vermogentestbank...hoe gaat het in z'n werk??
Van zodra mijn GTT (87) gerestaureerd is zou ik hem willen testen op een vermogenstestbank. Nu is mijn vraag of er hier al iemand ervaring mee heeft en dat men de motor echt tot het einde 'afjakkert'??
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-
- Contacteer:
Ik heb geen idee hoe het precies in z'n werk gaat, maar als je moest gaan om te testen...
Call Me..
Kunnen we met twee gaan
Tegen dat de uwe af is zou die van mij ook terug moeten rijden..
(Ik zal het maar zeggen dat voordat de Gille het doet)
...Als ik er geen ringetje in laat vallen
Call Me..
Kunnen we met twee gaan

hahahahaahahahaahahahahaahahMark G schreef:Ik heb geen idee hoe het precies in z'n werk gaat, maar als je moest gaan om te testen...
Call Me..
Kunnen we met twee gaan![]()
i feel like chicken tonight

he 2000fr dus 50euro nee man dat meen je nieGunther schreef:Okee, heb eens gaan kijken op de site van de VAB-VTB daar doen ze het voor een goeie 2000 Bfr. lijkt me leuk om eens echt te weten hoeveel PK's onze vijfjes uitbraken![]()
Vermogenmeting
(2-wiel aangedreven wagens) Eur.; 30
(1.210 BEF) Eur 20,45
(825 BEF) Ik zat er een beetje naast. Het is iets minder. Maar is dat zo van laat je motor maar huilen tot het beestje nie meer kan of gaat het er iets gemoedelijker aan toe??
(2-wiel aangedreven wagens) Eur.; 30
(1.210 BEF) Eur 20,45
(825 BEF) Ik zat er een beetje naast. Het is iets minder. Maar is dat zo van laat je motor maar huilen tot het beestje nie meer kan of gaat het er iets gemoedelijker aan toe??
Laatst gewijzigd door Gunther op di 20 aug 2002 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Bedoel je dan dat het te duur is Gille ??gille 21TURBO schreef:he 2000fr dus 50euro nee man dat meen je nieGunther schreef:Okee, heb eens gaan kijken op de site van de VAB-VTB daar doen ze het voor een goeie 2000 Bfr. lijkt me leuk om eens echt te weten hoeveel PK's onze vijfjes uitbraken![]()
[quote="Mark G"][quote="gille 21TURBO"][quote="Gunther"]Okee, heb eens gaan kijken op de site van de VAB-VTB daar doen ze het voor een goeie 2000 Bfr. lijkt me leuk om eens echt te weten hoeveel PK's onze vijfjes uitbraken
[/quote]he 2000fr dus 50euro nee man dat meen je nie[/quote]
Bedoel je dan dat het te duur is Gille ??[/quote]nee spotgoedkoop bel maar eens naar KEMPOWER,kijk maar eens op hun site das pas duur daar.
http://www.kempower.be

Bedoel je dan dat het te duur is Gille ??[/quote]nee spotgoedkoop bel maar eens naar KEMPOWER,kijk maar eens op hun site das pas duur daar.
http://www.kempower.be
Moet je hier maar es kijken. Daar staat ook wat info.
Wel een beetje ver weg maarja......
http://www.freddycane.com
Wel een beetje ver weg maarja......
http://www.freddycane.com
Je moet zo ie zo even rond bellen voor de prijzen want dat kan nogal schillen per bedrijf. Vaak rekenen ze per run en dan alleen het vermogen gemeten of meteen met een diagnose. Ook kunnen ze je auto daar op af stellen b.v. en dat kan dan weer voor een uur prijs meer b.v. Maar ze kunnen ook een totaal prijs rekenen zo dat ze je auto perfect af stellen en dan zie je meteen het eind resultaat Pk en Nm en tot snelheid. Ik ben bij BCCP geweest en daar rekenen ze 117,00 euro per uur zonder BTW.!!!
Kijk hier maar eens *
S
nder
Kijk hier maar eens *
S

Ze gaan in principe tot hoever jij het wil, tot dat toerental wordt ie dan ook goed afgesteld. Er zijn bedrijven waar je niet bij de test aanwezig mag zijn, vaak jagen ze hem hier 1000 hoger (bij het afstellen) zodat ie altijd in jouw aangegeven toeren-bereik goed blijft lopen.
Ze zullen hem niet afjanken (de goede bedrijven tenmiste niet). Het laatste voorbeeld dat ik gaf willen ze toch wel eens iets teveel voor jouw gevoel eruit persen, ik zou dit niet 1,2,3 doen dus.
Ze zullen hem niet afjanken (de goede bedrijven tenmiste niet). Het laatste voorbeeld dat ik gaf willen ze toch wel eens iets teveel voor jouw gevoel eruit persen, ik zou dit niet 1,2,3 doen dus.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Voor de RTC leden: op de clubsite staat een artikel van Arjen over een vermogensmeting.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Thanks voor de info Mathijs, ik zou nie willen dat ik hem na de vermogentest terug in elkaar moet steken
Ik zal eerst maar eens een paar maanden rijden voor alle kwaaltjes na meer dan een jaar stilstand eruit te krijgen.

