[5GTT] Nieuwe carburateur, loopt toch niet helemaal lekker.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Goof

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe carburateur, althans niet nieuw maar een andere, gereviseerde, schone :)
Daarmee is een probleem verholpen waar ik toch alweer een half jaar tegen aan hikte.

Alleen nu lijkt mŽn GT een beetje in te houden.
Bij zeg bijv. 3000 rpm loopt ie goed, houdt ie in, loopt ie goed, houdt ie in, loopt ie goed, etc.
Het wisselt heel kort op elkaar en het inhouden is minimaal, maar ik voel het wel.

Carb is door de garage gemonteerd, en dat is een gedeelte waar ik weinig tot geen kennis van heb.
Afstelling niet goed? Verstopte sproeier?? Weten jullie waar ik moet zoeken???
Michiel

Terug gaan naar de garage!!
Maar op dit advies zit je waarschijnlijk niet te wachten; weet het ook niet
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Ben

Misschien mengsel niet goed. Ik had dat ook en toen ik een nieuwe pakkingset erin geknalt had en opnieuw afgesteld liep hij weer perfect... Alleen me bezine verbruikt is nog steeds ruk en hij lekt nergens bezine...
Steven
Car: M536

Heel misschien is het de carb niet en zijn de bougies gaar?

Is ook een optie..
Chrisv

Steven(ventieldopje) schreef:Heel misschien is het de carb niet en zijn de bougies gaar?

Is ook een optie..

Bij mijn gtt heb ik ook af en toe als ik een constante snelheid rij (langzaam) dat het lijkt of ie af en toe hapert, maar het verschil is zo nauwelijks te voelen dat ik er misschien langs kan zitten.....
some people are alive only because it's illegal to kill them
Goof

Garage op vakantie, vandaar :)

Geloof me, alles is recentelijk vervangen, koppakking, bougiekabels, verdeelkap en rotor, onstekingsmodule.
Nu carb. en NIEUWE bougies, dus...
Goof

Niemand?? :(;)
Zj*rZ

Misschien iets met de benzine toevoer? (pomp/hulpomp/filter/leiding whatever :) )
turboman
Contacteer:

Bougiekabels, bougies, ontsteking, sproeierbezetting, valse lucht spruitstuk ?

check ff met BCCP in Gramsbergen, http://www.bccp.nl

Succes, Dolf
Marius

Goof schreef:Garage op vakantie, vandaar :)

Geloof me, alles is recentelijk vervangen, koppakking, bougiekabels, verdeelkap en rotor, onstekingsmodule.
turboman schreef:Bougiekabels, bougies, ontsteking, sproeierbezetting, valse lucht spruitstuk ?

Succes, Dolf
Kwam je weet uit de kroeg??? ;-)
turboman
Contacteer:

Marius schreef:
Goof schreef:Garage op vakantie, vandaar :)

turboman schreef:Bougiekabels, bougies, ontsteking, sproeierbezetting, valse lucht spruitstuk ?

Succes, Dolf
hahahahaha, ja, ik wel en jij ?
Alles goed verder?

Kwam je weet uit de kroeg??? ;-)
Marius

Prima !
R-win

Goof schreef:Sinds 2 weken heb ik een nieuwe carburateur, althans niet nieuw maar een andere, gereviseerde, schone :)
Daarmee is een probleem verholpen waar ik toch alweer een half jaar tegen aan hikte.

Bij zeg bijv. 3000 rpm loopt ie goed, houdt ie in, loopt ie goed, houdt ie in, loopt ie goed, etc.
Het wisselt heel kort op elkaar en het inhouden is minimaal, maar ik voel het wel.

