startmotor 5GTT
-
- Contacteer:
ik krijg mijn auto niet meer gestart, startmotor is nagekeken en hier is nix mis mee. Dus het probleem zit em in de bedrading lijkt mij. Nu wil ik eigenlijk gelijk nieuwe bedrading aan leggen dan hoef ik niet al de oude bedrading na te lopen. Het liefst leg ik gelijk een startknop binnenin de auto aan dan kan ik ook van mijn contactslot afblijven ( wat die bedrading betreft dan). Kan iemand mij helpen?? welke bedrading nodig?
-
- Contacteer:
Ik heb nog nix nagekeken verder wat spanning op de draden betreft. Ik ga er morgen mee verder. Maar als ik er geen spanning op heb wil ik andere bedrading aanleggen, maar nu wil ik graag weten op welke polen van de startmotor ik stroom moet zetten. Er zit een klein stekkertje op, dit is gewoon een min denk ik. Dan is er nog het dikke draadeindje. Daar komt continu stroom op van de plus van de accu en er gaat nog een draad naartoe. Door welke draad wordt de startmotor nu bekrachtigd?
-
- Contacteer:
ik zit nog ff te denken, het dunne draadje is zeker ook een plus en gelijk diegene waarmee de startmotor bekrachtigd wordt. Er is geen min, massa wordt gemaakt door de bevestiging van de startmotor op de bak. Graag reactie hierop.........
Op de startmotor zit een dikke draad, zoals je zelf al zei komt deze rechtstreeks vanaf de accu, en hier staat constant 12 volt op. Die andere dikke draad gaat naar je dynamo, deze 2 draden zitten samen op 1 pool op de startmotor. Dat kleine stekkertje is van je startmotor relais, hier zit een klein stekkertje op die vanaf je contactslot komt en de stuurspanning van het relais verzorgd. De metalen buitenkant van de startmotor is de massa.Maarten Henderieckx schreef:Ik heb nog nix nagekeken verder wat spanning op de draden betreft. Ik ga er morgen mee verder. Maar als ik er geen spanning op heb wil ik andere bedrading aanleggen, maar nu wil ik graag weten op welke polen van de startmotor ik stroom moet zetten. Er zit een klein stekkertje op, dit is gewoon een min denk ik. Dan is er nog het dikke draadeindje. Daar komt continu stroom op van de plus van de accu en er gaat nog een draad naartoe. Door welke draad wordt de startmotor nu bekrachtigd?
-
- Contacteer:
bedankt jongens, ik had het net zelf bedacht hoe het in elkaar zit, heb er alleen de hele dag over gedaan (stom,stom). Toch fijn dat ik even bevestiging heb gehad! Morgen ga ik het zaakje monteren en nakijken. Thanx!!!
-
- Contacteer:
Zo, de 5 start weer. Heb gelijk even een zij-uitlaat in mekaar geflanst vandaag, wat een tering herrie zeg!! Die moet er snel weer vanonder. Net zo'n boerentractor :-* :-*
-
- Contacteer:
Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb de bedrading doorgemeten en alles werkte goed. Toen heb ik alles maar weer gemonteerd en nu werkt het weer. Alles is een keertje los geweest en weer gemonteerd, maar er is nix veranderd verder aan de bekabeling, dus ik kan er niet van op aan dat ie het blijft doen; er moet toch ergens iets niet goed zitten. Van de week ga ik toch nog maar nieuwe bekabeling aanleggen met een startknop op het dashbord.Bart V schreef:Wat was nou het probleem??
maarten je hebt een p.m(private message)Maarten Henderieckx schreef:Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb de bedrading doorgemeten en alles werkte goed. Toen heb ik alles maar weer gemonteerd en nu werkt het weer. Alles is een keertje los geweest en weer gemonteerd, maar er is nix veranderd verder aan de bekabeling, dus ik kan er niet van op aan dat ie het blijft doen; er moet toch ergens iets niet goed zitten. Van de week ga ik toch nog maar nieuwe bekabeling aanleggen met een startknop op het dashbord.Bart V schreef:Wat was nou het probleem??
Ok, ik zit met het probleem dat mijn (nieuwe) startmotor niets doet, niet eens een tik van het relais. Maar begrijp ik het nu goed dat er op het tapeind wat uit de startmotor komt twee dikke kabels bevestigd moeten worden??? Eén naar je accu en een ander naar je dynamo? Gaarne hulp.Bart V schreef:Op de startmotor zit een dikke draad, zoals je zelf al zei komt deze rechtstreeks vanaf de accu, en hier staat constant 12 volt op. Die andere dikke draad gaat naar je dynamo, deze 2 draden zitten samen op 1 pool op de startmotor. Dat kleine stekkertje is van je startmotor relais, hier zit een klein stekkertje op die vanaf je contactslot komt en de stuurspanning van het relais verzorgd. De metalen buitenkant van de startmotor is de massa.Maarten Henderieckx schreef:Ik heb nog nix nagekeken verder wat spanning op de draden betreft. Ik ga er morgen mee verder. Maar als ik er geen spanning op heb wil ik andere bedrading aanleggen, maar nu wil ik graag weten op welke polen van de startmotor ik stroom moet zetten. Er zit een klein stekkertje op, dit is gewoon een min denk ik. Dan is er nog het dikke draadeindje. Daar komt continu stroom op van de plus van de accu en er gaat nog een draad naartoe. Door welke draad wordt de startmotor nu bekrachtigd?
iemand,lol. nee dus op die tapeind moeten 2 kabels bevestigd worden2 dikke zelfs en desnoods zoals ik doe nog eentje bij voor betere massa.maar dat is nie zo bepaald nodig.Rudo schreef:Niemand?