Grotere/sterkere motor in een GTE?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
DRaVeN

Wat voor motor zou er gewoon in een GTE passen zonder dat je de omliggende onderdelen kan aanpassen? Een GTT blok kan erin dat weet ik maar als het zonder turbo kan dan doe ik dat liever... Een clio williams blok lijkt me wel wat :p kan dat?
Abel
Über-Spammer

is even groot als een 1.8 16V en dat past.

of een 1.7 Turbo blok van volvo. Is ook een 1.7 van renault
DRaVeN

een turbo probeer ik juist te vermijden, aangezien ik redelijk veel korte stukken rij heb ik niet echt veel aan een turbo.
Abel
Über-Spammer

Clio 16V kopen is denk ik het goedkoopst
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zou kunnen, maar is toch niet zo mooi als een GTT of GTE! :D
Abel
Über-Spammer

da's waar :) even vergeten..
Stefijn

DRaVeN schreef:een turbo probeer ik juist te vermijden, aangezien ik redelijk veel korte stukken rij heb ik niet echt veel aan een turbo.
?

in de zin van: krijg m toch niet opgewarmd of zo?
Menno

een 1.8 16v is 't meest voor de hand liggend. Als je er een kan vinden een 2.0 16V, past ook.
rev it like a rental
Steven
Car: M536

Maargoed een een 16 klepper moet je ook eerst warmrijden voor je op het gas kan gaan staan hoor, bijna net zo lang als een GT.
Robke
Car: Lexus IS250

Steven(ventieldopje) schreef:Maargoed een een 16 klepper moet je ook eerst warmrijden voor je op het gas kan gaan staan hoor, bijna net zo lang als een GT.
Jammer genoeg wel ja, maar je kunt hem beter goed warmrijden dan dat je je koppakking er tussenuit blaast. :lol:
DRaVeN

he bah, wist niet dat je een 16 klapper ook warm moest rijden. misschien dan toch maar aan een gtt blokje denken of een turbo op dit blokje, alleen vind ik de vermogenswinst een beetje klein als ik op dit blok een turbo zet. het scheelt maar 20 pk :(

en nog even wat anders: hoelang of hoeveel km moet je rijden om de olie (het gaat toch om de olie?) op de juiste temperatuur te krijgen zodat je de turbo niet aan gort rijdt?
gille
Contacteer:

DRaVeN schreef:he bah, wist niet dat je een 16 klapper ook warm moest rijden. misschien dan toch maar aan een gtt blokje denken of een turbo op dit blokje, alleen vind ik de vermogenswinst een beetje klein als ik op dit blok een turbo zet. het scheelt maar 20 pk :(

en nog even wat anders: hoelang of hoeveel km moet je rijden om de olie (het gaat toch om de olie?) op de juiste temperatuur te krijgen zodat je de turbo niet aan gort rijdt?
beste man elke auto moet je eerst warm rijden,zowel koeling als olie moet goed op temperatuur zijn voor je plankgas rijd.
Tom
Moderator
Car: MB

idd warm rijden is een van de meest belangrijke dingen voor een motor (voor iedere auto !!!!! hoewel jappen er meestal wat beter tegen kunnen). Ik daccht eerlijk gezegd dat na een km of 12 tot 15 de olie en motor wel op temp zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DRaVeN

nou dat verklaart dus wel waarom mijn auto's altijd zo snel weg konden.

vervelend dat het na 12/15 km pas een beetje op temperatuur is. de afstanden die ik rij liggen meestal onder de 15 km. het ziet er dus naar uit dat ik beter zoveel mogelijk vermogen uit dit blok kan halen omdat dit blok geen 16v is en geen turbo heeft.
spijtig
Patrick L.

Volgens mij kun je beter een scooter kopen of een goeie fiets, heb je meer aan voor zo`n kort stukkie :p
mazzel
Tom
Moderator
Car: MB

de stukjes die jij rijd kun je dus idd niet hard rijden (als je van je auto houd en er nog een tijdje van wil genieten). Rijd dus gewoon lekker met het verkeer mee, en ga regelmatig een stukkie rijden (of kom naar een meeting die elke vrijdag wel ergens zijn) om eens een lekker stukje door te rijden. Zo ben jij tevreden en de auto :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Menno

je kan natuurlijk gewoon een zepert met een flinke motor kopen. Leef je een jaartje uit, en flikker 'm vervolgens weg, no problemo.

Als je een knappe auto hebt zou je een standkachel kunnen overwegen.
rev it like a rental
DRaVeN

ik zit nu inmiddels (waarschijnlijk dus door mijn rijgedrag) al aan mijn vierde auto en ik wil toch wat langer doen met deze auto. het is een fijn karretje en er is wat leuks van te maken, dus ik kan weinig doen dan rustiger gaan rijden :(
Anonymous

DRaVeN schreef:ik zit nu inmiddels (waarschijnlijk dus door mijn rijgedrag) al aan mijn vierde auto en ik wil toch wat langer doen met deze auto. het is een fijn karretje en er is wat leuks van te maken, dus ik kan weinig doen dan rustiger gaan rijden :(
je kan ook werk gaan zoeken in den haag ofzo

Kan je programmeren in VB ? ;-)
DRaVeN

VB? ik kan wel wat leuke dingen bedenken op die afkorting maar dat heef weinig te maken met programeren.
binnenkort ga ik waarschijnlijk een paar keer in de week naar roermond om te werken, dat is wel ver weg, maar ook tijdelijk.
of een mooi blok kopen bij bbperfomance die kunnen wel tegen een stootje lijkt mij? alleen een beetje prijzig
Anonymous

alles van renault kan tegen een stootje mits goed warmgereden.