Carb is door de garage gemonteerd, en dat is een gedeelte waar ik weinig tot geen kennis van heb.
Zoek naar lekke slangen van turbo naar carb. Controleer de intercooler ook op lekkage.
Heb je een dumpvalve gemonteerd, controleer die dan ook op goede werking/lekkage. Had namelijk zelfde probleem bleek de dumpvalve (bosch)een gescheurd rubber (wie kent dat niet) te hebben. Heb maar een Bailey gemonteerd. Probleem weg. Succes met de speurtocht.
R-win

Goof schreef:Sinds 2 weken heb ik een nieuwe carburateur, althans niet nieuw maar een andere, gereviseerde, schone :)

Zoek naar lekke slangen van turbo naar carb. Controleer de intercooler ook op lekkage.
Heb je een dumpvalve gemonteerd, controleer die dan ook op goede werking/lekkage. Had namelijk zelfde probleem bleek de dumpvalve (bosch)een gescheurd rubber (wie kent dat niet) te hebben. Heb maar een Bailey gemonteerd. Probleem weg. Succes met de speurtocht.
Goof

Vannochtend kop van de carb. er af gehaald.
Wat blijkt, de carb "lekt benzine" bij stationair.
Oftewel bij vollast is er niks aan de hand, bij stationair krijgt ie te veel sap en verzuipt gewoon.

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik hier inmiddels SCHIJTZIEK van wordt! :( :evil: :( :evil: :( :evil:
Ik loop nou al meer dan een half jaar te klootviolen met die Franse *&%$!)&%#bak. :( :( :(
Ik mag nu toch lije dat het woensdag g%d&$&*)mme wordt opgelost! Ben het de laatste tijd zo zat dat ik ook weinig zin heb om verder ook maar iets te doen! :evil:
En ja, ik ben gefrustreerd!! :( :( :(
Matijs
Contacteer:

Wat moet 'ie kosten? :wink: >-)
marco

Matijs schreef:Wat moet 'ie kosten? :wink: >-)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :p
Goof

forget it :)
Matijs
Contacteer:

Zie je nou, het is nog niet zo erg :wink:
Daaf (Davy)

Goof schreef:Vannochtend kop van de carb. er af gehaald.
Wat blijkt, de carb "lekt benzine" bij stationair.
Oftewel bij vollast is er niks aan de hand, bij stationair krijgt ie te veel sap en verzuipt gewoon.

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik hier inmiddels SCHIJTZIEK van wordt! :( :evil: :( :evil: :( :evil:
Ik loop nou al meer dan een half jaar te klootviolen met die Franse *&%$!)&%#bak. :( :( :(
Ik mag nu toch lije dat het woensdag g%d&$&*)mme wordt opgelost! Ben het de laatste tijd zo zat dat ik ook weinig zin heb om verder ook maar iets te doen! :evil:
En ja, ik ben gefrustreerd!! :( :( :(
Ach Goof, geloof me het kan nog erger hoor.... :-*
Heb inmiddels een jaar lopen kutten met mijn 5je. Roest allerlei problemen, draden doorgebrand. Inmiddels heb ik besloten om een ander te kopen en deze POKKE VIJF :evil: heel hard te gaan slopen 8) . Dat zal hem leren.
Tzt worden er div onderdelen te koop aangeboden >-)
Matijs
Contacteer:

Heel goed jongens, ga zo door. Maak iedereen maar lekker bang dat de GT Turbo een rampenauto is, dan kan ik er straks mooi goedkoop een aanschaffen :D
Goof

Daaf (Davy) schreef:
Ach Goof, geloof me het kan nog erger hoor.... :-*
Heb inmiddels een jaar lopen kutten met mijn 5je. Roest allerlei problemen, draden doorgebrand. Inmiddels heb ik besloten om een ander te kopen en deze POKKE VIJF :evil: heel hard te gaan slopen 8) . Dat zal hem leren.
Tzt worden er div onderdelen te koop aangeboden >-)
Jep, Dave, je hebt gelijk. Wat vooral het frustrerende is dat het eigenlijk (bij mijn GT dan) "kleinigheden" zijn. Moet gewoon opgelost worden. Als ie echt rot was geweest was ie al lang pleite geweest.
Matijs schreef:Heel goed jongens, ga zo door. Maak iedereen maar lekker bang dat de GT Turbo een rampenauto is, dan kan ik er straks mooi goedkoop een aanschaffen :D
:lol: :)
Steven
Car: M536

