Williams register - UPDATE 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Zeeuw schreef:Heb hier de officiele verkoopbrochures van de 3 williamsen liggen, phase I, II en de Swiss Champion. Swiss Champion is gewone phase II williams maar is tot laat 96, begin 97 geleverd. Enige verschil is een extra sticker, een zwitsers vlaggetje met finish vlaggete, een speciaal stuurtje en als optie nog een compleet sound system. Kleur, motor en int zijn zelfde als hier.
hmmm...dan heb ik toen iets heel vreemd onder ogen gehad.
Ik heb in Breda echt zo'n Swiss Champion gezien, vlaggetjes enzo klopt helemaal...alleen dat ding was zilverkleurig
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Anonymous

Er heeft onlangs (half jaartje terug ong.) nog een swiss champion te koop gestaan bij janssens r'daal. Dingen worden weleens verplaatst van breda naar roosendaal en vice versa. Auto kostte omgerekend 13500 euro. Was van jan 97. Was blauw.

Als je een zilveren gezien hebt, zal ie wel gewoon overgespoten zijn geweest. In de folder staat leverbaar in een kleur Bleu methyl 432.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Die Willy heb ik zien staan ja.
Alleen nooit opgevallen dat het een Swiss Champion was.
Anonymous

WQat wel vreemd is, is dat ik hier een phase II folder heb van 1994 en daar geven ze als kleur Bleu Sport 449 op. das dezelfde kleur als de 1800 16v en als de phase I. Ik denk dat er in 95 een kleurwijziging heeft plaatsgevonden. Toen is men dus overgestapt naar bleu methyl 432 en das de kleur de Robert heeft en das de kleur die de swiss champion heeft.
Anonymous

Clio williams bwjr 8/1993, kenteken XT-BN-47
Geen idee of deze nog op de weg rijdt. Auto heeft een bijzonder mooie rolkooi meegespoten in kleur. Auto heeft nummer 2164, geloof ik.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Ik heb een eerste serie Williams, en ik heb volgens mij ook kleurcode 449.
Auto staat niet hier, dus kan t ff niet checken.

Ik heb Phase2 Willy's gezien met een duidelijk paarsere kleur, dat zal dat die 432 wel zijn toch?[/code]
mark b.

Naam: Mark Busstra
Betreft: Ph 2
Bouwjaar: 05-'95
Kenteken: JT-DL-20
Bijzonderheden: K&n verv.filter ,Devil uitlaat
Kilometerstand: 162000 :( 8)
Menno

Steven (Fiets) schreef:
Menno schreef:keb ook een Williams, maar heb d'r verder geen gegevens van. sorry.
Zeker schaal 1:20 ofzo ;)
haha, nee 't is echt schaal 1:1. Hij heeft wel wat andere overeenkomsten met speelgoedauto's, maar das helemaal niet erg. Hopelijk na de winter een keer op een meeting :)
rev it like a rental
Patrick L.

Zeeuw schreef:WQat wel vreemd is, is dat ik hier een phase II folder heb van 1994 en daar geven ze als kleur Bleu Sport 449 op. das dezelfde kleur als de 1800 16v en als de phase I. Ik denk dat er in 95 een kleurwijziging heeft plaatsgevonden. Toen is men dus overgestapt naar bleu methyl 432 en das de kleur de Robert heeft en das de kleur die de swiss champion heeft.
432, heeft volgens mij ook de ph2 clio 1.8 16v GrandPrix. Een monteur v/d plaatselijke Renaultdealer heeft er zo één. Als ik mijn Clio(449) ernaast zet, zie je toch wel een duidelijk verschil, vooral in de zon, 432 is iets lichter, feller van kleur.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Patrick L. schreef:
Zeeuw schreef:WQat wel vreemd is, is dat ik hier een phase II folder heb van 1994 en daar geven ze als kleur Bleu Sport 449 op. das dezelfde kleur als de 1800 16v en als de phase I. Ik denk dat er in 95 een kleurwijziging heeft plaatsgevonden. Toen is men dus overgestapt naar bleu methyl 432 en das de kleur de Robert heeft en das de kleur die de swiss champion heeft.
432, heeft volgens mij ook de ph2 clio 1.8 16v GrandPrix. Een monteur v/d plaatselijke Renaultdealer heeft er zo één. Als ik mijn Clio(449) ernaast zet, zie je toch wel een duidelijk verschil, vooral in de zon, 432 is iets lichter, feller van kleur.
Klopt die ervaring heb ik ook met Phase2 Willy's naast mijn 449 "Willy"
Het is ook iets paarser met de zon erop
Robert dB.

