Dodge Neon ACR ("American Club Racer")

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
speedline

Als je van mening bent dat alleen Renault een fatsoenlijk competitieprogramma runt, met de daarbij behorende competitie-onderdelen die ook op de openbare weg te gebruiken zijn, heb je het helemaal mis :D

Onze Amerikaanse "vrienden" :wink: bij Daimlerchrysler hebben met een aantal ACR modellen een aantal budget racers in de ("letterlijke") aanbieding. Dus à la coupe bij Renault.

P.s.: Renault en het hedendaagse Daimlerchrysler hebben in een ver verleden samengewerkt :wink:

Dus op zŽn coupes zijn allerlei Chrysler MOPAR (Massively OverPowered And Respected) competitie onderdelen leverbaar:

* harde motorsteunen
* speciale veren en dempers
* uitlaatsystemen
* uitlaatdempers
* spoorverbreders
* remmen
* wielophanging
* velgen
* "shortshift" schakelsysteem
* ECUŽs
* nokkenassen
* camber platen !!!
* uitlaatspruitstukken
* hydraulische klepstoters
* klepveren
* gepoorte cilinderkop
* kleppen
* TorSen torque sensing sperdifferentieel
* anti slingerschot/ luchtafscheider
* luchtfilter
* stabilisatorstangen
* koppelingen
* "snel" bekrachtigd stuurhuis
* koude lucht inlaat

En net als bij Renault via de dealer te leveren tegen een gunstig tarief (dit om de competitie te bevorderen).
Met deze Neon en ook Viper ACR :p worden amateurraces georganiseerd door de SCCA. Dus budgetracen >-) Btw, een Dodge Neon ACR met 150pk in standaard vorm kost daar ca. $15.095,- voor een basisuitvoering tot $ 17.413,- voor een luxe uitvoering !!!

Elke Chrysler Neon is up te graden met deze onderdelen. Alleen zijn er verschillende motorversies en twee jaartalgroepen waar je op moet letten. Dus indien je een dergelijke auto wilt, rij je dus een luxe amerikaan (afhankelijk van het uitrustingsniveau) met een sportief weggedrag wat aan hoge Europese standaard voldoet :p

[img]http://www.dodge.com/neon/exterior/img/ ... rior_3.jpg[/img]
Btw, dit is een 2002 R/T (road and track), dus een luxere en duurdere versie met dezelfde 150pk motor en enkele ACR delen... De ACR is echt een uitgeklede versie, waar je trouwens wel luxe items bij kunt bestellen.

En hier nog ff de Dodge Viper GTS ACR
In deze trim goed voor 460pkŽs uit deze door Lamborghini, voor de Viper, ontwikkelde V10 variant
(Chrysler was toen eigenaar van Lamborghini die het Magnum V10 blok heeft ontwikkeld tot een sportwagenmotor). Met MOPAR Performance Parts is meer als 550pk mogelijk :p
[img]http://www.dodge.com/viper/gallery/img/tour1_lg.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door speedline op do 22 aug 2002 10:32, 13 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

jij bent echt dol op polls hè.... :)

;)-->plaatje
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline

Ray (Zonnebril) schreef:jij bent echt dol op polls hè.... :)

;)-->plaatje
Valt het op... ?! :) :D :lol:
Matijs
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Maar we steken er wel elke keer wat van op :)
Zo vroeg ik mij eigenlijk al een tijd af waar MOPAR nou voor staat, en nu weet ik het. Joepie :D
Ben nog steeds geen fan van nieuwe amerikanen (behalve de Viper dan natuurlijk)... vind er absoluut geen lijn in zitten. Vette scheurbakken uit de sixties en vooral de seventies echter... WOW! >-)
Maar zeker een goed initiatief, die MOPAR onderdelenservice. Ik vraag me alleen altijd af wat je er aan hebt in Amerika, waar de snelheidslimieten nog tien keer absurder zijn dan hier. En met een lompe V8 met standaard 200 pk en 500 Nm is er natuurlijk minder noodzaak tot tunen dan met die kleine motortjes die wij hier in onze auto's leggen. Zelf ben ik toch wel een voorstander van het betere Europese knijpwerk, zoals een 200+pk GT Turbo. 500 pk uit een 5 liter V8 halen kan iedere boerenlul.
speedline

In de Verenigde Staten zijn per staat de snelheidslimieten bepaald. Volgens de bladen Car&Driver en Road&Track (daar haal ik wat info uit)zijn deze net zo verschillend als in Europa. Er zijn ook staten waar er op sommige wegen geen snelheidslimiet schijnt te zijn...

Hier nog ff de Dodge concurrent van de Ford F150 SVT Lightning :p >-) 8) De Dodge Ram SRT-10. 8,3l V10. Vermogen ->500pk, koppel ca. 700+Nm. Het de eerste performance pick up met een handgeschakelde transmissie. Let ook ff op het flink bemeten remsysteem >-)

Het schijnt wel makkelijk te zijn als het moederbedrijf DaimlerChrysler schijnt te zijn. Een zeker AMG schijnt geholpen te hebbem bij de ontwikkeling van deze "monster truck".
Laatst gewijzigd door speedline op wo 19 jan 2005 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Mneej, doet me niks.
500pk uit een 8,3 liter blok is maar 60 pk per liter, daar kan ik nou niet echt warm voor draaien. Dan zie ik toch liever een F40 (163 pk/l), een Bugatti EB110 (174 pk/l) of een Jaguar XJ220 (173 pk/l). Dat is pas perfomance!

Maar wegen zonder snelheidslimiet? Hmmm :) Je ziet soms wel eens van die woestijnwegen die gewoon honderden kilometers rechtdoor gaan. Daar zou ik wel eens een Lambo of een McLaren op los willen laten >-)
clio_rally
Contacteer:

Eh, goedkoop performance parts bestellen via Reno, om zo de autosport te bevorderen? Yeah right, het enige was zij bevorderen is het groeien van hun eigen portemonnee! Probeer maar eens iets uit de rally lijn van Renault Sport te bestellen, ze zuigen je leeggggg :-*

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie