wat kan het zijn

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
marco

nou mensen ben vandaag geweest voor een nieuwe wiellager te laten monteren,het gaat om het rechter achterwiel,nou wiellager gemonteerd en ik rijdt de garage uit en ik hoor me toch een geluidje vanachter vandaan,ik ff rijden en iedere keer als ik op de rem duwde voelde ik dus in het pendaal een soort gestotter,en vanachter hoorde ik een soort gebonk,niet super hard maar ik hoorde het dus wel, ikke terug wiel weer los gehad blokjes los niets te zien,weer gemonteerd en weer rijden ,en weer hetzelfde ,een andere laten rijden ik meerijden,en die voelde dus niks :evil: ,zou aan de remblokjes kunnen liggen zijden ze ,ikke dus naar huis met een zeer onprettig gevoel :-* ,ik moest vandaag nog ff weg stukkie snelweg dus ik begin te rijden en moest op autobaan ff remmen met een 100km erop ,en toen werd het bonken dus echt wel wat harder ,ik vertrouw het zaakje niet wat zou dit kunnen zijn mensen

1 remblokken

2 schijf krom

3 ?????????????

denk dat ik morgen zowiezo terug ga want dit laat ik niet op me zitten natuurlijk,ik betaal verdomme 108E
pleuro's om met een ander mankement naar huis toe te rijden :evil: :evil: :-*
ik wordt hier dus doodziek van ,
iemand een oplossing

greetz marco
Riël
Über-Spammer

Zal ik ff langskomen ? heb nix te doen ... Ik heb dat es met de golf gehad, geknal in het pedaal bij remmen, maar was een heel erg versleten schokdemper. Kan het nix daar zijn, speling in de torsie ofzo? Kromme schijf zie je vaak wel. Maar als je geluid hoort onder het rijden loopt er toch iets aan...
Koen
Contacteer:

klinkt als kromme schijf, e hebben natuurlijk met veel agressie (grote zware hamers e.d.) die lagers moeten vervangen omdat t allemaal vast zat.
Michel S.
Contacteer:

klinkt bij mij alsof het of de blokjes zijn wat kunnen bewegen(vergrendel/blokeer schuifje weg?). Dan kunnen de blokkies bewegen en het kloppend geluid maken.

Of de klauw los. De klauw bestaat uit 2 delen als het ware. De ene helft wordt vastgezet aan de achteras met de schroeffies. Daar zit de zuiger in, en dan heb je nog een ander stukkie klauw wat kan bewegen zodat beide kanten remmen en ook bij wordt gesteld wanneer het begint te verslijten.
Nou kan het zijn dat die pas-bussen waardoor alles beweegt een beetje zijn uitgehodeld. hierdoor zou de klauw een beetje kunnen bewegen en het kloppend geluid geven.

succes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Patrick

enne jongen,waar ben jij dat gaan laten doen???????????????,bij de usa misschien???????????
tja je was gewaarschuwd eigenlijk door mijn lager wat ze daar als kinderen in een zandbak ff d'rin waren aan het bonjouren.
maare ik kom wel ff langs zometeen als het nodig is.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
marco

nou mensen heb er net ff met riel naar gekeken < riel bedankt voor het langskomen >
en we hebben geconstateerd dat de schijf dus scheef is :( ,heeft dus iemand op liggen meppen of zo,ik ga morgen ff terug naar de garage en eens ff verhaal halen,
jullie horen morgen meer

greetz marco
Patrick L.

Bij USA zeker? Stelletje boeren.
Ze hebben dat lager er natuurlijk uitgeperst, maar de schijf heeft denk ik niet goed onder die pers gelegen, dus schijf krom. En daar komt een flinke druk op te staan als dat lager goed vast zit. Nou, ben je mooi vet meet. Succes morgen
gille
Contacteer:

marco schreef:nou mensen heb er net ff met riel naar gekeken < riel bedankt voor het langskomen >
en we hebben geconstateerd dat de schijf dus scheef is :( ,heeft dus iemand op liggen meppen of zo,ik ga morgen ff terug naar de garage en eens ff verhaal halen,
jullie horen morgen meer

greetz marco
let's kick some ass. 8) 8) 8)
Dirk (CRX)

Dont stop shake that booty.. uuhm ik bedoel.. KICK ASS!.. homo's van een reparateurs die je auto meer slopen dan fixen, dat kan ik zelf ook nog!. no problem.. free, special price for special friend.

conclusie,

dit ging weer nergens over!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Turbo-Peer

Ben altijd benieuwd wat de reactie van hun kant dan zal zijn.
En welk excuus ze nou weer voor de dag halen. :evil: :-*
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Riël
Über-Spammer

