animated r 5 gt turbo gifs
wie o wie zou deze kunnen maken ,ik zou het zo cool vinden om er een paar te hebben maar je vind ze nergens,heb ooit zelf eens geprobeerd zoiets te doen maar lukte niet,is er mischien iemand hier die zegt goh ik wil dat wel eens proberen of he ik kan dat wel ,dan heel erg graag ,
greetz marco
greetz marco
nu echt ff serieus:marco schreef:Stefijn schreef:Ik kan ze ook wel maken, maar ik heb geen id waar je het over hebt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nee ff serieus wie kan er is eentje maken
Ik kan ze ook wel maken (zie mijn usericon) maar je moet wel plaatjes hebben ervoor.
vandaar dat stefijn niet weet waarover je het hebt.
-
- Contacteer:
Riel bedoelde dat je met een digi camera ook animated gifs kan maken. Kon ik ook met mijn oude camera, die maakte dan 10 fotos achter elkaar, met een tussentijd van een halve seconde ofzo.
-
Ik kan je een handig klein progje sturen waarmee je van die plaatje animaties kunt maken .. het heet.. uhm.. gif-animator (of zoiets). Heel simpel werkt dat. Zal straks effe kijken.
Verder kun je natuurlijk een filmpje (AVI of zo) omzetten naar losse plaatjes en die omzetten naar een GIF (met hulp van dat progje weer)
Verder kun je natuurlijk een filmpje (AVI of zo) omzetten naar losse plaatjes en die omzetten naar een GIF (met hulp van dat progje weer)
-
- Contacteer:
Animagic is ook erg simpel en klein proggie. Plaatjes selecteren, de tijd tussen de plaatjes onderling instellen en klaaro.
[img]http://www.turboman.nl/ani-car.gif[/img]
zoiets? is van BB-Tuning
http://www.bbperformancetuning.co.uk/
zoiets? is van BB-Tuning
http://www.bbperformancetuning.co.uk/
-
nice 
Even nog dit:
Met Virtual Dub kun je een videofile in losse plaatjes wegschrijven (en allerlei andere bewerkingen op je filmpje toepassen, zoals verkleinen, vergroten, etc etc etc)
Met een willekeurig gifanimatie-progje (Gifmoviegear was wat ik bedoelde, of 1 van de andere genoemde) kun je van die plaatjes een gif maken. Ik zal er nog 1 doen, kan ik het zelf ook effe proberen

Even nog dit:
Met Virtual Dub kun je een videofile in losse plaatjes wegschrijven (en allerlei andere bewerkingen op je filmpje toepassen, zoals verkleinen, vergroten, etc etc etc)
Met een willekeurig gifanimatie-progje (Gifmoviegear was wat ik bedoelde, of 1 van de andere genoemde) kun je van die plaatjes een gif maken. Ik zal er nog 1 doen, kan ik het zelf ook effe proberen

kan iemand voor mij ook zo'n plaatje maken? Als ik je een foto van mijn auto stuur?

van marwijk passion
als jullie ze maar niet als usericon gaan gebruiken, daar is al eens een discussie over geweest, daar wordt de site alleen maar langzamer van. 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
heheheh dat geld zeker vooral voor de mensen die een 56k6 modum hebben.. hihiRay (Zonnebril) schreef:als jullie ze maar niet als usericon gaan gebruiken, daar is al eens een discussie over geweest, daar wordt de site alleen maar langzamer van.

Ben net ook een user-icon aan het fabriceren. Animated gif ook nog! Maar moet toch niet persé problemen opleveren! Die van mij is nu 65 kb, is nog wat veel. Effe kleuren omlaag en dan zou dat geen probleem moeten zijn! Toch?!
-
Hier zijn er 2
(best leuk beetje pielen)
[img]http://members.home.nl/stefijn/logos/highwayavi.gif[/img]
Slechts 45kb
[img]http://members.home.nl/stefijn/logos/wielavi.gif[/img]
50kb modemvriendelijk
Ik vind ze wel grappig eig

[img]http://members.home.nl/stefijn/logos/highwayavi.gif[/img]
Slechts 45kb
[img]http://members.home.nl/stefijn/logos/wielavi.gif[/img]
50kb modemvriendelijk

