Jaja, over 2 weekies is m'n motorkap aan de beurt voor n verandering. Ik weet bijna pcies hoe 't gaat worden, alleen ben ik nog niet uit over de luchtuitlaten die erin moeten komen. Wordt namelijk errug warm na n stukkie rijden. vandaar dat er iets in moet dat de warme lucht laat ontsnappen. Probleem is alleen dat ik weinig ideetjes zie.
wie weet er sites of heeft voorbeelden van roosters of happers die de warme lucht laat weggaan?
ombouw motorkap
Heb thuis wel een erg heftige foto van een aantal twingo's met dikke happers er in ...
carlos saintz happer bijvoorbeeld, past goed bij de vormen... (celica GT4 voor de kenners)
carlos saintz happer bijvoorbeeld, past goed bij de vormen... (celica GT4 voor de kenners)
there is no spoon.
-
ben errug geinteresseerd. zou je ze naar me kunnen mailen a.u.b.?
Posten is leukerTijn schreef:Heb thuis wel een erg heftige foto van een aantal twingo's met dikke happers er in ...

ff offtopic:carlos saintz zijn in turbo 4wd gemaakt en in de GT4,luchthappers zijn iets verschillend ,vermits GT4 jonger model is.Tijn schreef:Heb thuis wel een erg heftige foto van een aantal twingo's met dikke happers er in ...
-
Van zó'n Celica happer heb ik ook nog wel wat plaatjes thuis in tijdschriften.
Ik vind de happer te groot, alles raakt dan uit proporties. Bovendien is het een luchtinlaat, geen luchtuitlaat wat je wou hebben.
Bovendien heb je dan iets wat iedereen heeft, kun je beter met je eigen idee over twee weken naar die kerel gaan. Maakt hij het op maat voor je.
Ik zal morgen weer bellen.
Ik vind de happer te groot, alles raakt dan uit proporties. Bovendien is het een luchtinlaat, geen luchtuitlaat wat je wou hebben.
Bovendien heb je dan iets wat iedereen heeft, kun je beter met je eigen idee over twee weken naar die kerel gaan. Maakt hij het op maat voor je.
Laatst gewijzigd door Nick (germanstyle) op di 27 aug 2002 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nou, je leest 't Tijn. Posten die mooie plaatjes. 

-
Kijk Nick dat is dus t probleem: moeilijk te verzinnen, ik moet eerst wat ideetjes zien en dan kan ik bepalen hoe of wat.Nick schreef:Van zó'n Celica happer heb ik ook nog wel wat plaatjes thuis in tijdschriften.
Ik vind de happer te groot, alles raakt dan uit proporties. Bovendien is het een luchtinlaat, geen luchtuitlaat wat je wou hebben.![]()
maar i.i.g. alvast bedankt voor 't regelen!

-
zet ik 'm toch andersomNick schreef:. Bovendien is het een luchtinlaat, geen luchtuitlaat wat je wou hebben.![]()

oom gerard??Nick schreef: Bovendien heb je dan iets wat iedereen heeft, kun je beter met je eigen idee over twee weken naar die kerel gaan. Maakt hij het op maat voor je.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Ik zal vanavond ook wel wat plaatjes proberen te vinden voor je Paul.
-
- Contacteer:
kijk even op: http://www.reichhard-motorsport.com/shop/index.html
het is voor je twingo neem ik aan?
het is voor je twingo neem ik aan?
-
mijn dank is groot.Robert dB. schreef:Ik zal vanavond ook wel wat plaatjes proberen te vinden voor je Paul.
-
zeker, de auto gaat weer naar "oom" gerardRay (Zonnebril) schreef:oom gerard??Nick schreef: Bovendien heb je dan iets wat iedereen heeft, kun je beter met je eigen idee over twee weken naar die kerel gaan. Maakt hij het op maat voor je.

check je emailtwingoturbo schreef:mijn dank is groot.Robert dB. schreef:Ik zal vanavond ook wel wat plaatjes proberen te vinden voor je Paul.
-
gt4 ziet er goed uit.
-
[img]http://www.carcept.com/carcept/images/a ... /t_f50.jpg[/img] Ik zie net zoiets, alleen moet ie wat kleiner.
-
ik bedoel niet de hele luchthapper, enkel alleen de gaten die erin zitten. zoiets zou in m'n kap geknutseld kunnen worden.
-
Kan "ome" gerard heel goed, keb het hem laatst nog zien doen met een gele megane en een Opel Tigra. Resultaat was erg mooi!!
-
Mooi, want zoiets is wel gaaf.
Een GT 4 happer laat wel degelijk warme lucht uit. De opstaande rand aan de voorkant fungeert als een spoiler waardoor de lucht over het gaas heen geleid word, hierdoor ontstaat er een "onderdruk" (mag je dat zo noemen?) direct boven het gaas hetgeen een zuigende werking tot gelog heeft.Nick schreef:Bovendien is het een luchtinlaat, geen luchtuitlaat wat je wou hebben.![]()
Het principe werkt hetzelfde als de "evo" luchtuitlaat.
Er zit inderdaad ook wel een heel klein luchtinlaatje aan vast (die ronde opening aan de zijkant, 1 , kan je eventueel tweaken om je luchtfilter mee te koelen.
there is no spoon.
Nu wil ik dan toch ondertussen wel eens een foto zien van zo'n ding, want ik begin nieuwsgierig te worden...
-
Ja, maar bij een Celica staat hij bijna horizontaal op de auto, dus de lucht komt eerst tegen de spoiler en daarna tegen het rooster.Tijn schreef:Een GT 4 happer laat wel degelijk warme lucht uit. De opstaande rand aan de voorkant fungeert als een spoiler waardoor de lucht over het gaas heen geleid word, hierdoor ontstaat er een "onderdruk" (mag je dat zo noemen?) direct boven het gaas hetgeen een zuigende werking tot gelog heeft.Nick schreef:Bovendien is het een luchtinlaat, geen luchtuitlaat wat je wou hebben.![]()
Het principe werkt hetzelfde als de "evo" luchtuitlaat.
Er zit inderdaad ook wel een heel klein luchtinlaatje aan vast (die ronde opening aan de zijkant, 1 , kan je eventueel tweaken om je luchtfilter mee te koelen.
Bij een twingo staat hij veel steiler, dus denk ik heeft de spoiler weinig nut.
Bovendien zo'n ding is wel erg groot op een motorkap van een twingo.
heb je ook weer een punt mee natuurlijk
there is no spoon.
-
heb je nog de foto's van die twingo's Tijn?
-
hee nick, heb je nou eindelijk al eens n keer gebeld???