R5GTT VS GSI 16V.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Xedrah

Dennis 5GTT schreef:ff off-topic

Xedrah,heb je voor opel ook een relaxe club met een website zoals deze,keb namenlijk twee kadett'jes gekocht afgelopen week en had nog wat spullen nodig en vragen over die bakkies.
Ik denk dat je je vragen het beste kan stellen op het gsi forum. Daar zitten veel mensen met verstand van zaken.

http://www.gsiclubholland.nl

Of op deze:
http://dplr.paranoid.nl/opelforum/misc.php?action=login

Ook erg goed.
clio_rally
Contacteer:

Jongens, deze hele sprint discussie gaat de hele tijd maar over pk's... Zou het niet handig zijn ook even naar het koppel te kijken? Is namelijk nogal interessant op de sprint, en kijk dan naar die specs uit die een of andere 'carbase', dan heeft de kadett er standaard al meer dan de gtt. Ik merk het enorm bij mijn integrale, 185 pk op 1200 kilo is niet bijster veel, toch rij ik op de sprint een hoop wagens de soep in. Een beetje gti heeft zonder tuning al meer pk's per kilo, dus hoe? 310 Nm koppel bij slechts 3200 toeren, daar pak je ze mee.... :p

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

Xedrah schreef:
Dennis 5GTT schreef:ff off-topic

Xedrah,heb je voor opel ook een relaxe club met een website zoals deze,keb namenlijk twee kadett'jes gekocht afgelopen week en had nog wat spullen nodig en vragen over die bakkies.
Ik denk dat je je vragen het beste kan stellen op het gsi forum. Daar zitten veel mensen met verstand van zaken.

http://www.gsiclubholland.nl

Of op deze:
http://dplr.paranoid.nl/opelforum/misc.php?action=login

Ook erg goed.
Yo bedankt zal ze ff checke.
turboman
Contacteer:

clio_rally schreef:Jongens, deze hele sprint discussie gaat de hele tijd maar over pk's... Zou het niet handig zijn ook even naar het koppel te kijken? Is namelijk nogal interessant op de sprint, en kijk dan naar die specs uit die een of andere 'carbase', dan heeft de kadett er standaard al meer dan de gtt. Ik merk het enorm bij mijn integrale, 185 pk op 1200 kilo is niet bijster veel, toch rij ik op de sprint een hoop wagens de soep in. Een beetje gti heeft zonder tuning al meer pk's per kilo, dus hoe? 310 Nm koppel bij slechts 3200 toeren, daar pak je ze mee.... :p

Gijs
kg / pk verhouding
Steven
Car: M536

clio_rally schreef:Jongens, deze hele sprint discussie gaat de hele tijd maar over pk's... Zou het niet handig zijn ook even naar het koppel te kijken? Is namelijk nogal interessant op de sprint, en kijk dan naar die specs uit die een of andere 'carbase', dan heeft de kadett er standaard al meer dan de gtt. Ik merk het enorm bij mijn integrale, 185 pk op 1200 kilo is niet bijster veel, toch rij ik op de sprint een hoop wagens de soep in. Een beetje gti heeft zonder tuning al meer pk's per kilo, dus hoe? 310 Nm koppel bij slechts 3200 toeren, daar pak je ze mee.... :p

Gijs
Je vergeet de mooi platte vermogens krommes van een geblazen motor. Deze zijn veel meer afgevlakt dan bijvoorbeeld een atmosferische motor die heel erg piekt in vermogen.

Ff een voorbeeldje: Een MR2 mk1 1.6-16v gaat in 8.5 sec naar de honderd met 124 pk.
Een MR2 mk1 Supercharged 1.6-16v met 145 pk gaat in 6.5 sec naar de 100. (uiteraard ook meer koppel)
Maar dan is een getunede mk1 naar 145 pk lang niet zo snel als die SC.

Kortom: geblazen motoren roelen 8)
twingoturbo

pcies!
clio_rally
Contacteer:

Ik denk dat het mijn puntje enkel maar versterkt, kijken naar enkel de pk/kg (ok, of kg/pk, maar toch geen reet uit, gaat om de verhouding) is niet relevant, kijken naar het totaal plaatje, daar gaat het om...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Robke
Car: Lexus IS250

Steven(ventieldopje) schreef: Je vergeet de mooi platte vermogens krommes van een geblazen motor. Deze zijn veel meer afgevlakt dan bijvoorbeeld een atmosferische motor die heel erg piekt in vermogen.

