dynamo reviseren

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michiel

Wat kun je allemaal aan een dynamo reviseren behalve de koolborsteltjes. Heeft iemand dat weleens gedaan en is dat moeilijk??
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
jeroen.k

Ik heb het laten doen, was totaal niet moeilijk, dynamo wegbrengen en de volgende dag weer ophalen en 80 euro meebrengen, toen was het klaar! :lol:

maaruh, ja...koolborstels idd, maar ook lagers en dat soort shit, weet nie wat allemaal, maar die van mij zag er gewoon weer als nieuw uit toen ik hem terugkreeg.
illuminator

Ik heb mijn dynamo 2 dagen geleden laten reviseren bij een beunhaasje. Dit was een dynamo van een clio 16V. Hij is helemaal uit elkaar geweest. Ik weet niet wat er allemaal is vervangen maar wel meer dan alleen de koolborstels. Er zitten ook een soort van koperen ringen in of zoiets. Die zijn er nieuw ingezet. zelfs dat blik pakket is uit elkaar geweest. ( ten zien aan de nieuwe lak aan de buitenkant). Die kerel waar ik het heb laten doen doet alleen maar startmotors en dynamo's. gewoon voor de hobby ( hij is al in de vut).
Ik had de auto weer nodig dus heb hem laten reviseren.

Wel een apart systeem trouwens om de multi riem te onspannen/ spannen. Ik moest er een 7 mm inbusje voor inkorten. want er loopt een stalen plaatje met een slangetje langs het chassis. Dat plaatje wilde ik loshalen door het boutje eraf te draaien. Maar het moertje draaide dus mee en die kun je niet vasthouden aan de onderkant. Want het boutje loopt in de kokerbalk zelf !!#&%!. Toen maar een 7mm inbus ingekort en het daarmee gedaan.
Bart V

Als je het zelf doet moet je de lagers, spanningsregelaar en koolborstels vervangen. Heb je weer een perfecte dynamo voor weinig.
Abel
Über-Spammer

Bart V schreef:Als je het zelf doet moet je de lagers, spanningsregelaar en koolborstels vervangen. Heb je weer een perfecte dynamo voor weinig.
Sleep ringen, en die zijn moeilijker te vervangen...
Bart V

Abel schreef:
Bart V schreef:Als je het zelf doet moet je de lagers, spanningsregelaar en koolborstels vervangen. Heb je weer een perfecte dynamo voor weinig.
Sleep ringen, en die zijn moeilijker te vervangen...
Hangt er vanaf of ze echt versleten zijn, meestal zijn het de koolborstels die het voor gezien houden. Maar idd eigenlijk zou je die dan ook moeten doen.
Abel
Über-Spammer

mijn sleep ringen waren op..
Plaats reactie