hoe meer tuning hoe eerder het stuk gaat. Het klint misschien suf, maar ik zou een mercedes kopen, die hoef je nauwelijks warm te rijden.

edit: vb = Visual Basic
DRaVeN

voor een mercedes heb ik geen geld (over) en ik vind dat nou ook niet echt aantrekkelijke auto's. voorlopig moet ik even kiezen uit rustig rijden of hard rijden en na een tijdje een ander blok erin of een andere auto...
of een mercedesblok in mijn renault leggen :D
jacco 16v

iedre motor moet je toch eerst warm rijden voordat je ermee gaat planken?
SEIZE SOUPAPES CABRIO
jeroen.k

jacco 16v schreef:iedre motor moet je toch eerst warm rijden voordat je ermee gaat planken?
zoals hierboven te lezen in dit topic, ja. Iedere motor moet je warmrijden voor planken. En dan niet denken dat ie warm is als de temp.meter (koelvloeistof) op warm staat, want dan is tie nog niet warm. Olie moet warm zijn. Das het voornaamste.
Riël
Über-Spammer

En dat is omdat de olie bij een bepaalde temperatuur de beste smeereingenschappen en viscositeit (dikte)heeft .Een kouwe motor heeft dikke olie en die komt niet overal.
Michel S.
Contacteer:

Sorry hoor.maar op mensen zoals jou :-* ik

Is niet persoonlijk bedoeld.Je kunt best een goede jongen zijn, maar als je toch komt met de vraag of rustig aan doen, of om de zoveel tijd een nieuw blok erin. :evil:

In mijn ogen verdien je dan echt een fiets. Zo ga je toch niet om met een auto? En zeker als je dan gaat zeggen zo een BB performance blokje moet toch tegen een stootje kunnen.

Leer (warm)rijden!!! :evil: :evil: :(
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

jeroen.k schreef:
jacco 16v schreef:iedre motor moet je toch eerst warm rijden voordat je ermee gaat planken?
zoals hierboven te lezen in dit topic, ja. Iedere motor moet je warmrijden voor planken. En dan niet denken dat ie warm is als de temp.meter (koelvloeistof) op warm staat, want dan is tie nog niet warm. Olie moet warm zijn. Das het voornaamste.
is wel waar..

Echter, eenmercedes blijft gewoon heel. Die dingen zijn erop gebouwd om heel te blijven, daarom rijdt de politie erin en taxichauffeurs. In the end is het goedkoper als je er zes ton mee gaat rijden.
~thijs~
Contacteer:

Ploegah schreef:
jeroen.k schreef:
is wel waar..

Echter, eenmercedes blijft gewoon heel. Die dingen zijn erop gebouwd om heel te blijven, daarom rijdt de politie erin en taxichauffeurs. In the end is het goedkoper als je er zes ton mee gaat rijden.

Eeehhh mercedes blokkies kunnen zeker goed stuk gaan
Voorbeeldje mijn baas rijdt een E200 met Kleemann compressor erop en die heeft vorige week z'n blok volledig aan stront gereden (motor opgeblazen) :D volgens de garage omdat mijn baas z'n auto niet eerst goed warm heeft gereden

p.s. er staat nog geen 90.000 km op z.n teller
Anonymous

hahaha

sta ik dan met me verhaal :-)

nou ja als het een renault was was het al bij 30.000 gebeurd :-D
Steven

Idd de mercedes motoren zijn echt niet zo heilig als jij denkt Ploegertje ;) De taxi's houden het zolang uit omdat die motoren bijna nooit afkoelen, kleine ritjes worden er nauwelijks mee gedaan. Ik reed in de taxi minimaal 250 km per dag met uitschieters tot 400. En dan rijd je bijna non-stop door, dus geen wonder dat sommige ruim een half miljoen op de teller hebben.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar A'dam, daar rijden ze heel veel met toyota avensissen en die hebben soms ook van die mooie getallen op het klokkie staan hoor.

Tegenwoordig zijn de verschillen tussen alle auto's niet zo groot meer als vroeger...
~thijs~
Contacteer:

Ploegah schreef:hahaha

sta ik dan met me verhaal :-)

nou ja als het een renault was was het al bij 30.000 gebeurd :-D
Sorry :D
Anonymous

Ok ok, maar ken jij iemand met een mercedes die bijvooreeld wel eens ze koppeling heeft laten vervangen ?

die ben ik namelijk nog niet tegengekomen.
~thijs~
Contacteer:

Ploegah schreef:Ok ok, maar ken jij iemand met een mercedes die bijvooreeld wel eens ze koppeling heeft laten vervangen ?

die ben ik namelijk nog niet tegengekomen.
Tja m'n baas rijdt automaat, maar ik weet zeker dat het hem gelukt zou zijn om die ook aan stront te rijden :lol:
Steven

Ow bij de taxi zat hoor, maar diesels hebben altijd een iets zwaardere koppeling die bij goed gebruik lang mee kan gaan (tot 350.000 is mogelijk) maar daarna moeten ze toch echt een x vervangen worden.

En dan heb je nog van die sjeesfiguren die niet kunnen rijden en em telkens laten klappen, sja dan zit je gauw bij 250.000 al te slippen.

Maar das niet echt te vergelijken met benzine.
Mickael

Om hem "sneller" op temp. te laten komen of om al redelijk snel te kunnen planken kan je hem ook eerst laten warm draaien, dus voor je gaat rijden even een min. of 5 stat. laten draaien.

Jammer genoeg moet ik dit dus doen anders is mijn oliedruk veelste hoog (bij een 16V gem 3bar bij de mijne gem 4,5 bij 100graden olie temp.).

En ja warm rijden MOET nu eenmaal jij gaat toch ook niet als je uit je bed komt meteen een maraton lopen. Beschouw dit als je auto met Respect behandelen.
Plaats reactie