Zeeuw schreef:Wat wel vreemd is, is dat ik hier een phase II folder heb van 1994 en daar geven ze als kleur Bleu Sport 449 op. das dezelfde kleur als de 1800 16v en als de phase I. Ik denk dat er in 95 een kleurwijziging heeft plaatsgevonden. Toen is men dus overgestapt naar bleu methyl 432 en das de kleur de Robert heeft en das de kleur die de swiss champion heeft.
Ja, Bleu methyl is de juiste benaming! Ik was het ff vergeten. Eind 95 heeft de kleurwijziging inderdaad plaats gevonden Martijn. Maar volgens mij zijn er maar heel weinig Willi's die met deze kleur rond rijden. Wellicht dat dit register in de toekomst hier meer duidelijkheid over biedt.

Vanavond zal ik hier nog wel een circuit Willi toevoegen incl. foto :)
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Blue Methyl is een bekende kleur toch?
Deze is volgens mij ook op de Megane geleverd
Robert dB.

Dat kan best kloppen ja...maar is was de juiste naam ff vergeten.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Via de C.R.S. heb ik nog wel contacten bij Renault Nederland.
Ik zal nog wel eens vragen hoe het nu precies zit met de kleuren van de Willies. Als ze dat daar tenminste weten :)
Robert dB.

Hans schreef:Via de C.R.S. heb ik nog wel contacten bij Renault Nederland.
Ik zal nog wel eens vragen hoe het nu precies zit met de kleuren van de Willies. Als ze dat daar tenminste weten :)
Ik zal aan Chris van Leeuwen nog wel het eea navragen, hij weet best veel van die dingen.

ps; Ik mis hier nog de willi van Toine uit Groningen!? En de rallye Willi van 333events.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Staat het kenteken van de Willie van Chris van Leeuwen hier al tussen eigenlijk?
Robert dB.

Hans schreef:Staat het kenteken van de Willie van Chris van Leeuwen hier al tussen eigenlijk?
Nee, maar als ik hem zie zal ik het noteren.
Anonymous

He hier mijn Clio Williams ph.1

Naam: Peter van Dijk
Plaats: Winsum (Groningen)
km-stand: 154000
bouwjaar: 1993
nr. 3292
bijzonderheden: Green openluchtfilter, Sebring tussenpijp en Sebring 114mm einddemper. In hoogte verstelbare schokbrekers van KW.
Robert dB.

peternofx schreef:In hoogte verstelbare schokbrekers van KW.
Hmm, past dit een beetje? Hoe laag kan je hem maximaal instellen? Ik ben namelijk nog steeds opzoek naar andere schokbrekers, maar voor als nog geen geschikt merk kunnen vinden (koni geel past bijvoorbeeld niet).
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Robert dB. schreef:
peternofx schreef:In hoogte verstelbare schokbrekers van KW.
Hmm, past dit een beetje? Hoe laag kan je hem maximaal instellen? Ik ben namelijk nog steeds opzoek naar andere schokbrekers, maar voor als nog geen geschikt merk kunnen vinden (koni geel past bijvoorbeeld niet).
Ik heb Koni geel met Merwede veren eronder hoor Robert :)
Zijn van een 16V passend gemaakt door DBM Engineering, dat is aardig in de buurt voor jou.
Anonymous

Robert, Bilstein cupdempers moeten ook passen. HEb ze op de Coupe gehad en die heeft zelfde spoorbreedte als Williams. Voordeel is dat ook nog camber te stellen is.
Robert dB.

Hans schreef: Ik heb Koni geel met Merwede veren eronder hoor Robert :)
Zijn van een 16V passend gemaakt door DBM Engineering, dat is aardig in de buurt voor jou.
Koni's aanpassen is inderdaad mogelijk. Op dit moment wordt het een en ander uitgezocht door technische mensen. DBM ken ik...maar ik ken mensen die zelfs meer weten dan hun :p (waaronder ex-DBM personen).
Maargoed om wat ervaringen van jullie te horen is altijd gewenst. Zeeuw waren die billsteins niet keihard? Hoor daar namelijk mindere berichten over.
Hans, ik zou graag een keertje mee willen rijden, ben benieuwd hoe het op de weg ligt/hobbelt.
Steven
Car: M536

Billsteins zijn toch ook gewoon in te stellen? Dus kun je het helemaal naar eigen smaak doen Wob :)
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Robert dB. schreef:
Hans schreef: Ik heb Koni geel met Merwede veren eronder hoor Robert :)
Koni's aanpassen is inderdaad mogelijk. Op dit moment wordt het een en ander uitgezocht door technische mensen. DBM ken ik...maar ik ken mensen die zelfs meer weten dan hun :p (waaronder ex-DBM personen).
Maargoed om wat ervaringen van jullie te horen is altijd gewenst. Zeeuw waren die billsteins niet keihard? Hoor daar namelijk mindere berichten over.
Hans, ik zou graag een keertje mee willen rijden, ben benieuwd hoe het op de weg ligt/hobbelt.
Zoals je weet moet er dan wel nog ff een motorblokkie in mn Willie gehangen worden :)
Als dat erin zit is het geen probleem om een keer in Woerden af te spreken. Ik geloof dat we toch al n soort afspraak hadden.
Anonymous