Matijs schreef:Heel goed jongens, ga zo door. Maak iedereen maar lekker bang dat de GT Turbo een rampenauto is, dan kan ik er straks mooi goedkoop een aanschaffen :D
Nouja om jou ook bang te maken: Ze zijn echt niet gemakkelijk :p
Matijs
Contacteer:

Mij maak je niet bang, ik weet al heel lang wat er allemaal mis kan gaan, maar ik weet ook wat het doet als het goed gaat :wink: :D 8)
Djeedub

Ben schreef:Misschien mengsel niet goed. Ik had dat ook en toen ik een nieuwe pakkingset erin geknalt had en opnieuw afgesteld liep hij weer perfect... Alleen me bezine verbruikt is nog steeds ruk en hij lekt nergens bezine...
Die van mij doet eigenlijk hetzelfde... behalve bij turbo... :)

Waar kan ik zo'n pakkingsetje kopen, en kan ik die zelf gemakkelijk monteren zonder ervaring? Wat moet je dan nog afstellen..
Of kan ik het beter laten doen?

Gr Djeedub
Loves flying....
Riël
Über-Spammer

Bestellen bij improve tuning, zelf erin zetten, is een makkie. Merk je wel loopt wel soepeler, netter stationair. Mijn benzine verbruik werd beter maar was nog altijd :-* hehe maarja boeie
Goof

Vlotternaald vervangen, motor loopt nu toppie :)
Maar ff proberen zo, en hopen dat idd iets zuiniger wordt (yeah, right :lol: )
Goof

Helemaal niets toppie ........... :(:( Zuigt nog steeds behoorlijk. :(:(

Na de vlotternaald leek het niet goed stationair lopen probleem verholpen. Carb "lekt" geen benzine meer. Omdat ik vorige week in een bedrijfswagen ronde reed heb ik de GT niet goed kunnen "testen".
Maar maandag moest ik weer 's naar Bussum, dus ultieme mogelijkheid :)

Rond 2200 rpm is ie bokkerig en houdt ie in. :(
Inmiddels zijn de vervangbare onderdelen IN de carb allemaal vervangen voor nieuwe onderdelen, maar helaas.
Vannochtend nog van alles geprobeerd, andere onstekingsmodule ook, geen soelaas.... :(
Nu maar proberen met andere carb waar we zeker van zijn dat ie werkt, maar daar moet ik Maik ff lief voor aankijken (zijn schade-GT staat bij mijn/onze garage voor de deur).
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Jep kan je wel lenen :)

hoop dat het daar aan ligt dan maar..
want dan heb je alles maar gehad..

ps: je mag hem niet hebben.. euh nou misschien ook wel (leuk prijsje).. koop ik wel een nieuwe :) hehehe...

hier spreken we nog wel over.
Goof

Tnx Maik! :):)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Goof schreef:Tnx Maik! :):)
Graag gedaan gozer..

als ik je nog ergens mee kan helpen.. :)
Goof

Geloof dat jij binnenkort meer hulp nodig hebt :)
Je weet me te vinden.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Goof schreef:Geloof dat jij binnenkort meer hulp nodig hebt :)
Je weet me te vinden.
tnx m8.

ik weet waar je telefoon rinkeld :)

ehhehe..
Goof

Maik, je GT mag dan in puin liggen, je carburateur doet het prima :D:D:D ;)

Loopt nu stationair goed, rijdend in toeren gebied tussen 2000 - 2500 rpm soepel, minder klappen uit de uitlaat bij gas los (ja, beetje is leuk, dit was niet leuk meer), reageerd beter op gaspedaal, blaetc... :):)
Nu die andere carburateur volledig uit elkaar halen en elk membraampje maar vervangen. :(

Nogmaals mijn dank. :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Graag gedaan.

Hopelijk komen we ze hun hunnie zij.. de mensen.

er nu uit :)

gr maik
Plaats reactie