[GTL->GTT] GTL ombouwen naar GT Turbo.
-
- Contacteer:
Weet iemand wat je allemaal tegenkom en moet vervangen als je een GTL Phase I om gaat bouwen naar een GTT turbo Phase I?
Even aleen de voorkant van de auto. Van de achterkan ben ik dan toch al vanm plan om de achteras van een Turbo te gebruiken, dit om het remvermogen weer goet te krijgen.
Moet ik ook b.v. de kabelboom overbouwen en zo ja, is dit alleen tot aan het interieur of gaat dit ook naar de achterkant van de auto?
Ik ben van plan om de komplete voortrein te pakken van een GTT phase I incl veerpoten.
Als ik nl dit weekend mijn cabrio niet verkoop ga ik hem ombouwen tot GTT en dan moet de GTT die ik nu heb er uit....(sorry maik).....
Even aleen de voorkant van de auto. Van de achterkan ben ik dan toch al vanm plan om de achteras van een Turbo te gebruiken, dit om het remvermogen weer goet te krijgen.
Moet ik ook b.v. de kabelboom overbouwen en zo ja, is dit alleen tot aan het interieur of gaat dit ook naar de achterkant van de auto?
Ik ben van plan om de komplete voortrein te pakken van een GTT phase I incl veerpoten.
Als ik nl dit weekend mijn cabrio niet verkoop ga ik hem ombouwen tot GTT en dan moet de GTT die ik nu heb er uit....(sorry maik).....
-
- Contacteer:
Ik heb alles liggen, maar mijn vraag is wat moet je verbouwen? Als het te veel werk is ga ik er niet aan beginnen....
Nu de vraag: wat is VEEL werk voor mij?
Als het een kwestie is van het dashbord er uit halen, motor en veren demonteren, kabels er uit en alles weer monteren van een GTT. Dan is het niet veel werk voor mij. (2 maanden?) Als je u meer tegenkom wat je moet uitslijpen en ombouwen zoals een komplete neus inlassen dan heb ik er geen zin in.....
Als het een kwestie is van het dashbord er uit halen, motor en veren demonteren, kabels er uit en alles weer monteren van een GTT. Dan is het niet veel werk voor mij. (2 maanden?) Als je u meer tegenkom wat je moet uitslijpen en ombouwen zoals een komplete neus inlassen dan heb ik er geen zin in.....
Is de geometrie van de voorwielophanging van een GTT ook niet anders dan een GTL?
Als ik het zo lees is het dus ook niet zon gedoe om in een GTE een GTT motor te leggen?
Wat moet je allemaal aanpassen? misschien de tellerplaten? ( gtt heeft zon druk metertje) Maar opzich kan dat ook ergens anders geplaatst worden. Motor steunen zijn dus hetzelfde neem ik aan? versnellings bak ook...?
Intercooler moet een plaatsje hebben...
Hoe duur zal het zijn om het te laten doen? En als je het zelf doet, dus alleen onderdelen.
Laat t maar horen, groeten uit brabant
Stijn
Wat moet je allemaal aanpassen? misschien de tellerplaten? ( gtt heeft zon druk metertje) Maar opzich kan dat ook ergens anders geplaatst worden. Motor steunen zijn dus hetzelfde neem ik aan? versnellings bak ook...?
Intercooler moet een plaatsje hebben...
Hoe duur zal het zijn om het te laten doen? En als je het zelf doet, dus alleen onderdelen.
Laat t maar horen, groeten uit brabant
Stijn
Gtt in gte is kwestie van motor omgooien en kabelboom leggen. Je moet de tellerbak van de gte wel ff vervangen met die van de gtt, da's niet zo lastig. VOor de rest is alles hetzelfde. Wilde het eerst ook doen.
Ok dan, bedankt heGtt in gte is kwestie van motor omgooien en kabelboom leggen. Je moet de tellerbak van de gte wel ff vervangen met die van de gtt, da's niet zo lastig. VOor de rest is alles hetzelfde. Wilde het eerst ook doen.
Ben namelijk opzoek, en het aanbod gtt EN gte is best beperkt, maar die 2 samen maakt de kans groter dat je een goeie vindt. Als het zo ver is hoor je vast nog wel van me hier.
voudje
Laatst gewijzigd door -Ray- op di 20 aug 2002 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
[quote="Martijnberk"]Ik heb alles liggen, maar mijn vraag is wat moet je verbouwen? Als het te veel werk is ga ik er niet aan beginnen....
je moet gewoon het helesubrame met moter bak en veerpoten losmaken van de gtt:
dus alle bouten uit het subframe los,de veerpoten aan de bovenkant los
en dan de gtt er over weg tillen.
dit geheel kan je als het goed is zo weer onder de cabrio schroeven
je moet gewoon het helesubrame met moter bak en veerpoten losmaken van de gtt:
dus alle bouten uit het subframe los,de veerpoten aan de bovenkant los
en dan de gtt er over weg tillen.
dit geheel kan je als het goed is zo weer onder de cabrio schroeven
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Nou ik doe rustig aan, heb tijd genoegNou ik heb een gte te koop en ik heb een gtt blok te koop dus je mag je er wat van maken

zoiets als die grijze op autotrader ofzo die is echt gaaf
maar in iedergeval bedankt!
Maar waarom wil je het nu niet meer dan?Riël schreef:Gtt in gte is kwestie van motor omgooien en kabelboom leggen. Je moet de tellerbak van de gte wel ff vervangen met die van de gtt, da's niet zo lastig. VOor de rest is alles hetzelfde. Wilde het eerst ook doen.
Jah ik kenda...
Sja ik zit er ook over te denken om misschien een GTE te kopen en om te bouwen. (heb ook nog een GT-blok liggen wat ik wil opknappen).
Weet alleen niet of ik wel tevreden kan zijn met een half/heel jaar zonder turbo crossen
Zoek toch liever een GT, want de ombouw zal ook aardig wat tijd, geld en moeite kosten.
Maarja als noodoplossing kan het altijd, mochten de redelijke GT's uitgestorven zijn...
Sja ik zit er ook over te denken om misschien een GTE te kopen en om te bouwen. (heb ook nog een GT-blok liggen wat ik wil opknappen).
Weet alleen niet of ik wel tevreden kan zijn met een half/heel jaar zonder turbo crossen