Vond het met de hardheid van de Bilsteins wel meevallen, ben er nog mee naar kroatie gereden en vooral in het zuiden zijn de weg echt bagger. Tis stug maar niet zo gek veel meer dan gewoon verlagingsveren van jamex ofzo. Heb btw onder mijn laatste williams gewoon gele koni's zitten. Daar was niets aan veranderd op eerste gezicht.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 4 sep 2002 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Het stuurde wel wreed met die bilsteins, vooral met negatief camber. Nadeel is wel dat er mee te rijden valt met regen, je moet dan de wielvlucht weer aanpassen voor grip.
Robert dB.

Zeeuw schreef:Het stuurde wel wreed met die bilsteins, vooral met negatief camber. Nadeel is wel dat er mee te rijden valt met regen, je moet dan de wielvlucht weer aanpassen voor grip.
Ik kijk het nog ff aan. Mijn verlagingsveren zijn nu namelijk behoorlijk stug, wat behoorlijk irri kan zijn op sommige snelwegen. Voordeel is wel dat ie nergens aanloopt (behalve bij maximale stuuruitslag).

En ja Steven, ik weet dat je Bilsteins kan aanpassen...zucht. Maar ze zijn over het algemeen stijver dan andere merken.
Anonymous

Het verschil tussen alleen veren en veren met dempers is aanzienlijk. Heb zelf 2 gt's en een 16v met veren verlaagd en dacht altijd van zal wel meevallen dat verschil, nou das echt niet misselijk. Rijdt idd gewoon een keer met Hans mee dan weet je direct hoe of wat.
Steven
Car: M536

Ach je hebt nog vrij comfortabele stoelen dus ik denk dat het wel zal meevallen. Wat kosten die Billsteins eigenlijk?
Robert dB.

Ik geloof dat de prijzen onderling vrij gelijk liggen, Koni's zijn zelfs een stukje duurder. Rondom was iets van E.700,- tot E.900,-
Toine

peternofx schreef:He hier mijn Clio Williams ph.1

Naam: Peter van Dijk
Plaats: Winsum (Groningen)
km-stand: 154000
bouwjaar: 1993
nr. 3292
bijzonderheden: Green openluchtfilter, Sebring tussenpijp en Sebring 114mm einddemper. In hoogte verstelbare schokbrekers van KW.
He Peter!! Eindelijk actief hier op het forum. Je hebt nogal een aantal zaken veranderd in de loop der tijd. 8)
Toine

Hier zie je de verschillende folders, van '93, van 94-95 en de swiss champion. Per land verschilde de folder iets.
[img]http://perso.club-internet.fr/bunnik/A-RECL4000.jpg[/img][img]http://perso.club-internet.fr/bunnik/A-RECL4006-R.jpg[/img][img]http://perso.club-internet.fr/bunnik/RECL4008-R.jpg[/img]
Anonymous

Veban rijswijk heeft er nog een paar liggen, misschien ka je ze kopen
Mickael

Robert dB. schreef:Ik geloof dat de prijzen onderling vrij gelijk liggen, Koni's zijn zelfs een stukje duurder. Rondom was iets van E.700,- tot E.900,-
Weet je dat zeker? ik vind het nogal duur.
Ik heb zelf rode koni's en die waren vorige jaar 700 GULDEN rondom. Toen waren gele geloof ik iets van 1000 GULDEN. En deze prijzen waren bij de Renault Dealer in Gorcum.

Ok het was voor een 16V en geen willy, maar daar zit dan toch wel erg veel verschil in. Misschien is ze laten aanpassen wel goedkoper.

BTW rood is K*T na 45000km versleten. Althans vind ik ze zijn aan het begin lekker stug, maar na wat km neemt dit toch echt snel af.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Robert,
Met mijn gele koni's issie echt wel behoorlijk stug, maar hij loopt inderdaad ook nergens aan, alleen bij max stuuruitslag loopt hij net tegen t spatscherm aan, maar aangezien dat polyester is is het geen probleem.
Overigens is camber op 2.25° negatief gezet, wat zoals Zeeuw zei in de regen niet de beste grip geeft, maar dat kun je niet voorkomen.

In t Clio Maxi spoiler topic staat een fototje, kun je zien hoe laag hij staat.
Als je tot begin Oktober kunt wachten rijden we wel een stukje.
Plaats reactie