Geluid afspelen over meerdere auto's

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Michel Meganefreak
Contacteer:

ff een interessante vraag (denk ik)

Ik heb op speed een stand gezien waar 4 auto's met ICE stonden, deze speelden dezelfde muziek af wat dus heel vet klonk en flink de aandacht trok.......ik d8 eerst gewoon allemaal hetzelfde cdtje en dat op elkaar afstemmen, maar er lag allemaal bedrading en er stond iets van een mixer op een verhoging

Nu vraag ik me af, kan je een cd op iets laten afspelen wat een signaal uitzend wat een normale autoradio kan ontvangen en wat kost zoiets??

Zo ja laat het dan svp weten want dat klinkt natuurlijk top op een autoshow!
Riël
Über-Spammer

Kijk es bij conrad, daar verkopen ze zo'n fm-zendertjes, zijn niet echt duur ...
Tom
Moderator
Car: MB

was het niet gewoon zo dat ze 1 autoradio gebruikte en vervolgens signaal kabels lieten lopen naar de desbetreffende auto's??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martin rs

als je vanaf een cd speler de uitgangen splitst naar de versterkers in de auto. die hebben allemaal tulp en is zo te splitsen. de auto's staan daar toch stil dus het is geen probleem. vnaf het mengpaneel sturen ze de zooi aan.
Anonymous

Das nog best lastig, ik heb bijvoorbeeld 3 signaalkabels waarvan een (subwoofer) een bepaalde filtering moet hebben.

Beter is zo'n FM zender makkelijker en goedkoper.

Helaas is het frequentie bereik van FM niet zo denderend. (ik geloof niet onder de 80Hz)
martin rs

de radio het normale signaal laten geven en de versterkers heben dan hun filtering erin?? de ene op dub out en de andere op high pass enz... op zo een evenement werken ze denk ik niet met zenders. dat zou te veel storen en de lage tonen verliezen te veel kwaliteit.
Anonymous

martin rs schreef:de radio het normale signaal laten geven en de versterkers heben dan hun filtering erin?? de ene op dub out en de andere op high pass enz...
ik heb dus drie signaal kabels nodig waarvan een een bepaalde filtering nodig heeft.

dat is dus NIET op de versterker.
martin rs

dan hebben hun waarschijnlijk wel versterkers met filter gehad
jeroen.k

Ploegah schreef:
martin rs schreef:de radio het normale signaal laten geven en de versterkers heben dan hun filtering erin?? de ene op dub out en de andere op high pass enz...
ik heb dus drie signaal kabels nodig waarvan een een bepaalde filtering nodig heeft.

dat is dus NIET op de versterker.
zet je het cd-tje in jou auto en sluit je de mensen met een "gewone"installatie op het mangpaneel aan!
Michel Meganefreak
Contacteer:

wie heeft er een goede link naar zo'n fm zender (evt met uitleg) bij conrad kom ik er niet echt uit :)
martin rs

om te bouwen om of er een kant en klaar te kopen??
Michel Meganefreak
Contacteer:

ik heb net ff bij de audiozaak geinformeerd en die zeggen dat je tot 2 auto's (wat voor het aankomende gebeuren de bedoeling is) makkelijk met een splitter kan werken zonder echt kwaliteitsverschil

delen jullie die mening??
Anonymous

Tis lastig te zeggen, zoiezo ligt het voltage van je uitgangen aan het type auto en het type radio. Een install is als het goed is, precies ingesteld op het deze verhoudingen. Om dan te gaan klooien met splitters en signaalkabels gaat het anders klinken -> minder goed. als je drie pukkie installs hebt werkt het prima, maar als je echt wil knallen zou ik het anders doen.

Wat ik me zit te bedenken trouwens:

waarom sluiten we niet allemaal de line-ingang (bij de meeste radio's tegenwoordig wel aanwezig) aan op een mengpaneel ? Dan hoeft niemand iets in zijn systeem te veranderen en kan je vanaf het mengpaneel sommige auto's harder/zachter zetten.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 20 aug 2002 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen.k

Ploegah schreef:Tis lastig te zeggen, zoiezo ligt het voltage van je uitgangen aan het type auto en het type radio. Een install is als het goed is, precies ingesteld op het deze verhoudingen. Om dan te gaan klooien met splitters en signaalkabels gaat het anders klinken -> minder goed. als je drie pukkie installs hebt werkt het prima, maar als je echt wil knallen zou ik het anders doen.