Zoek toch liever een GT, want de ombouw zal ook aardig wat tijd, geld en moeite kosten.
Maarja als noodoplossing kan het altijd, mochten de redelijke GT's uitgestorven zijn...
ik zou er zelf niet meer aan beginnen... koop direct een 5 GTT, geloof me, je bespaart je zelf enorm veel werk, energie, geld, tijd en kopzorgen... kep ervaring ermee!!!
Maar anders, succes
Maar anders, succes
tuurlijk, alles is mogelijkmartin rs schreef:volgens mij is een GOEDE gtt duurder dan dit zo te bouwen en het klussen is toch erg leuk???
Tja, een niet goede GT kan ook duur zijn, en goede GTŽs liggen niet voor het oprapen. Maar ik bedoel: waarom zou je iets gaan bouwen wat al standaard geleverd wordt (werd). En klussen kun je nog genoeg met een GT, neem dat maar van mij aan.martin rs schreef:volgens mij is een GOEDE gtt duurder dan dit zo te bouwen en het klussen is toch erg leuk???
Ik zou alle mogelijkheden open laten 
Maar rond welke prijs moet je het nou zoeken om van GTE naar GTT te gaan?
inc. compleet (goed) blok
Of zou het voordeliger ( in iedergeval leuker
) zijn om een turbo op de 1.7 te schroeven. Dat moet dan wel door een garage gebeurten bij mij, want met compressie verhoudingen ben ik nog niet echt thuis.
Dan nog even misschien een dom vraagje, maar waarom moet de compressie veranderd worden?
Ik hoor het wel...
Stijn

Of zou het voordeliger ( in iedergeval leuker

Dan nog even misschien een dom vraagje, maar waarom moet de compressie veranderd worden?
Ik hoor het wel...
Stijn
Nou je vergeet de hele kabelboom die je moet uitpluizen en opnieuwe moet leggen.
Ik weet van Bas Hagen dattie bijna 2 weken is bezig geweest voor ie alles electrisch werkend had toen ie z'n Turbo naar GTE had omgebouwd.
En sleutelen is leuk, maar een blok overzetten is een groot trial&error-feest, zeker als je nog niet al teveel motorkennis hebt. En heb ik het voornamenlijk voor het werken van alle electronica. Een blok in- en uittakelen is inderdaad niet moeilijk, maar daarmee ben je er nog lang niet.
Onderschat zoiets niet...
Ik weet van Bas Hagen dattie bijna 2 weken is bezig geweest voor ie alles electrisch werkend had toen ie z'n Turbo naar GTE had omgebouwd.
En sleutelen is leuk, maar een blok overzetten is een groot trial&error-feest, zeker als je nog niet al teveel motorkennis hebt. En heb ik het voornamenlijk voor het werken van alle electronica. Een blok in- en uittakelen is inderdaad niet moeilijk, maar daarmee ben je er nog lang niet.
Onderschat zoiets niet...
-
- Contacteer:
Mijn planning is dus om van mijn GTL cabrio het volgende te bouwen met de GGt's die ik al heb:
[img]http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/renault/22985.jpg[/img]
[img]http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/renault/22985.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Ik heb al een GTT motor, dus waarom zal ik een zwakker blok er in hangen met veel aanpaswerk?
Je hebt volgens mij een ander pop/koppakking nodig, andere carburateur, of aanpassing injektie, olie- en intercooler etc...Stienus schreef:Ik zou alle mogelijkheden open laten
Of zou het voordeliger ( in iedergeval leuker) zijn om een turbo op de 1.7 te schroeven. Dat moet dan wel door een garage gebeurten bij mij, want met compressie verhoudingen ben ik nog niet echt thuis.
![]()
Ik hoor het wel...
Stijn
-
- Contacteer:
Ja, of een 1.7 turbo van volvo maar dat staat nog in een andere post geloof ik, het is al besproken....
-
- Contacteer:
Ik denk dat ik nu besloten heb om toch om te gaan bouwen! Er is dus nu een GTT te koop voor 1750 (de oude van maik "woofer" !
vanavond nog even met m'n vrouw om tafel er over en dan bouwen!
vanavond nog even met m'n vrouw om tafel er over en dan bouwen!
Nog even met je vrouw over tafel en dan ombouwen? 

-
- Contacteer:
Dit is m'n vrouw ja, die is het er nog niet helemaal mee eens....Sindy-GT5 schreef:hhhhmmmmm

martin rs schreef:er past natuurlijk ook een 1800 16v clio motor in.
clio 1800 16V .. zwakker ?? dat wil best lopen in je 5je hoor ...martijnberk schreef:Ik heb al een GTT motor, dus waarom zal ik een zwakker blok er in hangen met veel aanpaswerk?