Clio te koop, maar euhh???

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Yde 16V
Contacteer:

Hallo,

ik heb me twee weken geleden al een keer voorgesteld, maar er zat nog een vakantie tussen. Ondertussen ben ik geslaagd voor mijn rijbewijs en rij ik vrolijk rond in mijn clio.

Ik heb een clio 16v (mijn vader is jaloers geworden)te koop gezien met de volgende dingen:
  • williamsblue,
    zilveren williamsvelgen (volgens mij overgespoten) + orginele velgen met in totaal tien banden waarvan vier nieuw,
    beetje roest boven de achterwielkasten,
    K&N openluchtfilter + orginele filter,
    klasse 3 alarm,
    interieur in goede staat,
    km-stand: 111200,
    bouwjaar 1993 orgineel nederlands.
Er zit geen stuurbekrachtiging, ABS en elektrische spiegels op.

Er is een proefrit meegemaakt en er kwamen geen bijzondere dingen naar boven.

Het gekke vind ik dat deze Clio voor maar E 3100,- word aangeboden bij een autobedrijf die toch om zijn hoge prijzen bekend staat.

Nou ben ik benieuwd wat jullie mening hierover is.
Anonymous

Is weinig geld, laat de km-stand ff natrekken bij NAP. Verder heeft ie misschien een flinke klapper gemaakt of zit er wat aan te komen, waardoor de prijs erg laag ligt. Misschien kun je als je em echt graag wilt hebben een ANWB keuring laten uitvoeren.
Marcel B.

Mja het is moeilijk om een goeie te vinden, en zeker moeilijk om uit te zoeken of het nou een goeie auto is ja of nee, zo op het eerste gezicht kan het best wat lijken, maar als je na een maand al inene olie bij moet gaan vullen of hij begint te haperen zit je in de problemen.

Ik zit er ook aan te denken om een 16V te kopen, maar dan wil ik ook zeker zijn dat het een goeie is.

Heeft er misschien iemand nog tips?
Don't walk the grass... smoke it
Jeroen V
Contacteer:

probeer er een zonder roest te krijgen ! , Als de auto links gaat roesten gaat hij rechts meestal ook roesten. Het gekke is dat sommige clio's geen roest hebben en ook niet krijgen, sommige ( de meeste ) krijgen dit echter wel. Dit komt doordat de clio 16v op meerdere plaatsen werd gebouwd. Bij de een werd de carresorie wel goed verzinkt en bij de andere niet.

Bij een renault clio zit het binnen scherm op het schterscherm gelast. Nu wordt dit voordat de carresorie nog gespoten wordt in een zink bad gedaan. Daarna zouden ze er kit tussen het achterscherm en het binnenscherm moeten aanbrengen zodat er geen water in blijft staan. Nu hebben ze bij sommige clio's ( bij een andere fabriek ) de kit na het verzinken pas aangebracht , hierdoor is het gedeelte ( het gootje ) tussen het achterscherm en het binnenscherm onbehandeld. Als de kit die dit afschermd wat ouder wordt zal hij water door laten en er komt dus water in het gootje te staan, waardoor het na verloop van tijd gaat rotte naar buiten toe en je dus met rotte achterschermen rond rijd.

Probeer er een te vinden die geen roest heeft en waar dus ook niet aan gelast is. Om achterschermen te laten repareren is aardig prijzig!
*Stephan_RSI*

Ik heb aantal maanden geleden ook een clio gekocht maar dan een rsi, die hebben ook een 1.8 motor maar dan 8v. Hij stond perfect in de lak zag er super uit en onder de motorkap was ook alles in orde. Tot nu toe heb ik geen 1 probleem mee gehad. Ik kocht hem voor € 3000,-. Dus het kan wel goedkoop en nog goed rijden ook. Waar je ff naar moet kijken is of ze de distributie riem e.d. hebben vervangen. Is meestal wel belangrijk om dat te weten. Verder veel succes met je clio en welkom bij de club.
Groeten Stephan.
jennie

als je NAP wil checken pm me dan even het kenteken als je dat weet dan kan ik volgende week wel even voor je kijken.
Yde 16V
Contacteer:

Jennie, bedankt voor het aanbod, maar dat duurt te lang. Mijn vader heeft er een optie op van twee dagen en er waren al meer geïnteresseerden.

De distributieriem is al vervangen dus dat hoeft niet te gebeuren. Maar hoe zit het eigenlijk met andere dingen (bijv. spanrollen) die vervangen moeten worden is dat ook ongeveer bij een bepaalde km-stand?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Yde schreef:Jennie, bedankt voor het aanbod, maar dat duurt te lang. Mijn vader heeft er een optie op van twee dagen en er waren al meer geïnteresseerden.