Waarom zijn zoveel mensen bang voor een testbank ??
Als je hem goed laat testen is dat minder erg dan een gemiddeld stoplicht sprintje. Alles word in de gaten gehouden. Wat wil je nog meer. Ze testen cross auto enz. niet voor niets af op een testbank....
Als je hem goed laat testen is dat minder erg dan een gemiddeld stoplicht sprintje. Alles word in de gaten gehouden. Wat wil je nog meer. Ze testen cross auto enz. niet voor niets af op een testbank....
Je auto word met spanbanden vast gezet. Hij laat je auto er echt niet zomaar vanaf vliegen, geloof me. Daar is zijn testbank echt te heilig voor.
Je moet die site maar es goed bekijken. dan kun je zien hoe het er allemaal uitziet en word er beknopt verteld hoe het te werk gaat.

Je moet die site maar es goed bekijken. dan kun je zien hoe het er allemaal uitziet en word er beknopt verteld hoe het te werk gaat.
Dit alles heeft verder nog niets te mkane met hoe ze verder met je blokkie en/of bak omgaanJob-turbo schreef:Je auto word met spanbanden vast gezet. Hij laat je auto er echt niet zomaar vanaf vliegen, geloof me. Daar is zijn testbank echt te heilig voor.![]()

Dat is zo. Als je je vermogen gaat meten zo'n rijdbare vermogensbank op een meeting bijv. dan zou ik er ook niet vrolijk van worden.
De eerste keer dat ik er op ging had ik ook mijn twijfels. Maar FCG heeft die twijfels helemaal weggehaald. Hij houd de temp. goed in de gaten en rijd hem indien nodig eerst gewoon warm. Ook heeft hij een fatsoenlijke ventilator voor de auto staan en niet een gamma dingetje.
Maar ja je moet het zelf een keer meegemaakt hebben natuurlijk
De eerste keer dat ik er op ging had ik ook mijn twijfels. Maar FCG heeft die twijfels helemaal weggehaald. Hij houd de temp. goed in de gaten en rijd hem indien nodig eerst gewoon warm. Ook heeft hij een fatsoenlijke ventilator voor de auto staan en niet een gamma dingetje.

Idd zo moet hetJob-turbo schreef:Dat is zo. Als je je vermogen gaat meten zo'n rijdbare vermogensbank op een meeting bijv. dan zou ik er ook niet vrolijk van worden.

Als je een goed bedrijf hebt gebeurt er niets. En je geeft zelf aan tot welk toerental ze gaan,dat stellen ze in eb dat zie je op je uitdraai!Job-turbo schreef:Dat is zo. Als je je vermogen gaat meten zo'n rijdbare vermogensbank op een meeting bijv. dan zou ik er ook niet vrolijk van worden.
S

YePF 16Valve schreef:Die rode opel kadett GSI die daat op de rollenbank staat is die niet van Xedrah??

- Geert Claes
Haha leuk, wij hebben een testbank voor 2 wiel aangedreven auto's op school
Met zo een super ventilator voor! Alles word nauwkeurig nagekeken op de computer. En wat dat huilen betreft da valt best mee hoor.

Met zo een super ventilator voor! Alles word nauwkeurig nagekeken op de computer. En wat dat huilen betreft da valt best mee hoor.
- Geert Claes
Nee nog niet, dat zal dit jaar wel zeker gebeuren.

Sorry hoor maar ik heb dit topic nu al zo vaak gelezen en heb dit woord nog nooit ergens voorbij zien komenGeert Claes schreef:...huilen...

Mijn ervaringen met testbanken zijn goed. Wat ze doen is in de eerste t/m derde versnelling plankgas vanaf stationair tot dat het volle vermogen er in schiet dit is om een koppel meeting te doen en in zijn vierde versnelling gaat hij vol open tot max toeren en dit is om de pk's (kw) te meten.Gunther schreef:Van zodra mijn GTT (87) gerestaureerd is zou ik hem willen testen op een vermogenstestbank. Nu is mijn vraag of er hier al iemand ervaring mee heeft en dat men de motor echt tot het einde 'afjakkert'??