"Helse Vakantie" met de Renault........
-
Ik denk dat de titel al genoeg zegt.
Het verhaal;
Omdat onze GTT Blue Sport nog steeds in een goede staat verkeerde, optisch en technisch (JW, bedankt), zagen wij niet in waarom we niet met de GTT naar Frankrijk zouden gaan.
Zo gezegd, zo gedaan.
De auto ingepakt en nog even een paar dingen controleren (ma 5 aug). Nieuwe olie en voor de zekerheid een nieuwe spanningsregelaar, alles in orde. Wij `s nachts om 2 uur in de auto en op naar de zon.
Voor de spits zaten we achter Luik. En toen begonnen de problemen. De stroom viel weg en even later was het er ook weer. Dit ging een paar keer zo door. Tussen Luik en Luxemburg zijn geen pompstations, dus op hoop van zegen maar doorrijden. De eerste pomp in Luxemburg eraf.
Van alles bekeken en gedaan maar kon er niet veel wijzer uit worden. Univé maar bellen (als je bij hun een all-risk autoverzekering hebt, heb je ook recht op hulp bij pech in het buitenland), die vertelde ons dat een bergingsauto er over een uur zou zijn.
De Blue Sport op de bergingsauto en naar de Renaultdealer. Daar werd gezegd dat de dynamo kapot was en die moest vervangen worden. Moest maar en een uur later en 250 minder vakantiegeld reden we weer weg.
Wij in de Jura aangekomen en daar een camping gezocht en gevonden. Daar één dag zon gehad, naar Genève geweest en zaterdags (za 11 aug) vonden we het welletjes met de regen. We hadden ons laten vertellen dat het in het zuiden alleen mooi weer was, dus wij de auto weer inpakken en op naar het zuiden.
Bij Grenoble in een file van drie uur gestaan en daar een nederlands stel ontmoet. Kwamen samen met hun veel te laat in het zuiden aan en dus zoeken naar een hotel om de nacht door te brengen, allemaal vol of veel te duur. Dan maar op een parkeerplaaats in de auto slapen.
De volgende dag (zo 12 aug) wou de auto niet starten, startmotor weigerde. Dan de rest van de vakantie de auto maar aandrukken, komt thuis wel weer. Het andere stel wilde ergens anders heen, dus gingen we ieders onze eigen weg verder.
`s Avonds tegen zeven uur na veel verkeersopstoppingen eindelijk een redelijk betaalbare camping gevonden in de buurt van St.Tropez. Tent opzetten, eten en slapen maar.
De volgende dag (ma 13 aug) boodschappen doen. Staan we op de parkeerplaats van de supermarkt, mochten we het zelf doen. We kregen de turbo niet meer aan de loop.
Een ander nederlands stel was zo aardig om ons terug naar de camping te slepen, en daar Univé maar weer gebeld.
De volgende ochtend om half elf (di 14 aug) kwam er een berger die voor ons van alles probeerde te regelen om ons zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Bellen, bellen, bellen. Alle Renaultdealers in de omgeving hadden niet eerder tijd dan de volgende week (wk 34). Uiteindelijk met ons overlegt of het ook goed was als de auto bij een Citroëndealer in een dorp 25km van de camping gerepareerd mocht worden. Liever niet, maar je moet toch wat.
Kwam het probleem nog hoe wij terug moesten naar de camping. Scooter huren. Dus wij naar de plaatselijke scooterboer. Hij had alleen om zes uur een 100cc motorscooter, en laat ik nou in het bezit zijn van een motorrijbewijs. Kwam weer goed uit dus. Wij een aantal uren in deze havenplaats ons vermaakt met de winkeltjes, restaurantjes en 'bootjes' kijken.
Tegen zessen wij richting scooterboer. Vraagt die schurk 950 borg voor zo`n achterlijke tweewieler, de droplul, en met de identiteitspapieren ging hij ook niet eens accoord. Wij nog flauwer dan dat we al waren lopend richting camping (25km voor de boeg), verstand op nul en lopen. Na twee uur en de helft al gelopen te hebben, kwamen we weer een ander nederlands stel tegen die ons wel naar de camping wilde brengen.
