensen die ook een RSI rijden en er geen probleem van zullen maken om die even over te prikken. Dan weet of het daar aan ligt of niet. Mocht niemand dit willen kan je altijd nog naar Veban Rijswijk die heeft er vast nog wel een liggen en als je daar je probleem uitlegt zal hij het vast geen probleem vinden om dit even te toen.

Suc6
~thijs~
Contacteer:

Kijk dat zijn de adviesen die ik zoek Thanx
Mickael

:) tja ik hoop dat je het zo kan vinden.

Maar ik ben wel erg benieuwd wat het nou is, dus mocht je het oplossen wil je dan hier posten wat het was. Dan hebben er misschien ooit ook andere mensen er wat aan.
~thijs~
Contacteer:

Mochten er toch nog mensen zijn met andere suggesties, graag :)
gille
Contacteer:

Thijs RSI schreef:Mochten er toch nog mensen zijn met andere suggesties, graag :)
toch zou ik eens volgen wat MENNO zegt,die jongen zegt nie zomaar iets hoor dus hopla met die meter aan de slag.
en kijk ook je vacuumslangen maar eens goed na,die durven verrot zijn wat betekent slechte loop van motor
~thijs~
Contacteer:

Ben ook zeker van plan te doen wat menno zegt, maar ik wil gelijk een soort van lijstje wat ik allemaal kan checken
Menno

check dan vooral de slang naar je map-sensor. (dit is een zwart blokje van zo'n 7x3cm, met een 3 polige stekker en 1 vacuumslangetje. Bij een 16v zit ie rechts tegen 't schutbord.

Lekkage in de overige slangen mag eigenlijk niet gek veel uitmaken.
rev it like a rental
~thijs~
Contacteer:

Menno schreef:check dan vooral de slang naar je map-sensor. (dit is een zwart blokje van zo'n 7x3cm, met een 3 polige stekker en 1 vacuumslangetje. Bij een 16v zit ie rechts tegen 't schutbord.

Ga of laat ik doen thanx again :p
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Menno schreef:check dan vooral de slang naar je map-sensor. (dit is een zwart blokje van zo'n 7x3cm, met een 3 polige stekker en 1 vacuumslangetje. Bij een 16v zit ie rechts tegen 't schutbord.

bij de vacuum slang naar de hoofdrem cilinder wel
als die lek is krijg je ook zulk gedrag
raar springerig toerental bij stationair en afslaan
thijs deze kan je herkennen door achter het remvloeistof potje op dat grote ronde metalen ding te kijken
daar loopt een vrij dikke rubberen slang uit meestal met een haakse verbinding in dat ding geklikt
de andere kant gaat naar je inlaat spruitstuk
die kan lek zijn
als dat zo is verstoort hij je inlaat vacuum en dat geeft zulke storingen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno

hoho sven, 't is geen hotwire.
rev it like a rental
Plaats reactie