Michel had ook gelijk, dat remblokje zit ook los he, had veel speling! Maar er zat een scheurtje in de hoek van de verhoging waar de bouten in moeten naar de schijf zelf ... heel wazig maar niet goed! Ik hoor het wel na 't weekend. Mzzl!
marco

nou ben net geweest bij desbetrefende garage,conclusie achterschijf krom,tja wat doen we eraan was meteen de vraag,ik zeg dat weet ik toch niet ken ik beter aan jouw vragen wat je eraan wil doen ,nou zijn we uitgekomen twee nieuwe schijven achter met nieuwe remblokkjes,ik hoef alleen maar de schijven en blokjes te betalen en monteren en ompersen van wiellagers en zo is gratis,kwam weer uit op een sommetje van 135E,ik heb wel gezegt dat ik het er eigenlijk niet mee eens was en dat hij ervoor op moest draaien eigenlijk , maar dit was het beste wat die ervan kon maken,nou fijn dan ga voor een wielager kun je de volgende dag weer neiuwe schijven en blokken laten zetten :( :( :(
ach ja , heb ik dat ook alweer vernieuwd :p
binnenkort valt er niks meer te vernieuwen dan heb ik alles al gehad :lol: :lol: :lol:

greetz marco
Michel S.
Contacteer:

Sorry Marco, maar je wordt ter plekke genaaid. Cancel het hele zaakje en vertel dat je akkoord gaat met de volgende regeling.

Zij monteren nieuwe blokken en schijven en persen het wiellager Fatsoenlijk om. De Schijven en blokken lever je zelf aan.
ik heb bij van Wijnsbergen iets van 270 Piek betaald voor Nieuwe schijven RONDOM!!!! Blokken Achter waren nog eens 60 gulden extra. Zij krijgen volgens mij nog net 5% meer korting dan mij dus ze Naaien je van alle kanten.
Dat doen we gratis meneer. Ja gratis mijn kont. Ze verdienen gewoon de helft aan onderdelen erbij.

Als ik morgen effe moet bellen voor die schijven en blokken, moet je me effe SMS'en.

Gaan ze niet akkoord met de regeling zeg je maar dat je volgens de wetgeving volledig schadeloos moet worden gesteld van schade door 3den.
Zijn ze het niet eens, zeg je meteen van, geen probleem meneer. Ik heb een SRK bijstand en het kost mij niks om jullie voor deze zaak wettelijk aansprakelijk te stellen en door te gaan tot het bittere eind.

Makkelijk zat.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Michel S.
Contacteer:

en???
Tijn
Contacteer:

Michel S. schreef: Gaan ze niet akkoord met de regeling zeg je maar dat je volgens de wetgeving volledig schadeloos moet worden gesteld van schade door 3den.
Zijn ze het niet eens, zeg je meteen van, geen probleem meneer. Ik heb een SRK bijstand en het kost mij niks om jullie voor deze zaak wettelijk aansprakelijk te stellen en door te gaan tot het bittere eind.

Makkelijk zat.
Jij doet er wel erg makkelijk over, de garage gaat in zo'n geval namenlijk aanvoeren dat het aannemenlijk is dat de schijf dun geworden was door slijtage en bla en dat die dus heel makkelijk krom raakt onder de pers en geloof me, dat betaal je echt zelf, dat is namenlijk gewoon slijtage van je auto dan.
there is no spoon.
Michel S.
Contacteer:

Tijn schreef:
Michel S. schreef: Gaan ze niet akkoord met de regeling zeg je maar dat je volgens de wetgeving volledig schadeloos moet worden gesteld van schade door 3den.

Makkelijk zat.
Jij doet er wel erg makkelijk over, de garage gaat in zo'n geval namenlijk aanvoeren dat het aannemenlijk is dat de schijf dun geworden was door slijtage en bla en dat die dus heel makkelijk krom raakt onder de pers en geloof me, dat betaal je echt zelf, dat is namenlijk gewoon slijtage van je auto dan.
Tja, pak je de schuifmaat erbij en meet je op. Dat vergelijk je met het opgegeven getal en voila, daar gaat de dunne schijf therorie :)

En ja, tenzij jij niet iets ondertekend of vastlegt dat je zelf aansprakelijk bent voor eventuele schade bij het ompersen van het lager.

Welk bedrijf was het?? Toch niet die lamzakken van USA, want dan kun je het shaken. Dat zijn lamzakken eerste klas en die zou ik nog niet mijn fietssleutel toevertrouwen.

Nogmaals. Als je iets gedaan moet hebben van die dingen ga neem je contact op met paul bleijlevens in Margraten.
Het lager achter heeft die binnen enkele minuten gedaan als die tijd heeft. En het kost iets van 10 euro ofzo. En hij doet het wel goed, dat kan ik je wel zeggen.

En rij vervolg aub met een bocht om USA heen. Ik meen als je auto je toch aan je hart ligt, doe je dat automatisch.
Riël
Über-Spammer

Ach hee ze hebben toch ook we es wat goedgedaan? Maar de schijf was volgens marco ook nog op de grond gevallen, en er zit een akelige barst in... Die komt niet door slijtage, maar door ruw behandelen.
marco

nou mensen heb gister de boel erop laten leggen,met de afspraak die we hadden,en ik moet zeggen ik ben er nu echt tevreden over ,ik ben er de gehele tijd bijgebleven en heb het laten doen door de enigste goede monteur die er rondloopt,de rest van die jonge gozers daaro komen niet meer aan mijn gt ,alles is er goed opgezet en het probleem is nu weer uit de wereld geholpen,ben er eigenlijk blij om want links was ook al slecht ,remblokken en schijf dan ,dus al met al moest het eigenlijk toch gebeuren ,
alweer wat opgelapt aan mijn gt ,mischien wordt die nu wel meer waardt :lol: :lol: :lol: :p
greetz marco
Plaats reactie