Ff een voorbeeldje: Een MR2 mk1 1.6-16v gaat in 8.5 sec naar de honderd met 124 pk.
Een MR2 mk1 Supercharged 1.6-16v met 145 pk gaat in 6.5 sec naar de 100. (uiteraard ook meer koppel)
Maar dan is een getunede mk1 naar 145 pk lang niet zo snel als die SC.

Kortom: geblazen motoren roelen 8)
En hoe snel zit een Corolla met 1.6 16V supercharged (170 pk) aan de 100?? :lol: :wink: 8)
rreevvss

eerste overwinning is net aan voor de gtt!

kadett 16v had 161,9 pk en de gtt 162,5
hoe is dat gedaan?
op de kadett hadden ze NOS geschroefd.. alleen nog niet kunnen afstellen.. dus maar 10pk winst..
de gtt had een nieuwe uitlaat, 1 of andere regelaar(waarschijnlijk turbodruk) en was bij BB tuning geweest.. resultaat 50pk winst

het budget per maand is trouwens 500 pond

op naar de volgende maand :)
rreevvss

nog ff vergeten..
de GTT had ooit al eens van de vorige eigenaar een turbo van BB tuning gekregen ofzo begreep ik uit 't verhaal wat erbij stond :)
Steven

robclio16V schreef:En hoe snel zit een Corolla met 1.6 16V supercharged (170 pk) aan de 100?? :lol: :wink: 8)
Nou die 170 pk is ten eerste niet standaard voor een 4A-GZE, 145 pk is standaard, maarja met andere poelies zit je zo op 170 pk.

En hoe snel ie aan de 100 zit? Zal ook wel rond de 7 sec zijn. Blijft een voorwielaandrijver dus je zit ergens tussen 6 en 7 sec aan je max.
Tijn
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Blijft een voorwielaandrijver dus je zit ergens tussen 6 en 7 sec aan je max.
Op basis van wat? Kan wel harder hoor, ook met voorwielaandrijvers... (kitcars)
there is no spoon.
Maus

Voorbeeld:
Lepel in een hele ouwe Civic een 200 pk sterke VTEC (en pas de rest daarop aan), resultaat: met genoeg grip in zo'n 5,5 sec. naar de 100! :D
Steven

Tijn schreef:
Steven (Fiets) schreef:Blijft een voorwielaandrijver dus je zit ergens tussen 6 en 7 sec aan je max.
Op een standaard straatauto basis, tuurlijk kan het harder, maar ik ga er ff vanuit dat het gewoon verder een standaard voortrein is onder die GTSi met een niet megaextreme bandenmaat. En gewoon nog normale interieur erin enzo. En jah ik weet watvoor auto die maat van Rob heeft, dus daarom

En kitcars is ff een ander verhaal, is weinig straatauto meer aan 8)
Robke

Steven (Fiets) schreef:
Tijn schreef:
Op een standaard straatauto basis, tuurlijk kan het harder, maar ik ga er ff vanuit dat het gewoon verder een standaard voortrein is onder die GTSi met een niet megaextreme bandenmaat. En gewoon nog normale interieur erin enzo. En jah ik weet watvoor auto die maat van Rob heeft, dus daarom

En kitcars is ff een ander verhaal, is weinig straatauto meer aan 8)
Ehm Steven, dat blok van die maat van mij is het laatste 4A-GZE blok en die heeft standaard dus al 170 pk.
De hele voortrein is ook anders, het is een beetje hetzelfde principe als een double wishbone ophanging van Honda.
Hij heeft er nu ook 205/40/17 onder liggen, dus er aardig wat aangepast aan die bak. :D
Steven

Hmm interxant :)

Hoest nou met ze koppeling?
Robke

Misschien kan hij er hier aankomen, dat ding is echt helemaal op.
Anders moet hij hem in Engeland bestellen en kost het in totaal dik €400,-. Leuk die verzendkosten. :(
Plaats reactie