De volgende dag (wo 15 aug) hing Univé weer aan de bel dat de startmotor en de accu vervangen moesten worden, dat de auto tegen zessen klaar stond en dat de kosten 350 bedroegen. Moest maar weer. We hadden al tegen elkaar gezegd dat als we de auto weer hadden, we zo snel mogelijk weer naar huis gingen.
Wij naar de campingbeheerder toe of die ons misschien naar de garage kon brengen, was goed. Wij even na zessen bij de garage, even bij de auto kijken, starten en lopen, prima. Betalen en rijden maar weer.
Staan we een half uur later en 5km verderop voor een stoplicht, valt de stroom volledig weg en komt er rook en een vieze brandlucht uit de ventilatiekanalen, nee toch, niet weer. Auto uitzetten, kap los, allemaal rook en vlammen. Ik bijna m`n handen verbrand tijdens het loshalen van de massa van de accu, en een alerte fransoos kwam ondertussen al aangesneld met een brandblusser, die hij vervolgens leeg spoot op de motor en accu.
Brand uit, geen rook meer, wij de auto aan de kant gedrukt en proberen de garage te bellen, gesloten.
Univé dan maar weer.
De auto zou op transport naar Nederland worden gezet en wij zouden met de trein terug moeten. Dat laatste leek ons geen strak plan omdat onze tent en andere uitrusting nog 20km verderop stond en dat we dat dus niet meer in de auto konden krijgen.
Pa bellen, die zou vrijdags (16 aug) in de auto stappen met de papa van Monique om ons uit deze hel weg te halen. Wij ons nog twee dagen verveeld en op weg naar huis waar onze beesten ons zaterdags `s nachts (inmiddels zo 18 aug) warm onthaalden.
Je kunt misschien wel begrijpen dat we na dit alles geen zin meer hadden om een paar kilometer verderop in Marum naar mooie Clio`s en Turbo`s te loeren die het dus gewoon doen.
De oorzaak van die autobrand is waarschijnlijk het gevolg van kortsluiting, maar dat is aan ome Renault om dat weer te fiksen.
We houden jullie op de hoogte.
"Vakantiegroeten" van Bas en Monique.
Het verhaal;
Omdat onze GTT Blue Sport nog steeds in een goede staat verkeerde, optisch en technisch (JW, bedankt), zagen wij niet in waarom we niet met de GTT naar Frankrijk zouden gaan.
Zo gezegd, zo gedaan.
De auto ingepakt en nog even een paar dingen controleren (ma 5 aug). Nieuwe olie en voor de zekerheid een nieuwe spanningsregelaar, alles in orde. Wij `s nachts om 2 uur in de auto en op naar de zon.
Voor de spits zaten we achter Luik. En toen begonnen de problemen. De stroom viel weg en even later was het er ook weer. Dit ging een paar keer zo door. Tussen Luik en Luxemburg zijn geen pompstations, dus op hoop van zegen maar doorrijden. De eerste pomp in Luxemburg eraf.
Van alles bekeken en gedaan maar kon er niet veel wijzer uit worden. Univé maar bellen (als je bij hun een all-risk autoverzekering hebt, heb je ook recht op hulp bij pech in het buitenland), die vertelde ons dat een bergingsauto er over een uur zou zijn.
De Blue Sport op de bergingsauto en naar de Renaultdealer. Daar werd gezegd dat de dynamo kapot was en die moest vervangen worden. Moest maar en een uur later en 250 minder vakantiegeld reden we weer weg.
Wij in de Jura aangekomen en daar een camping gezocht en gevonden. Daar één dag zon gehad, naar Genève geweest en zaterdags (za 11 aug) vonden we het welletjes met de regen. We hadden ons laten vertellen dat het in het zuiden alleen mooi weer was, dus wij de auto weer inpakken en op naar het zuiden.
Bij Grenoble in een file van drie uur gestaan en daar een nederlands stel ontmoet. Kwamen samen met hun veel te laat in het zuiden aan en dus zoeken naar een hotel om de nacht door te brengen, allemaal vol of veel te duur. Dan maar op een parkeerplaaats in de auto slapen.