Ik vind ze wel grappig eig
vet man kijk dat is nou wat ik bedoel ,eens kijken of ik nog een plaatje ergens van de mijne kan vinden,
dat progje heb ik al eens geprobeerd maare kwam er niet echt uit toen ,maare dit ziet er wel vet uit hoor greetz marco
dat progje heb ik al eens geprobeerd maare kwam er niet echt uit toen ,maare dit ziet er wel vet uit hoor greetz marco
Die twee rijdende zien er inderdaad errug vet uit! Knap gedaan, moet toch echt goed kijken om te zien dat het geloopt is!
Ik wil via deze weg ook nog effe Riël bedanken voor het maken van mijn animated gif, zoals hiernaast nu te zien is! Ook zeer goed gelukt naar mijn mening!
Ik wil via deze weg ook nog effe Riël bedanken voor het maken van mijn animated gif, zoals hiernaast nu te zien is! Ook zeer goed gelukt naar mijn mening!
-
Ja, die is wel blits 
Ik denk dak speciaal nog een keer een filmpje ga maken van mijn rijdende auto om zo'n gelooped gifje te maken, zodat ie perfect is. Vind het ook wel grappig
maar deze filmpjes waren er niet perfect voor
Dit heb ik gedaan:
Met Virtual Dub
Filters:
- Resize van 320 x 420 naar 85 x 64
- Cropping naar 64 x 64
- Blur
Dan wegschrijven als losse images (.bmp)
Met Gifanimator
- keuze maken uit mooi op elkaar aansluitende plaatjes (ongeveer 50)
- snelheid animatie aanpassen (die van de snelweg is nog te traag, niet helmaal gelukt)
- dan animatie optimizen (dan gaat ie alles wat hetzelfde is in meerdere plaatjes wissen (*))
- daarna heb ik een aantal van die half gewiste plaatjes gedelete zodat ik nog maar de helft van de frames overhou (*)
- dan kleuren naar beneden zetten (32 kleuren)
Mijn filmpje is kleiner dan jouw plaatje!
(*) je ziet wel wat ik bedoel als je een optimized gifanimatie voor je ziet

Ik denk dak speciaal nog een keer een filmpje ga maken van mijn rijdende auto om zo'n gelooped gifje te maken, zodat ie perfect is. Vind het ook wel grappig

Dit heb ik gedaan:
Met Virtual Dub
Filters:
- Resize van 320 x 420 naar 85 x 64
- Cropping naar 64 x 64
- Blur
Dan wegschrijven als losse images (.bmp)
Met Gifanimator
- keuze maken uit mooi op elkaar aansluitende plaatjes (ongeveer 50)
- snelheid animatie aanpassen (die van de snelweg is nog te traag, niet helmaal gelukt)
- dan animatie optimizen (dan gaat ie alles wat hetzelfde is in meerdere plaatjes wissen (*))
- daarna heb ik een aantal van die half gewiste plaatjes gedelete zodat ik nog maar de helft van de frames overhou (*)
- dan kleuren naar beneden zetten (32 kleuren)
Mijn filmpje is kleiner dan jouw plaatje!
(*) je ziet wel wat ik bedoel als je een optimized gifanimatie voor je ziet
-
- Contacteer:
ik gebruik motiongif is wel een kei makkelijk programma alleen 1 heel groot nadeel ik kan er geen tekst mee laten voorbij lopen dus moet dat nu plaatje voor plaatje tekenen en daar word je niet echt vrolijk van om dat allemaal even hoog en recht te houden. miss iemans een anders advies van programma waar dat wel mee kan?
-
- Moderator
- Car: MB
als je een mooi setje foto's hebt, dan kun je in Flash ook heele leuke dingen maken. Voor de meesten duurt het even voordat ze flash een beetje snappen, maar het is een zeer leuk progje (persoonlijk)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Veel kleiner krijg ik ze niet, de foto's waren al van niet al te goeie kwaliteit, dus ben per plaatje toch al heel wat kwijt als ik teveel ga inleveren. Maja met 62k moet niemand veel moeite hebben, seconde of 10 maximaal.
-
Bij Paint Shop Pro zit (of kan er bij verkregen worden) een gifanimatieprogramma waar je o.a. teksten mee kunt meeanimeren. Weet effe niet hoe het heet, maar dat kun je op de site van Paint shop pro vast wel vindenHooliead schreef:ik gebruik motiongif is wel een kei makkelijk programma alleen 1 heel groot nadeel ik kan er geen tekst mee laten voorbij lopen dus moet dat nu plaatje voor plaatje tekenen en daar word je niet echt vrolijk van om dat allemaal even hoog en recht te houden. miss iemans een anders advies van programma waar dat wel mee kan?
Als je een plaatje wil verbeteren moet je het flink blurren (vervagen) voor je gaat verkleinen, dat scheelt vaak een heleboel als je lelijke pixels hebt.
-
- Contacteer:
-
knuppel, die zwarte vlek is een stuk asfaltRene (Mr. TX) schreef:
[img]http://members1.chello.nl/~r.nieuwenhuis6/wielavi2.gif[/img]
(zwarte vlek eruit gehaald)

-
- Contacteer:
Ja weet ik ook wel!! Maar das om het looping effect eruit te halen!! KNUPPEL!Stefijn schreef:knuppel, die zwarte vlek is een stuk asfaltRene (Mr. TX) schreef:
[img]http://members1.chello.nl/~r.nieuwenhuis6/wielavi2.gif[/img]
(zwarte vlek eruit gehaald)