Schurend geluid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
FrankR19

Als ik 3500 toeren rijdt met mijn r19 dan hoor je een schurend geluid. Het is alleen bij dat toerental. Is opeens gekomen toen ik van dordrecht naar leeuwarden ben gereden. Is het een geluid van resonantie of zou het de aandrijfas zijn ofzo. En zo ja wat gaat een aandrijfas kosten?
Bart V

Mischien kan je een wat duidelijkere omschijving geven van je probleem. 3500 toeren in zn 1 2 3 4 of 5???? Wat voor geluid is het precies. het toerental van je motor heeft opzich weinig te maken met je aanndrijfassen. Trap voor de grap eens de koppeling in als je het geluid hoort, hoor je het dan nog steeds zit het in je aandrijving of iets dergelijks. Gaat het weg dan zit het ergens in je motor.
Riël
Über-Spammer

Misschien simpel: v-snaar?
Mrtn
Car: R5GTT

Een aandrijfas schuurt niet, die gaat *klokken* als het gewicht/kracht ervan af gaat, zoals bij gaslos of bochten maken. Het enige wat zou kunnen resoneren is eigenlijk je wiellager. Denk niet dat je het hier in moet zoeken.
Omschrijf het eens beter......
Mrtn = Maarten
FrankR19

Het is eigenlijk alleen als ik op de snelweg rijdt in zijn 4 of 5. Je hoort dan precies bij 3500 toeren zoŽn hoge schurende toon. Maar voor de rest hoor ik hem nooit. Maar ik zal is kijken of het ook zo is als ik dan de koppeling intrap.
Mrtn
Car: R5GTT

Pfoeeee.........

Kijk eens aan de onder van de auto of je ergens slijtage plekken ziet/blank metaal.
O.a. bij je aandrijfassen, bij je wiellager huis, o.i.d.
Misschien hoor je het schuren alleen bij hogere snelheden.
Mrtn = Maarten
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

he je renault heeft toch een distributieriem misschien is het de spanrol je hoort hem dan in het hele distributiehuis galmen ik ben geen eerste monteur maar eens gokken op de dinsdag avond kan nooit kwaad :p
hitman

he je renault heeft toch een distributieriem
toch een voordeel van een 1.1 ik heb een ketting :D :D :D
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Plaats reactie