De volgende dag (zo 12 aug) wou de auto niet starten, startmotor weigerde. Dan de rest van de vakantie de auto maar aandrukken, komt thuis wel weer. Het andere stel wilde ergens anders heen, dus gingen we ieders onze eigen weg verder.
`s Avonds tegen zeven uur na veel verkeersopstoppingen eindelijk een redelijk betaalbare camping gevonden in de buurt van St.Tropez. Tent opzetten, eten en slapen maar.
De volgende dag (ma 13 aug) boodschappen doen. Staan we op de parkeerplaats van de supermarkt, mochten we het zelf doen. We kregen de turbo niet meer aan de loop.
Een ander nederlands stel was zo aardig om ons terug naar de camping te slepen, en daar Univé maar weer gebeld.
De volgende ochtend om half elf (di 14 aug) kwam er een berger die voor ons van alles probeerde te regelen om ons zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Bellen, bellen, bellen. Alle Renaultdealers in de omgeving hadden niet eerder tijd dan de volgende week (wk 34). Uiteindelijk met ons overlegt of het ook goed was als de auto bij een Citroëndealer in een dorp 25km van de camping gerepareerd mocht worden. Liever niet, maar je moet toch wat.
Kwam het probleem nog hoe wij terug moesten naar de camping. Scooter huren. Dus wij naar de plaatselijke scooterboer. Hij had alleen om zes uur een 100cc motorscooter, en laat ik nou in het bezit zijn van een motorrijbewijs. Kwam weer goed uit dus. Wij een aantal uren in deze havenplaats ons vermaakt met de winkeltjes, restaurantjes en 'bootjes' kijken.
Tegen zessen wij richting scooterboer. Vraagt die schurk 950 borg voor zo`n achterlijke tweewieler, de droplul, en met de identiteitspapieren ging hij ook niet eens accoord. Wij nog flauwer dan dat we al waren lopend richting camping (25km voor de boeg), verstand op nul en lopen. Na twee uur en de helft al gelopen te hebben, kwamen we weer een ander nederlands stel tegen die ons wel naar de camping wilde brengen.
De volgende dag (wo 15 aug) hing Univé weer aan de bel dat de startmotor en de accu vervangen moesten worden, dat de auto tegen zessen klaar stond en dat de kosten 350 bedroegen. Moest maar weer. We hadden al tegen elkaar gezegd dat als we de auto weer hadden, we zo snel mogelijk weer naar huis gingen.
Wij naar de campingbeheerder toe of die ons misschien naar de garage kon brengen, was goed. Wij even na zessen bij de garage, even bij de auto kijken, starten en lopen, prima. Betalen en rijden maar weer.
Staan we een half uur later en 5km verderop voor een stoplicht, valt de stroom volledig weg en komt er rook en een vieze brandlucht uit de ventilatiekanalen, nee toch, niet weer. Auto uitzetten, kap los, allemaal rook en vlammen. Ik bijna m`n handen verbrand tijdens het loshalen van de massa van de accu, en een alerte fransoos kwam ondertussen al aangesneld met een brandblusser, die hij vervolgens leeg spoot op de motor en accu.
Brand uit, geen rook meer, wij de auto aan de kant gedrukt en proberen de garage te bellen, gesloten.
Univé dan maar weer.
De auto zou op transport naar Nederland worden gezet en wij zouden met de trein terug moeten. Dat laatste leek ons geen strak plan omdat onze tent en andere uitrusting nog 20km verderop stond en dat we dat dus niet meer in de auto konden krijgen.
Pa bellen, die zou vrijdags (16 aug) in de auto stappen met de papa van Monique om ons uit deze hel weg te halen. Wij ons nog twee dagen verveeld en op weg naar huis waar onze beesten ons zaterdags `s nachts (inmiddels zo 18 aug) warm onthaalden.
Je kunt misschien wel begrijpen dat we na dit alles geen zin meer hadden om een paar kilometer verderop in Marum naar mooie Clio`s en Turbo`s te loeren die het dus gewoon doen.
