Top uitlaat voor RSi

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

Iemand een idee wat de beste (rvs) uitlaatdemper is voor op een Clio RSi ? Devil, Sebring, Peco, EPS Hoogezand.... ???
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Dolf....jij was toch zo te spreken over EPS in je artikel? :)
Dat je nog ergens anders gaat kijken joh :D
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Robert dB.

Het is natuurlijk leuk om bij EPS een uitlaat naar persoonlijke afmeting en sound te laten maken. Of links en rechts een pijp...heb ik iig nog nooit gezien onder een rsi :)
Laatst gewijzigd door Robert dB. op vr 30 aug 2002 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Maus

Bovendien woon je er haast om de hoek. :)
Gunther

Heeft er al iemand ervaring met EPS?? Want ik ben eigenlijk ook van plan om een andere uitlaat te steken onder mijn 5GTT??
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Gunther schreef:Heeft er al iemand ervaring met EPS?? Want ik ben eigenlijk ook van plan om een andere uitlaat te steken onder mijn 5GTT??
Ik niet.
Devil onder de Willy.
Zelfbouwsel van de vorige eigenaar onder de GT.
Gunther

Wat bedoel je met zelfbouwsel Hans?? Een kennis van mij (voormalig mechanieker bij R5GTT cup) zei me van vooral het middedempertje ZEKER te laten zitten in verband met de hitte anders naast de benzinetank, dit zou dus fungeren als een soort hitteschild. Nu wil ik eigenlijk wel eens weten of er hier mensen zijn die gewoon een buis hebben lopen van voor tot achter, dus zonder demper bij een GTT??
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Gunther schreef:Wat bedoel je met zelfbouwsel Hans?? Een kennis van mij (voormalig mechanieker bij R5GTT cup) zei me van vooral het middedempertje ZEKER te laten zitten in verband met de hitte anders naast de benzinetank, dit zou dus fungeren als een soort hitteschild. Nu wil ik eigenlijk wel eens weten of er hier mensen zijn die gewoon een buis hebben lopen van voor tot achter, dus zonder demper bij een GTT??
Wat de vorige eigenaar van mijn GT in elkaar heeft gepruld (overigens best netjes) is inderdaad alleen nog de middendemper.

De achterste demper is gewoon een sierding wat eruit ziet als een demper, maar in werkelijkheid gewoon een dikke pijp, verder niets.
(Denk zo'n 100 mm, moet hem nog opmeten).

Het geheel klinkt in ieder geval goed :)

Binnenkort kom ik er mee naar de F.N.Z.N. en ook nog wel een keer naar de F.N.B.
Martijnberk
Contacteer:

Ik heb ook een buis lopen ipv een middendemper en er nooit last van gehad (ik rij hem nog maar 1,5 maand....) Nu geeft het wel een veel mooier geluid... en die hitte.. die zit er toch wel.
Gunther

Dus Hans jij hebt enkel nog je middendemper over, en geeft dit niet TE veel geluid (de buren moeten nog kunnen slapen :lol: ) en Martijn jij hebt helemaal niks meer van demper of enkel achteraan???
Goof

Gunther schreef:Wat bedoel je met zelfbouwsel Hans?? Een kennis van mij (voormalig mechanieker bij R5GTT cup) zei me van vooral het middedempertje ZEKER te laten zitten in verband met de hitte anders naast de benzinetank, dit zou dus fungeren als een soort hitteschild. Nu wil ik eigenlijk wel eens weten of er hier mensen zijn die gewoon een buis hebben lopen van voor tot achter, dus zonder demper bij een GTT??
??

