Hey ... Kheb een klein vraagje.
Ik heb de koude lucht buis die van de luctfilter komt naar de bumper gelegt en de warme lucht buis afgesloten. Nu zag ik op een site dat men zelf een open luchtfilter kan maken voor een r19 (c1j) door er de bovenste beschermkap ef te nemen en op de filter een plaat te zetten die men dan vastmaakt. Heeft iemand daar ervaring mee... Wat is het resultaat... Zou het wel een goed effect geven omdat de filter (boven op de motor) blood ligt en volgens mij zo toch veel warme lucht op neemt... Geeft het onderdruk of zo iets...
Alvast bedankt......
R19 Open lucht filter???????
Enige effect wat dit heeft is een (erg leuk) racy-geluid. Je standaardfilter laat hierdoor niet meer lucht door ofzo en inderdaad wel meer warme lucht. Heb zelf een open filter van green die direct op het blok zit. Is idd ook niet alles met die hitte onder de kap nee, geluid is prima, maar moet toch eens iets anders fixen.
Als je goed gelezen hebt, hebben ze het op R19world over een F2N motor, deze heeft 4 bouten op het luchtfilterdeksel. De C-motor heeft 1 vleugelmoer en een bende clips.
In principe zou het ook op een c-motor werken, maar ik denk niet dat een enkele vleugelmoer de boel goed vast houdt.
Het effect is vrij groot bij koude motor en bij warme motor verlies je alleen maar vermogen omdat warme lucht wordt aangezogen en warme lucht bevat minder zuurstof.
In principe zou het ook op een c-motor werken, maar ik denk niet dat een enkele vleugelmoer de boel goed vast houdt.
Het effect is vrij groot bij koude motor en bij warme motor verlies je alleen maar vermogen omdat warme lucht wordt aangezogen en warme lucht bevat minder zuurstof.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Ik heb een vervangeingsfilter er in,daarna heb ik de orginele slag die op het huis vast zit er af gehaalt en er een dikkere slang op gezet,deze gaat naar een plek ondeer her orginele bevestigings waar normaal de mislampen zitten,daar heb ik een gat gemaakt de slang vast gemaakt,dit kan je doen als je de "trechter" die achter de bumper zat los maakt.
btw wat voor motor heb je?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Contacteer:
er zit een soort tuit op je luchtfilterhuis
daarop zit normaal je koude en warme lucht
die tuit kan je er uit klikken
dus dan heb je een grote ovale aanzuig mond
daar monteer je een koude luchtslang voor die naar je bumper gaat
de slang moet wel groot zijn en vlak voor de mond uitkomen
resultaat is een groote mwwwop als je het gas intrapt
wel ff het normale element vervangen voor een vervangins sportfilter
daarop zit normaal je koude en warme lucht
die tuit kan je er uit klikken
dus dan heb je een grote ovale aanzuig mond
daar monteer je een koude luchtslang voor die naar je bumper gaat
de slang moet wel groot zijn en vlak voor de mond uitkomen
resultaat is een groote mwwwop als je het gas intrapt
wel ff het normale element vervangen voor een vervangins sportfilter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
chris-r19 schreef:Ik heb een vervangeingsfilter er in,daarna heb ik de orginele slag die op het huis vast zit er af gehaalt en er een dikkere slang op gezet,deze gaat naar een plek ondeer her orginele bevestigings waar normaal de mislampen zitten,daar heb ik een gat gemaakt de slang vast gemaakt,dit kan je doen als je de "trechter" die achter de bumper zat los maakt.
Het is een 1400 c1j motor.
Il denk dat ik een air intake ga plaatsen in mijn bumper met 2 slangen naar de filter... het originele filterhuis en filter vervangen door zo een ronde filter van k & n en een luchthapper plaatsen boven die filter in de kapo. Alles uitgerekend kost niet echt veel 200euro en dan gaat die luchthapper toch nuttig zijn want ik ging er toch al een (zelf) plaatsen...
Il denk dat ik een air intake ga plaatsen in mijn bumper met 2 slangen naar de filter... het originele filterhuis en filter vervangen door zo een ronde filter van k & n en een luchthapper plaatsen boven die filter in de kapo. Alles uitgerekend kost niet echt veel 200euro en dan gaat die luchthapper toch nuttig zijn want ik ging er toch al een (zelf) plaatsen...
Das leuk, je betaald 200 euro en je wint er 2 pk mee en een berg herrie.
Effe zonder dollen, ik denk dat als je een vervangingsfilter van K&N koopt, de warme lucht inlaat eraf sloopt en een 100 mm flexibele aluminium afzuigkap slang erop monteerd, net zoveel vermogen wint voor pak em beet 55 euro.
En als je toch van plan bent om veel geld uit te geven, dan kan je beter een 16V blok kopen.
Effe zonder dollen, ik denk dat als je een vervangingsfilter van K&N koopt, de warme lucht inlaat eraf sloopt en een 100 mm flexibele aluminium afzuigkap slang erop monteerd, net zoveel vermogen wint voor pak em beet 55 euro.
En als je toch van plan bent om veel geld uit te geven, dan kan je beter een 16V blok kopen.
Das mischien waar van die 55 euro maar k ging toch al een luchthapper steken... Waarom wel een 16v blok steken????????? K ben blij met de mijne rijdt zeer goed is al opgedreven en tot 97 pk en moet maar verzekering en taks betalen voor een lichtere wagen......
Kijk dan 'ns naar een E6J motor, 80 pk standaard en geschikt om veel meer toeren te draaien dan het ouderwetse stoterstangen motortje. Gegarandeerd voor veel vermogen
-
- Contacteer:
Ik heb mijn slang,filter en bougies niet vervangen om vermogen te winnen mar meer om mn 19 vlotter te laten optrekken,het vermogen ben ik mee bezig,ik zoek een goed chiptuning bedrijf.
Volgens mij is te veel lucht ook niet goed,dan krijg je valse lucht,of ben ik nou mis????
Volgens mij is te veel lucht ook niet goed,dan krijg je valse lucht,of ben ik nou mis????
Valse lucht is iets anders, dat word aangezogen VOOR je luchtfilter doordat je bijvoorbeeld een lekke inlaatpakking ofzo hebt. Heeft niet veel met het type luchtfilter te maken.
Een goede, dikke, en zo kort mogelijke luchtinlaat op de juiste plek op je standaard filterhuis met vervangingsfilter zou moeten voldoen.
Een goede, dikke, en zo kort mogelijke luchtinlaat op de juiste plek op je standaard filterhuis met vervangingsfilter zou moeten voldoen.
-
- Contacteer:
Bij mij heeft het best wel geholpen.
Er is ook een tip om de bovenkant van je filterhuis weg te halen en er een plaat op te leggen en vast maken die net groot genoeg is om je filter af te suiten,of dat werkt weet ik niet.
Er is ook een tip om de bovenkant van je filterhuis weg te halen en er een plaat op te leggen en vast maken die net groot genoeg is om je filter af te suiten,of dat werkt weet ik niet.