De oorzaak van die autobrand is waarschijnlijk het gevolg van kortsluiting, maar dat is aan ome Renault om dat weer te fiksen.
We houden jullie op de hoogte.
"Vakantiegroeten" van Bas en Monique.
pfff, wat een verhaal en wat een pech... sterkte ermee... en wordt dat dan allemaal nog vergoed door die all-risk verzekering of? (misschien een stomme vraag maar ik weet echt nix van die zooi af
)

Holy shit das matig. Pechvogels!
Wet van Murphy; als het tegenzit zit het ook echt tegen. Hoop voor je dat je em nog opgeknapt krijgt, succes!!!!

Wet van Murphy; als het tegenzit zit het ook echt tegen. Hoop voor je dat je em nog opgeknapt krijgt, succes!!!!
-
Als het meezit dan wordt de schade veroorzaakt door de brand vergoed.
jezus wat een verhaal zeg! ik had mijn voet allang in de creatie van ome reno laten verdwijnen na zoveel trammelant... maarja, het blijft een 5je en ook nog eens een blue sport, dus dat lievelijke tikje lijkt me niet zo'n strak plan. Echt zwaar kl#te zeg
Veel suc6!!

Veel suc6!!
-
- Über-Spammer
Vet klote man 
Heel veel sterkte gozar.. en dat je weer snel mag rondrijden...
Gr Maik.

Heel veel sterkte gozar.. en dat je weer snel mag rondrijden...
Gr Maik.
Wat een verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat je er enorm van baalt. Succes verder.
Clio Grand Prix 16V (404)
Jeetje (=vertaling uit het haags), Ik ben zelf ook met mijn GTT naar Frankrijk geweest en heb niet zo veel pech gehad! Op de terugweg alleen een klapband
Sterkte met de volgende vakantie en probeer je vriendin van haar plan af te houden om je blauwe kar te verkopen! 

das klote echt balen lekker op vakntie niet dus....hopelijk lukt het allemaal met de auto want een brandblusser erop maakt toch een ongeloofelijke bende denk ik. mar wel een goede reden om een goed project op te zetten.
-
martin rs schreef:das klote echt balen lekker op vakntie niet dus....hopelijk lukt het allemaal met de auto want een brandblusser erop maakt toch een ongeloofelijke bende denk ik. mar wel een goede reden om een goed project op te zetten.
Een project opzetten is niet nodig. De vorrige eigenaar (JW) heeft die GTT al volledig voor ons binnenste buiten gekeerd. Voor we weg gingen was de GTT in een zeer goede staat, technisch en optisch.
-
Floris schreef:Jeetje (=vertaling uit het haags), Ik ben zelf ook met mijn GTT naar Frankrijk geweest en heb niet zo veel pech gehad! Op de terugweg alleen een klapbandSterkte met de volgende vakantie en probeer je vriendin van haar plan af te houden om je blauwe kar te verkopen!
`t Is haar "babytje", en ik weet bijna wel zeker dat ze deze zelfs nu niet van de hand wil doen. Is ons vlak na de aanschaf al een bod van 15.000 gulden gedaan op de Blue Sport. 'Probeer het maar weer als we in het bejaardenhuis zitten'.
Okee ff één tip voor volgend jaar. Hoe je je auto ook verzekerd heb. SLuit altijd een Internationale Reis en Kredietbrief Plus van de ANWB af (moet je wel ANWB lid zijn, maar das iig verstandig). Dan had je namelijk niet 250 euro minder vakantiegeld gehad, maar had je met kredietcoupons kunnen betalen. (krijg je er 3 van met een gezamenlijke waarde van 1000 euro ofzo). Je krijgt dan later een naheffing van de ANWB (ik vorig jaar met rekenfout van 200 gulden in mijn voordeelBas RSI (moersleutel) schreef:

Ik heb trouwens ook gezeik met mn car gehad op vakantie, maar dat was op de terugweg en was ook al bekend (zit nu een andere kop op (van een clio)).