Benzinetank zit aan de andere kant (rechts) dan de uitlaat (links).
Als je twee pijpen gaat knutselen dan zal je wel het e.e.a. moeten verbouwen, zoals die blauwe GT die op RTC staat;
jeffrey schreef: Nee die uitlaat heb ik echt superstrak opgehangen(na het verwijderen van de reserve tank en reserve wiel)zelfs met starten is ie stil :p :p
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=9794[/img]
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Gunther schreef:Dus Hans jij hebt enkel nog je middendemper over, en geeft dit niet TE veel geluid (de buren moeten nog kunnen slapen :lol: ) en Martijn jij hebt helemaal niks meer van demper of enkel achteraan???
Klopt ik heb alleen nog een middendemper.
En nog nooit ruzie met de buren gehad :)
Naar mijn huis moet ik trouwens langs een weg met allemaal ouderwetse echt hoge huizen...die ook nog heel dicht op de weg staan, net een tunnel....klinkt heeeeerlijk :)
Overigens...de dumpvalve is wat dat betreft nog irritanter denk ik.
Gunther

Goof, bij mijn GTT loopt de uitlaatbuis linksom rond de benzinetank op enkel centimeters hoor!!Mijn benzinetank ligt wel in het midden van de wagen
Goof

Uh, jah...
Die tank is idd wat groter :D
Maar goed, volgens mij rijden er genoeg mensen met een pijp van voor naar achter en de hitte heeft m.i. geen gevolgen voor de tank.
turboman
Contacteer:

Hans schreef:Dolf....jij was toch zo te spreken over EPS in je artikel? :)
Dat je nog ergens anders gaat kijken joh :D
Ja, Hans, dat klopt, alleen verder kijken/vergelijk kan geen kwaad, haha, maar wellicht dat ik daar wel terecht kom. Tis wel een kick om echt topspul eronder te hebben, haha
hitman

heb zelf ook wel wat ervaring met eps en het is een goed bedrijf.(helaas voor mij een beetje te duur om daae een einddemper voor mijn clio te laten maken)
maar het zijn zeker wel experts daar :wink:

tom
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Maus

Gunther schreef:Heeft er al iemand ervaring met EPS?? Want ik ben eigenlijk ook van plan om een andere uitlaat te steken onder mijn 5GTT??
Ja ik. :) 't Was een stukje rijden, maar zeker de moeite waard en ik heb d'r nog steeds geen spijt van. Als je een uitlaatsysteem op maat laat maken, kan je er 't beste een hele dag voor uit trekken, want ze zijn d'r dan een aantal uur mee bezig.
twingoturbo

vraag effe aan cliorsi (steef) wat voor uitlaat hij eronder heeft hangen, ik meen n remus of n sebring en die maakt echt n bruut geluid.
RO 16v

Remus en Sebring vindt ik persoonlijk rot merken.
Je krijgt wel een leuk geluid maar daar houdt het ook mee op het probleem is dat de buis die einddemper ingaat bijna voor de helft dicht word geknepen.
Ik zou persoonlijk voor Devil of Supersprint gaan omdat deze het niet hebben en helpen nog iets samen met een luchtfilter en een chip.
-Ray-
Contacteer:

twingoturbo schreef:vraag effe aan cliorsi (steef) wat voor uitlaat hij eronder heeft hangen, ik meen n remus of n sebring en die maakt echt n bruut geluid.
woei! dat heb ik gisteravond gehoord :p

jammie.... was het een Remus?? volgens mij wel! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
turboman
Contacteer:

Ray (Zonnebril) schreef:
twingoturbo schreef:vraag effe aan cliorsi (steef) wat voor uitlaat hij eronder heeft hangen, ik meen n remus of n sebring en die maakt echt n bruut geluid.
woei! dat heb ik gisteravond gehoord :p

jammie.... was het een Remus?? volgens mij wel! :)
Remus einddempel ??

CLIORSI ???? where are you ?
twingoturbo

ik ga m effe bellen voor je, moment :)
twingoturbo

heb 'm net gesproken en het is n Remus 78mm rond. even ter info, hij heeft er ook n green air sportfilter bij.
Steven
Car: M536

Inderdaad en hij lekt een beetje bij de bocht :)
-Ray-
Contacteer:

twingoturbo schreef:heb 'm net gesproken en het is n Remus 78mm rond. even ter info, hij heeft er ook n green air sportfilter bij.
en dat blèrt!!! :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie