Hello,
Ik heb een vraag omtrend r5 gtx. Motor loopt soms op 2, soms op 3 en af en toe op alle 4 cilinders... Bugies werken wel, dus dat is het probleem niet. Enige wat ik kan me nog bedenken is dat deze worden niet op juiste tijd ingeschakkeld, maar ik vind niet zo leuk aan dat te sleutelen zonder precies te weten hoe het moet...
Heb helaas nog geen r5 gtx vraagbak, dus bij deze, weet iemand in welke orde moeten zij starten en hoe kan ik dat aanpassen!?
Alvast bedankt!
Smilie
Bugies
Als ie 't af en toe wel op 4 cilinders doet, zitten de kabels in ieder geval goed aangesloten.
Misschien zijn je bougiekabels 'lek'. Als je ze in 't donker inspuit met de plantenspuit, kan je vaak wel zien waar ze vonken trekken.
Verders inderdaad de verdelerkap even van binnen controleren en schoonmaken.
En alhoewel je zegt dat de bugies 't doen, een setje nieuwe doet vaak wonderen!
Misschien zijn je bougiekabels 'lek'. Als je ze in 't donker inspuit met de plantenspuit, kan je vaak wel zien waar ze vonken trekken.
Verders inderdaad de verdelerkap even van binnen controleren en schoonmaken.
En alhoewel je zegt dat de bugies 't doen, een setje nieuwe doet vaak wonderen!
rev it like a rental
Nieuwe bougies doen inderdaad wonderen.
ik heb ook een 5 gtx uit 88.
Als je voor de verdelerkap staat vonkt hij van links naar rechts beginnende links boven 1,2,3,4
1 o o 2
o
3 o o 4
dat is in de motor:
luchtfilter
4 3 2 1
radiator
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
En ff kijken of er geen scheurtjes in je verdelerkap zitten.
heel veel succes.
ik heb ook een 5 gtx uit 88.

1 o o 2
o
3 o o 4
dat is in de motor:
luchtfilter
4 3 2 1
radiator
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
heel veel succes.
Hoi,
ik zal nieuwe bougies kopen... Ik heb toen ook alles goed schoongemaakt, maar dat heeft niet geholpen
Hugo, ik volg niet helemaal wat je bedoel met die 1oo2 etc...
Alex
ik zal nieuwe bougies kopen... Ik heb toen ook alles goed schoongemaakt, maar dat heeft niet geholpen

Hugo, ik volg niet helemaal wat je bedoel met die 1oo2 etc...

Alex
-
- Contacteer:
Als ik dit lees maak ik hieruit op dat de ontstekingsvolgorde 1-2-3-4 zou zijn???Hugo schreef:Nieuwe bougies doen inderdaad wonderen.
ik heb ook een 5 gtx uit 88.Als je voor de verdelerkap staat vonkt hij van links naar rechts beginnende links boven 1,2,3,4
1 o o 2
o
3 o o 4
dat is in de motor:
luchtfilter
4 3 2 1
radiator
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.En ff kijken of er geen scheurtjes in je verdelerkap zitten.
heel veel succes.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Van een GTX weet ik t niet exact maar 1-3-4-2 lijkt me een stuk logischer
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
kijk dan maar nog eens naar 't schema'tje van de verdelerHans schreef:Als ik dit lees maak ik hieruit op dat de ontstekingsvolgorde 1-2-3-4 zou zijn???Hugo schreef:Nieuwe bougies doen inderdaad wonderen.
ik heb ook een 5 gtx uit 88.Als je voor de verdelerkap staat vonkt hij van links naar rechts beginnende links boven 1,2,3,4
1 o o 2
o
3 o o 4
dat is in de motor:
luchtfilter
4 3 2 1
radiator
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.En ff kijken of er geen scheurtjes in je verdelerkap zitten.
heel veel succes.
rev it like a rental
oke oke
ik weet dat het niet helemaal duidelijk was.
ik zal het in woorden proberen uit te leggen.
De aansluiting links boven op de verdelerkap (bekeken van de bestuurderskant, links) gaat naar de dichst bijzijnde cilinder. Noemen we voor het gemak 1.
De aansluiting rechts boven gaat naar de volgende cilinder voor het gemak 2.
de aansluiting links onder gaat naar 3.
en de aansluiting rechts onder gaat naar............
ja.........4.
Dan blijft op de verdelerkap alleen de middelste over en die gaat naar de bobine.
Tenminste zo zit het allemaal bij mij in de auto, een R5 GTX uit 88 motor f2n.
Betreft een volelektronische ontsteking.
Ik hoop dat dit duidelijker is
.
suc6

ik zal het in woorden proberen uit te leggen.
De aansluiting links boven op de verdelerkap (bekeken van de bestuurderskant, links) gaat naar de dichst bijzijnde cilinder. Noemen we voor het gemak 1.
De aansluiting rechts boven gaat naar de volgende cilinder voor het gemak 2.
de aansluiting links onder gaat naar 3.
en de aansluiting rechts onder gaat naar............
ja.........4.

Dan blijft op de verdelerkap alleen de middelste over en die gaat naar de bobine.
Tenminste zo zit het allemaal bij mij in de auto, een R5 GTX uit 88 motor f2n.
Betreft een volelektronische ontsteking.
Ik hoop dat dit duidelijker is
suc6
-
- Contacteer:
Menno schreef:kijk dan maar nog eens naar 't schema'tje van de verdelerHans schreef:Als ik dit lees maak ik hieruit op dat de ontstekingsvolgorde 1-2-3-4 zou zijn???Hugo schreef:Nieuwe bougies doen inderdaad wonderen.
1 o o 2
o
3 o o 4
dat is in de motor:
luchtfilter
4 3 2 1
radiator
heel veel succes.
Nu snap ik t schematje opeens

Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Hello alle!
Probleem opgelost en het was volgende:
het klein buis die zit tussen electronisch ontsteking en karburateur was stuk. Dat is voor vervroegings ontsteking... Die kabel was stuk. Deze vervangen - werkt ie als nieuw...
Heel raar probleem. Wij waren bijna aan het punt om hele blok te openen, maar gelukig heeft deze het opgelost...
En trouwens cil. 3 en 4 hebben niet gewerkt... Rare motor, hoor
Bedankt voor input allemal!!!
Groet,
Smilie
Probleem opgelost en het was volgende:
het klein buis die zit tussen electronisch ontsteking en karburateur was stuk. Dat is voor vervroegings ontsteking... Die kabel was stuk. Deze vervangen - werkt ie als nieuw...
Heel raar probleem. Wij waren bijna aan het punt om hele blok te openen, maar gelukig heeft deze het opgelost...
En trouwens cil. 3 en 4 hebben niet gewerkt... Rare motor, hoor

Bedankt voor input allemal!!!
Groet,
Smilie