-
Merijn schreef:Sjezus, dat is niet tof zeg!
Is volgens mij niet de enige hier op het forum die zoiets is overkomen. Wacht maar tot Spir@l terug is van vakantie...
Is `t nog erger als onze Blue Sport???????
FF wat tegengas, ouwe bert woudenberg 
Je krijgt alleen niet zomaar een auto, alleen als ze je bakkie niet binnen drie dagen kunnen fixen.
In frankrijk heb je trouwens geen echte ANWB (wel in DU en IT enzo), reparaties moet je ook gewoon zelf betalen.
Tis alleen handig als er echt iets aan de hand is.

Je krijgt alleen niet zomaar een auto, alleen als ze je bakkie niet binnen drie dagen kunnen fixen.
In frankrijk heb je trouwens geen echte ANWB (wel in DU en IT enzo), reparaties moet je ook gewoon zelf betalen.
Okee, maar zijn bakkie was in dit geval dus niet in 3 dagen te repareren, dus hattie een huurbak gekregen. en die reparaties moet je idd zelf betalen, maar dat kan dus met die kredietcoupons. (dan schiet de ANWB het voor) dan wordt je vakantiebudget iig niet aangetast! En je hebt in Frankrijk idd geen echte ANWB, maar als je gesleept moet worden dan regelt de Nederlandse ANWB dat voor je.Ploegah schreef:FF wat tegengas, ouwe bert woudenberg
-
jeroen.k schreef:Okee, maar zijn bakkie was in dit geval dus niet in 3 dagen te repareren, dus hattie een huurbak gekregen. en die reparaties moet je idd zelf betalen, maar dat kan dus met die kredietcoupons. (dan schiet de ANWB het voor) dan wordt je vakantiebudget iig niet aangetast! En je hebt in Frankrijk idd geen echte ANWB, maar als je gesleept moet worden dan regelt de Nederlandse ANWB dat voor je.Ploegah schreef:FF wat tegengas, ouwe bert woudenberg
Het was bij ons zo;
Via de all-risk autoverzekering werd de auto terug naar Nederland gehaald, en zouden de kosten per trein en taxi vergoed worden. Op basis van de reisverzekering (wat bij ons dus achteraf ook niet goed was gegaan, lang leve de site van de Postbank) konden we een auto krijgen om terug naar Nederland te rijden. Er stond voor pech in het buitenland een vergoeding van 113.50 per gebeurtenis.
Vergeet het maar. Stond drie jaar geleden met mŽn toenmalig blue sport in Zwitserland stil. Naar later bleek was de spanningsregelaar op de dynamo kapot. De Zwitserse ANWB gebeld, maar moest het onderdeel mooi cash afrekenen. Kredietbrief accepteerden ze nietjeroen.k schreef:Dan had je namelijk niet 250 euro minder vakantiegeld gehad, maar had je met kredietcoupons kunnen betalen.

Laatst gewijzigd door Rudo op di 20 aug 2002 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nou, na dit verhaal gelezen te hebben jullie echt een "helse vakantie" gehad. Succes verder met de reparatie en afhandeling.
Ik heb zo`n geval zelf ook meegemaakt in Frankrijk, met een audi. Uiteindelijk is de auto door de ANWB gerepatrieert, en wij met de trein naar huis. Eerste reparatie kostte me 500piek en had geen reet geholpen. Bij de 2e panne, bleek de versnellingsbak kapot te zijn, terwijl ze bij de 1 panne een aandijfas hadden vernieuwd. Ik voelde me behoorlijk genaaid door die Fransoosen.Gelukkig hebik de extra kosten van taxi, extra hotelovernachtingen, eten en treinreis via de reisverzekering terug gekregen, bonnetjes bewaard. Na drie weken stond er opeens een oplegger voor de deur met mijn Audi die werd afgeleverd. Die heb ik snel genaakt met een sloopbakkie en die wagen meteen verkocht, had er genoeg van. Steunpunt in Lyon had me goed geholpen, alleen die garage heeft me ganaaid.