De distributieriem is al vervangen dus dat hoeft niet te gebeuren. Maar hoe zit het eigenlijk met andere dingen (bijv. spanrollen) die vervangen moeten worden is dat ook ongeveer bij een bepaalde km-stand?
spanrollen doe je gelijk met de snaar
meestal krijg je een setje bij ome renault
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jan-Geert (Momentsleutel)

Sven 5 Alpine Turbo schreef:
Yde schreef:Jennie, bedankt voor het aanbod, maar dat duurt te lang. Mijn vader heeft er een optie op van twee dagen en er waren al meer geïnteresseerden.

spanrollen doe je gelijk met de snaar
meestal krijg je een setje bij ome renault
sommige beunhazen doen om goedkopigheid alleen een riempje :-( kwam ik ook achter met mn safrane toen ik hem net had :-(
Anonymous

Er zijn ook oetlullen die zeggen dat het ding vervangen is... Ik vervang standaard de riem whatever men ook zegt. Het zal je maar gebeuren dattie klapt. Je praat over 50 euro ofzo, als het daar vanaf moet hangen...
Marcel B.

Hoe zit het eigenlijk met het aantal kilometers wat het beestje gereden heeft?
Is 170.000 veel of is dat totaal verschillend?
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Mijn 19 is ook van 93 en heeft ook 170.000 gelopen, dus is nix mis mee! :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Veel plezier in een clio S 1.4
Geen roest geen zichtbare krassen en een km stand van 76.000 (en heel goedkoop rijden) :lol: :wink: :D
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Jeroen V schreef:probeer er een zonder roest te krijgen ! , Als de auto links gaat roesten gaat hij rechts meestal ook roesten. Het gekke is dat sommige clio's geen roest hebben en ook niet krijgen, sommige ( de meeste ) krijgen dit echter wel. Dit komt doordat de clio 16v op meerdere plaatsen werd gebouwd. Bij de een werd de carresorie wel goed verzinkt en bij de andere niet.

Bij een renault clio zit het binnen scherm op het schterscherm gelast. Nu wordt dit voordat de carresorie nog gespoten wordt in een zink bad gedaan. Daarna zouden ze er kit tussen het achterscherm en het binnenscherm moeten aanbrengen zodat er geen water in blijft staan. Nu hebben ze bij sommige clio's ( bij een andere fabriek ) de kit na het verzinken pas aangebracht , hierdoor is het gedeelte ( het gootje ) tussen het achterscherm en het binnenscherm onbehandeld. Als de kit die dit afschermd wat ouder wordt zal hij water door laten en er komt dus water in het gootje te staan, waardoor het na verloop van tijd gaat rotte naar buiten toe en je dus met rotte achterschermen rond rijd.

Probeer er een te vinden die geen roest heeft en waar dus ook niet aan gelast is. Om achterschermen te laten repareren is aardig prijzig!
weet je ook misschien welke clio 16v's dit vooral hebben. welk bouwjaar?? want ik heb gehoord dat dit probleem na 1993 opgelost is??. of kun je het nog aan iets anders zien zoals het chassisnummer ofzo.

johan
Jeroen V
Contacteer:

Weet niet of je het daar aan kan zien, denk dat je het best opzoek kan gaan naar een 16v zonder roest en waar niet aan gelast is, is er wel aan gelast probeer er rekeningen van te krijgen zodat je weet waar het gedaan is en bij een erkend bedrijf.
Mickael

Ik zou ook goed opletten of hij schade heeft gehad. Bij vele zie je de voor en achterbumper er niet helemaal recht opzitten of sluit niet overal goed aan.
Het mooiste zou zijn als je hem op een brug kan zetten, want dan kan je makelijk kijken of hij geen olie lekkage heeft of heeft gehad.
Ohja een zwetende versnellings is ook een renault kwaal, dit hoeft geen probleem te zijn, maar als er in het verleden niet goed is bij gehouden kan het er wel een worden.
Roest op de achterschermen probeer er een te vinden die dat niet heeft is nogal duur om te laten maken.
Probeer ook te verkomen dat er spelling op het stuur zit dit kan ook zeer kostbaar zijn.

Verder niet in Apeldoorn kopen allemaal oplichters!!!

En staar je niet blind op de eerste de beste zoek en goed rond zeker als je nog niet eerder in een clio16V hebt gereden. Probeer er eerst een aantal uit je zal merken dat geen van alle het zelfde rijden.

WOW een heel verhaal van mij :lol:
Plaats reactie