Achterwielophanging eruit!

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
ed_pret

Nou nou nou nou..dat waren fijne dagen zeg. Heb de afgelopen week me gtt gestript voor de deur. ben er trots op dat het redelijk gelukt is ma qua morsen van olie e.d. ben ik minder trots. Nu heb ik wel even een vraag.

De voorzijde gtt staat nu zonder subframe op stenen. De kriksteunpunten leunen erop zeg maar.

Het gehele achtertrein en benzinezooi zit nog vast. Kheb dernet geprobeerd de auto achter omhoog te krikken maar hij begint dat redelijk veel te schuiven aan de voorzijde. Dus ik heb een probleem.

Hoe moet ik in godsnaam de achterwielophaning eruit slopen zonder dat ik de auto op me kop valt ivm verschuivingen?

ooh ja ff feedback : achtertrein kan in z'n geheel eruit als ik de 2 bouten vlak bij de torsiestang (?) losdraai en de bout van de schokdemper. Klopt dit of zit ie nog ergens vast?

En wie kan me helpen te vertellen hoe ik het beste de benzinetank eruit haal? Met hoeveel bouten zit die vast??

Ik denk dat ik morgen gewoon de voorzijde op de straat leg en dan blokkeer met stenen. Hopend dat ik dan de achterzijde goed kan opkrikken en op steunen kan zetten.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

de achter brug zit zo ie zo met 4 bouten vast
wij hebben die van steef gewoon op zijn zij gelegd
de tank weet ik zo ff niet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jan-Geert (Momentsleutel)

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de achter brug zit zo ie zo met 4 bouten vast
Heeee heeft die steef van jou ook 4tjes??? gr jg
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Jan-Geert schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de achter brug zit zo ie zo met 4 bouten vast
Heeee heeft die steef van jou ook 4tjes??? gr jg
eh nee heeft niks meer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gunther

Achterbrug kan er inderdad in één ruk vanonder, enkel maar die 4 bouten + schokdempers (bovenaan) losmaken. Wel ook eerst ff remleidingen en handrem losmaken. Denk er ook aan alvorens je benzinetank ervanonder te halen dat je eerst alle leidingen van deze tank goed nummert en opschrijft waar welke leiding moet komen (tekeningetje maken) want zoals je weet heeft een GTT twee benzinetanken, 1 kleine en 1 grote, en er gaan ongeveer toch een darmpje of vijf; zes heen en weer en naar voor dus goed opletten met die darmpjes. En voor dat schuiven van je wagen: krik ook de voorkant evenhoog op als de achterkant, en zet hem dan rondom op steunen zodat hij min of meer waterpas staat, dan kan de carr. niet zo schuiven en werk je veiliger.
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Mrtn
Car: R5GTT

De achterkant van de auto laten steunen op blokken hout ofzo, waar je de originele krik onder je dorpels kan zetten. Dit is daar stevig genoeg voor en dan is het schuiven ook meteen over, doe dit dus ook aan de voorzijde.
Mrtn = Maarten
Gunther

en hou er rekening mee dat wanneer je kriks achteraan op de orginele krikpunten zet, je torsievering er maar nipt, en bijna niet vantussen/vanonder kan :( , heb het zelf meegemaakt en je kunt beter de achterste steunen, NIET op de orginele plaats zetten maar een ietsje meer naar voren en dan moet je zonder probs. kunnen passeren :)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Eeeehhhhhmmm.....
BEnzinetank van GTT eronder vandaan halen op straat?

Ik wens je er veel plezier mee!

Ik bedoel, ik heb dat ook gedaan.
Maar dan op een brug!(dan is het allemaal wel te doen)
HEt is namenlijk een hoop gekloot om er goed bij te komen.
Tank zelf zit geloof ik met een bout of vier vast aan de bodem.(bij mij was er eentje wel helemaal naar de hoeren! :evil: )
Alleen al om DAAR bij te komen moet je echt ver onder de auto kruipen.
Als je die los hebt en ALLE slangen los hebt(idd even goed onthouden/tekenen hoe t in elkaar steekt!) moet je de tank nog eruit 'wurmen'...
En dat vond ik echt even een takkeklussie.
Het leek in het begin zelfs helemaal niet te gaan omdat-ie voor een deel onder de uitlaat zat!
Maar met een hoop kantel-, duw-, en trekwerk lukt t om hem eruit te halen en de uitlaat te laten zitten.
Oh ja...en je handrem kabel moet los.

Ik wens je dr verder veel succes EN plezier mee!
Misschien valt t bij jouw wel mee.
Maar ik ben blij dat ik dat klussie niet op straat hoefde te doen. :)

EDIT: de reservetank zit met een 'band' met 1 bout vast. Verder word die door de slangen op zn plek gehouden DAs niet zo'n probleem.

mazzl.
Gunther

ook belangrijk is om zeker met twee te zijn wanneer je deze (benzinetank) terug monteerd...ik heb dit in m'n eentje gedaan en kan u verzekeren...dit was een regelrecht gevecht met de tank waarvan de eerste twee uren de tank gewonnen heeft :( maar na een flinke vloekbui en een bakkie troost (zoals jullie da zeggen) heb ik toch gewonnen hoor. Zet in elk geval je wagen zo hoog mogelijk van de grond, dit werkt aangenamer :D
Plaats reactie