benzine slurpen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

ik heb een vraag..

gister hebben we de aandrijfashoes en de stuurhoezen al vervangen, maar.. hij zuipt benzine! en niet zo weinig. hij loopt 1 tank (43l) op 380 km! nu ga ik m donderdag naar de garage brengen, maar wat kan het zijn? (hij lekt niet!) o ja even ter informatie: renault 5 tl, 1108cc. bj 86.

gaat me vast veel centjes kosten he.. :(
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

niet zo zware voeten maken als je rijdt. :lol:

het kan veel zijn lijkt mij maakt ie geen rare geluiden of iets?
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

nee dat niet... hij loopt wel wat onregelmatig en hij rookt wat af en toe. (bij koude start)
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

pakking??????
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bij mij had de vorige eigenaar de verkeerde ontsteking in de auto gemonteerd. Heeft absloluut geen positief effect op het verbruik gehad.
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Carburateur laten afstellen met hulp van co-meter.
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

CO meter heeft hier niks mee te maken denk ik. CO is enkel van toepassing bij ralentie, zou eerder denken aan een zeer vuile luchtfilter, en eventueel ontsteking een nazien, ik weet nie nie of deze al electronisch is of nog met contactpunten, anders deze ook maar in een lap vervangen (contactpuntjes bedoel ik), dan zou het beter moeten zijn qua verbruik.En dat roken bij koude motor is zeer normaal is waarschijnlijk condensatie in het uitlaatsysteem, nie van wakker liggen of heel de straat moest vol rook hangen als je start dat is iets anders natuurlijk :lol: :lol: , maar die motortjes krijg je normaal nie kapot.
Hoge bomen vangen...geen konijnen
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

pakking??????
welke van de....

vorig jaar is mijn carburateur gereviseerd.. kan toch niet nu al kapot wezen..

hmm. daarvoor reed ie heeeeel zuinig hoor. het is sinds een maandje of zo. weet het ook niet.

denk dat ik maar ga sparen voor een gtt of zo.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

lisaatje schreef:
pakking??????
welke van de....

vorig jaar is mijn carburateur gereviseerd.. kan toch niet nu al kapot wezen..

hmm. daarvoor reed ie heeeeel zuinig hoor. het is sinds een maandje of zo. weet het ook niet.

denk dat ik maar ga sparen voor een gtt of zo.
hoe verloopt de koude start(bedoel start hij goed 'smorgens)?????????????
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

soms wel soms niet.. met dit weer start ie goed..

met regen niet (2 of 3x starten) maar hij loopt altijd.

bougies zijn ook pas vervangen. zitten wel andere in, maakt dit uit?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

lisaatje schreef:soms wel soms niet.. met dit weer start ie goed..

met regen niet (2 of 3x starten) maar hij loopt altijd.

bougies zijn ook pas vervangen. zitten wel andere in, maakt dit uit?
tuurlijk maak dat uit als het nie dezelfde zijn dan die er in horen,slechte start,verbruik,etcet......
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

8.8 km op 1 liter is bij stadsritjes normaal hoor.
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

volgens de garage-dude moet ie 1 op 14 rijden... en wat betreft de bougies: het zijn net als die oude super bougies alleen dan super 8 of zo iets.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

1op14, maar wel bij lange ritten.

ter vergelijking: mijn motor doet 1op18 op de snelweg en 1op8 in de stad.

dus: je rijdt zeker het grootste gedeelte in de stad? nix aan de hand. :D

edit: oooo nou zie het: daarvoor reedt hij wel zuinig.
ok: wel wat aan de hand. :(
Laatst gewijzigd door robert op vr 16 aug 2002 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

ik ben het met lisa eens.
Tijd voor een GTT 8)

Nee, maar verbruik wat robert zegt van 1:8 in de stad is best een reeel getal. Maar de stijging van 1:12 naar 1:8 met dezelfde rijstijl is weer niet zo normaal. Dus er zit ergens een probleem.

Winter zomer klep verkeerd staan?
Luchtfilter gaar?
carburateur vies?
pakking van het spruitstuk kapot?
vacuum vervroeger van de onsteking kaduuk?
kleppen niet goed gesteld?

kan van alles zijn. Je kunt volgens mij heel makkelijk checken naar valse lucht bij het spruitstuk enzo. Dacht met een busje startpiloot, Beetje vernevelen en kijken of het toerental veranderd.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
lisa
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 13:06

nah hij stond alleen te arm afgesteld. co2 weet ik veel. kost me niks :D dus da's mooi. was service zei die. ik weer blij.
Plaats reactie