Wat ik me zit te bedenken trouwens:

waarom sluiten we niet allemaal een de line-ingang (bij de meeste radio's tegenwoordig wel aanwezig) aan op een mengpaneel ? Dan hoeft niemand iets in zijn systeem te veranderen en kan je vanaf het mengpaneel sommige auto's harder/zachter zetten.
Denk dat dat de beste optie is jah!

als je voor de volgende meeting nog een mengpaneeltje nodig hebt? :lol:
Michel Meganefreak
Contacteer:

dat mengpaneel is de beste optie ja, dat d8 ik ook maar dan moet je wel zoiets hebben......daarnaast moet de line in worden aangesloten waarvoor ik volgens mij flink aan de bak moet want mij kenwood mask zit er lekker strak in

ik denk er nog wel ff over, ik heb de muziekexpert (werkt bij 3fm) van de club al gemaild en wil wel eens weten of hij iets makkelijks heeft en kan uitvoeren, anders laten we het maar ff bij wat het is: een leuk idee :)
jeroen.k

Michel Meganefreak schreef:dat mengpaneel is de beste optie ja, dat d8 ik ook maar dan moet je wel zoiets hebben......daarnaast moet de line in worden aangesloten waarvoor ik volgens mij flink aan de bak moet want mij kenwood mask zit er lekker strak in

ik denk er nog wel ff over, ik heb de muziekexpert (werkt bij 3fm) van de club al gemaild en wil wel eens weten of hij iets makkelijks heeft en kan uitvoeren, anders laten we het maar ff bij wat het is: een leuk idee :)
Och als je een man binnen 3fm hebt is het niet moeilijk om aan een mengpaneeltje te komen en wat line-snoertjes (lange).

Anders weet ik niet hoeveel auto's je erop aan wil sluiten, maar een 2 kanaals flutding kost geen drol en een 4 kanaal flutding is ook nog niet duur!

Je mag anders ook wel die van mij huren hoor! :lol:
jeroen.k

O ja, wat ik me ook afvroeg! Hoe doe je dat dan met de stroom? motor laten lopen? tot de accu leeg is? of stroom van buiten da auto pakken?
Anonymous

gewoon

half uurtje ka nje wel op je accu knallen en daarna zet je gewoon je motor aan.
Michel Meganefreak
Contacteer:

speed en volume is binnen, dus de motor laten lopen is er denk ik niet bij :)

acculaders mee, we hebben stroom daar geen punt ;)

maar ik hoop inderdaad dat die jongen van 3fm dat weekend kan, anders doen we het gewoon de keer daarop het is ook wat kort dag nu maar het kwam zo in me op :D
Roy
Moderator

Lijkt me niet zo moeilijk. De meeste versterkers hebben nog wel een line out. Daar vandaan een signaalkabel naar de ingang op je radio en spelen maar :)
5 GT Turbo '88 GT5
jean-paul

gewoon een fm modulator er tussen zetten.
alleen moet je de antenne van de radio ff
tevoorschijn halen.
als je een goede modulator hebt hoor je weinig
verschil(bv een alpine)
martin rs

ik heb hier een fm zender liggen maar das met een microfoon denk niet dat dat bevordelijk is voor de geluidskwaliteit. ik ga even op zoek in de boeken en op internet voor een met een tulpingnag
Dirk (CRX)

Ik deel de mening van Paul dat zoiets gedaan is met dure radio's die stuk voor stuk een LINE in hebben.

De enige manier om dat goed te krijgen zonder veel verlies van signaal.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
martin rs

met zo een zender kan wel leuk zijn voor op een meeting :)
Tijn
Contacteer:

ja man ... tune in to RTC-fm (denk hier even zelf een jingle-koortje bij :) )

Eentje die muziek draait en mixt op de stand en dan broadcasten zodat alle auto's op het terreein hier hun radio op af kunnen stemmen :D
there is no spoon.
Tom
Moderator
Car: MB

is wel gaaf natuurlijk :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Ach gewoon muziek buiten de auto's aanzetten (drive-inn)! Das veel vetter :p Neem ik wel een keer mn spulletjes mee op een meeting :lol:

Een soort van Wash en Disco! ;)
martin rs

jeroen.k schreef:Ach gewoon muziek buiten de auto's aanzetten (drive-inn)! Das veel vetter :p Neem ik wel een keer mn spulletjes mee op een meeting :lol:

zullen we dan weer een wedstrijd doen? ik neem dynacord xa sys. mee en jij
jeroen.k

martin rs schreef:
jeroen.k schreef:Ach gewoon muziek buiten de auto's aanzetten (drive-inn)! Das veel vetter :p Neem ik wel een keer mn spulletjes mee op een meeting :lol:

zullen we dan weer een wedstrijd doen? ik neem dynacord xa sys. mee en jij
pfff, die types zeggen mij nooit zoveel, maaruh profi Dynacord spul?....eeuh...JIJ WINT! :lol:

Ik draai alleen bij verenigingen enzo, kleine ruimtes! met 2 zelfgebouwde speakers! (12"sub 215 watt RMS, dubbele mid-tone weet nie hoeveel inch, maar klein en een hoorn-tweeter van 100 watt, ziet er wel leuk uit) en een subkist van zeuz 2 x 15 inch 400 watt RMS. De zelfbouw speakers nu tijdelijk op yamaha versterker(tje) en de sub op een semi-profi versterker van gebrugt 500 watt RMS. Denk niet dat dat tegen een Dynacord set opkan.

Draai jij ook feesten enzo?
jeroen.k

De box aan de rechterkant is dus mijn disco-creatie!

die gasten wilden er graag mee op de foto! :p

[img]http://www.ckvunitas.nl/foto/overige/fe ... 43_JPG.jpg[/img]
Anonymous

gezellig feestje ;-)
jeroen.k

Deze beide heren zitten aan de rand van de overvolle dansvloer, het was idd best gezellig hoor! ;)
martin rs

haha oke dan klinken die boxen ook?? welke versterker draai je dan?

heb je msn???
jeroen.k

msn= klaassoms@hotmail.com

de 2 zelfgebouwde boxen draaien op een yamaha versterker van 160 watt (4*40 watt RMS). Is eigenlijk zo'n geval voor de hifi-install, maar ja bij gebrek aan beter... :) de subwoofer draait op een semi-profi versterker van Skytronic.

Ik weet het het is allemaal errug goedkoop, maar het is eigenlijk ook allemaal voor de vereniging. Had eerder wel wat beter spul, toen draaide ik nog wat vaker op feesten&partijen, maar nu draai ik alleen nog maar bij mn eigen vereniging ennuh o ja...de boxen klinken vrij goed! Alleen is het luchtdicht maken niet helemaal gelukt! :(

Verder gebruik ik een 4-kanaals mengpaneel van onbekend merk (wel fijn aparaatje) gebruik ik nu 2 gewone CD-spelers, heb pas geleden mn dubbele met pitch voor 50 euro verkocht omdat het ding zo verrot was als het maar kon en gebruik tegenwoordig veel de computer (voor de MP3's). Heb geen lichteffecten oid, die hangen daar al van de vereniging.
Nick (germanstyle)

Michel Meganefreak schreef:speed en volume is binnen, dus de motor laten lopen is er denk ik niet bij :)

acculaders mee, we hebben stroom daar geen punt ;)

maar ik hoop inderdaad dat die jongen van 3fm dat weekend kan, anders doen we het gewoon de keer daarop het is ook wat kort dag nu maar het kwam zo in me op :D
Michel... ff een tip: Wij waren ook zoiets van plan, maar omdat er verschillende klachten tijdens Speed waren geweest van geluidsoverlast bla bla bla (die Toyota club klaagt elk jaar)
mag dat tijdens Speed & Volume niet meer.

Ik heb daar 3 weken geleden over gebeld, maar het mag niet meer, dit omdat het binnen is en dan klinkt het allemaal nog harder.
Alle (audio)-standhouders mogen maar 1 soort zender inschakelen op de beurs en dat is Radio 538.

Clubs moeten hier ook gehoor aan geven en dus moeten de clubs ook radio 538 erop zetten.

Bovendien mag de radio's niet te hard worden gezet dat je het 3 stands verder nog kunt horen.

(zo is het letterlijk gezegd)
Plaats reactie