Ik heb zo`n geval zelf ook meegemaakt in Frankrijk, met een audi. Uiteindelijk is de auto door de ANWB gerepatrieert, en wij met de trein naar huis. Eerste reparatie kostte me 500piek en had geen reet geholpen. Bij de 2e panne, bleek de versnellingsbak kapot te zijn, terwijl ze bij de 1 panne een aandijfas hadden vernieuwd. Ik voelde me behoorlijk genaaid door die Fransoosen.Gelukkig hebik de extra kosten van taxi, extra hotelovernachtingen, eten en treinreis via de reisverzekering terug gekregen, bonnetjes bewaard. Na drie weken stond er opeens een oplegger voor de deur met mijn Audi die werd afgeleverd. Die heb ik snel genaakt met een sloopbakkie en die wagen meteen verkocht, had er genoeg van. Steunpunt in Lyon had me goed geholpen, alleen die garage heeft me ganaaid.
Zwaar kut voor jullie, hoop dat jullie tussen de bedrijven door toch nog wel genoten hebben van de vakantie.
Veel succes met 't fixen van de auto.
Beetje opvallend vind ik trouwens wel 't volgende zinnetje. Was 't zomaar een ingeving?
Veel succes met 't fixen van de auto.
Beetje opvallend vind ik trouwens wel 't volgende zinnetje. Was 't zomaar een ingeving?
Bas RSI (moersleutel) schreef:voor de zekerheid een nieuwe spanningsregelaar, alles in orde.
rev it like a rental
kwestie van eerst vragen of ze hem accepteren. Heb hem zelf echt al meerdere keren zonder problemen gebruikt en de ANWB heeft me de laatste vakantie echt super geholpen. Als je achteraf met de kredietbrief aankomt accepteren ze hem vaak niet (heb ik zelf ook gehad), maar heb er verder (in Frankrijk nooit probs mee gehad).Rudo schreef:Vergeet het maar. Stond drie jaar geleden met mŽn toenmalig blue sport in Zwitserland stil. Naar later bleek was de spanningsregelaar op de dynamo kapot. De Zwitserse ANWB gebeld, maar moest het onderdeel mooi cash afrekenen. Kredietbrief accepteerden ze nietjeroen.k schreef:Dan had je namelijk niet 250 euro minder vakantiegeld gehad, maar had je met kredietcoupons kunnen betalen.
Maar ja, hoe goed je ook verzekerd bent tegen dit soort shit...klote blijft het toch en geld blijft het ook kosten en je wordt er op dat moment niet vrolijker van!
Een vriend van me is hem tegen gekomen ergens in Frankrijk. Het enige wat ik ervan weet is dat ook zijn motortje is uitgebrand. Meer weet ik er ook niet van, behalve dat hij met de trein naar Nederland terug moet!Bas RSI (moersleutel) schreef:Merijn schreef:Sjezus, dat is niet tof zeg!
Is volgens mij niet de enige hier op het forum die zoiets is overkomen. Wacht maar tot Spir@l terug is van vakantie...
Is `t nog erger als onze Blue Sport???????
We zullen, Spir@l kennende, nog wel een flink verhaal kunnen verwachten!
-
Owh Jezus wat klote voor Krijn!!
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
vermoedelijk was het bij ons de voedingskabel van de startmotor die tegen de uitlaat is gekomen.
Ik was er hopelijk nog redelijk op tijd bij, direct de massa los getrokken, binnen tien sec. was die fransoos ook al die poederblusser aan het leegpompen op het blokkie
Ik was er hopelijk nog redelijk op tijd bij, direct de massa los getrokken, binnen tien sec. was die fransoos ook al die poederblusser aan het leegpompen op het blokkie
-
We zullen nog wel een klap krijgen al de auto hier bij de dealer komt.
Hopelijk valt het allemaal nog meer.
Hopelijk valt het allemaal nog meer.
-
Merijn schreef:Heel veel succes! (met sparen?)
sparen?
waarvoor?
-
Auto is all-risk verzekerd. Vermoedelijk kortsluiting en er is brand geweest.
Wordt door meneer Univé gedekt.
Wordt door meneer Univé gedekt.