Spa 2002

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Ik ben dus het hele weekend naar Spa geweest, lekker F1 gekeken. Het was echt een heel tof weekend, veel mensen uit zien vallen en problemen zien hebben. Dat was niet leuk voor die mensen zelf, maar ik heb nu toch wel Raikonen, de la Rosa, Button, Trulli, Panis, Barrichello en Sato van heel dichtbij gezien en dat is altijd leuk.
Zoals altijd waren er weer de gebruikelijke 'duitse' rituelen, zoals braadworst, uien en vooral veel bier. Soms was het ongelooflijk irritant, maar meestal konden we er wel om lachen.
Het mooiste moment van het hele weekend was toch wel het einde van de race. Panis, Raikonen, de la Rosa en Fisichella eindigden hun race voor mijn neus. Vooral die blow-up van Fisi was er vet om te zien, wat een klap. Ik stond nog naast die auto naast de race, wat een olie was daar uit komen lopen...niet normaal meer. Ook vanwegen de manier waarop de motor plofte denk ik, dat het hele blok in tweeen was.
Wat ik erg slecht geregeld vond, was het verkeer het circuit af op de zondag. Wij zijn eerst nog naar het vakantiehuisje gereden om onze spullen te pakken, maar toen we de snelweg op wilden draaien was het totale chaos. De snelweg was lettelijk bezaaid met mensen die geen cm reden. Veel mensen reden tegen het verkeer in de snelweg af om de file te ontwijken, wat soms wel gevaarlijke situaties opleverde. Uiteindelijk was er een enorme stoet tegen het verkeer in en ben ook ik omgedraaid, die file schoot niet op. Toen zijn we via Eupen en Aken naar Heerlen gereden, dit waren allemaal binnenweggetjes en ondanks de soms kortstondige files schoot het beter op dan de snelweg. Reistijd: vier uur en 20 minuten.

Het was een heel tof weekend dat door een prachtige overwinning werd afgesloten. Foto's volgen nog....
Haas

zeg marinus, was jij dat in de file in de buurt van maastricht?? Je reed toch in je Taunus??
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Die blow-up van Fisi was zelfs op tv hartstikke gaaf! :D :D
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Haaz, jij zat op het talud op het rechte stuk na Eau Rouge? Daar zat ik vorig jaar.
Gunther

Tja dat is het verkeer op z'n Waals zoals wij hier durven te stellen...leg dat cicuit in Vlaanderen en je zou eens wat zien :lol: :lol: nee serieus, daar zouden ze toch eens werk van moeten maken, dat is al jaren zo dat m'n uren nadien nog in de file staat en als je dan kan rijden, staat er om de X km wel ergens een multanova opgesteld voor diegene die de race willen overdoen te pakken :p
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Christian

heeft er iemand die er heen is geweest nog mooie foto`s gemaakt???

>-)~Respect is Everything~ >-)
gille
Contacteer:

Gunther schreef:Tja dat is het verkeer op z'n Waals zoals wij hier durven te stellen...leg dat cicuit in Vlaanderen en je zou eens wat zien :lol: :lol: nee serieus, daar zouden ze toch eens werk van moeten maken, dat is al jaren zo dat m'n uren nadien nog in de file staat en als je dan kan rijden, staat er om de X km wel ergens een multanova opgesteld voor diegene die de race willen overdoen te pakken :p
dat stond zelfs op TELETEKST dat er 33 rijbewijzen zijn ingetrokken in BILZEN allemaal mensen die van Francorchamp kwamen
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik ben er ook met mijn vriendin het hele weekend geweest, erg de moeite waard :)

op zondag was het inderdaad kl*t* met het verkeer, ben 1 uur bezig geweest om van de parkeerplaats af te komen (express al 1 van de eerste gepakt 10 min. lopen van la source) en ben ook binnendoor richting Verviers gegaan, daar nog ff snelweg gepakt (uiteraard langzaam rijdend verkeer) en ik kwam na 3 uur aan in Urmond waar we sliepen, was dus nog te doen :D

maar een erg geslaagd weekend en apart om de f1 is van dichtbij mee te maken!
kevinb
Contacteer:

Ben er een paar weken geleden naar de 24 uren gaan kijken, was ook wel vet de moeite, er was vooraf nog een clio -sport- cup, wat wel ook zeker de moeite was omdat je ook bij de mechaniekers kon komen.
En een clio V6 -cup-( die we spijtig genoeg gemist hebben) en dan heb je ook niet zo een probleem met het verkeer, omdat dit eigenlijk 24u gewoon op en af rijd.
bruno @af
Contacteer:

kevinb schreef:En een clio V6 -cup-( die we spijtig genoeg gemist hebben)
dat zou ik mezelf nu niet kunnen vergeven .. :)
Gunther

Inderdaad Kevin, toen de 24 uren gedaan was, ben ik met de grote massa richting huiswaarts gekeerd en ik moet zeggen dat er op bijna ELK kruispunt tot de autosnelweg een agent stond om het verkeer in goede banen te leiden...dat heb ik op Franchorchamps nog nie gezien, en wetende dat dit toch net wa volk meer trekt!!! Ze zouden echt de grote prijs F1 Belgie in Vlaanderen moeten leggen :lol: :lol: :lol:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Haas

Christian (MrCool) schreef:heeft er iemand die er heen is geweest nog mooie foto`s gemaakt???

>-)~Respect is Everything~ >-)
hoop t...wel een vette film iig....foto's zijn morgen klaar als het goed is...anwachten geblazen dus...:D
kevinb
Contacteer:

bruno (ataf) schreef:
kevinb schreef:En een clio V6 -cup-( die we spijtig genoeg gemist hebben)
dat zou ik mezelf nu niet kunnen vergeven .. :)
Heb ik nog niet gedaan ook niet!
Plaats reactie