[Meg.Coupé] Problemen versnellingsbak

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Wie kan mij misschien helpen met het volgende ???

Ik heb sinds een paar weken problemen met de versnellingsbak... Als ik terugschakel van de 3 naar de 2, wil dit meestal niet lukken, of heel moeizaam... Dit is alleen bij de 3 naar de 2...

Ik heb een 2.0 8v uit 1998...

Als ik naar de dealer ga, doet ie het prima... En ben ik weer weg, keert het probleem weer terug... :evil: :evil:

Wie weet wat het kan zijn ?????
martin rs

mischien dat ie is beveiligd. sommige kunnen ook niet in zijn twee of een komen als je nog te hard rijdt. lukt het wel als je rustig rijd??
hitman

heb je zelf een brug of een put??
kijk eens aan de onderkant,als het goed is zit op je schakelstang een boutje.draai deze eens los en weer vast(als de auto in zijn vrij staat).
heeft mij zo al een paar van die problemen verholpen.

kan natuurlijk ook zijn wat martin zegt: dat ie beveiligd is
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
bruno @af
Contacteer:

is de synchromesh van de tweede versnelling die aan vervanging toe is ... :evil:
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Als ik 30 rijd en terug wil schakelen naar de 2, gaat dat niet, en bij lagere snelheid ook niet...

Het ene moment heb ik helemaal geen problemen met schakelen, en effe later wel weer.. Daarom vind ik het zo vreemd.... :evil:
Anonymous

Koppeling versleten of koppelingskabel strakker zetten. Kan zijn dattie gewoonweg niet ver genoeg ontkoppeld.
Robke
Car: Lexus IS250

Misschien heeft de schakelstang een beetje speling ofzo.....

Het is ook ineens gekomen tijdens het rijden???
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

robclio16V schreef:Misschien heeft de schakelstang een beetje speling ofzo.....

Het is ook ineens gekomen tijdens het rijden???
Ja, van de een op de andere dag zegmaar.. Ik weet niet meer precies eigenlijk... Maar het was er ineens.. :(
gille
Contacteer:

Moontje Mégane Coupé schreef:Wie kan mij misschien helpen met het volgende ???

Ik heb sinds een paar weken problemen met de versnellingsbak... Als ik terugschakel van de 3 naar de 2, wil dit meestal niet lukken, of heel moeizaam... Dit is alleen bij de 3 naar de 2...

Ik heb een 2.0 8v uit 1998...

Als ik naar de dealer ga, doet ie het prima... En ben ik weer weg, keert het probleem weer terug... :evil: :evil:

Wie weet wat het kan zijn ?????
rij naar de dealer en vraag hen die schakelstang te regelen,of wat teflon in je versnellingsbak te gieten
Anonymous

Gezeik heb ik ook weleens gehad met de clio. Meestal is het het kopp mechanisme. Er zitten wat tandwieltjes en kan zijn dat er een tandje afgebrioken is waardoor de kabel zichzelf niet meer strakzet.
Michel Meganefreak
Contacteer:

het staat ook al op het rmcc forum, maar je bakolie laten verversen en evt een speciale toevoeging.......mocht het dan niet zijn opgelost dan heb je een serieuzer probleem (wat zo'n beetje hierboven staat ;))

suc6
Paul

Druklager misschien??
hitman

misschien wel een syngromesh ring, die zorgt er namelijk voor dat die 2 tandwielen een zelfde snelheid krijgen waardoor je kunt overschakelen.
vaak hoor je die trouwens wel
mijn clio zegt pssssjjt

Steven
Car: M536

Het is spuit-11 avond.

Lees eerst de rest van het topic eens?
hitman

oke oke niet gezien :D
wou alleen maar helpen :( :D
mijn clio zegt pssssjjt

Anonymous

hitman schreef:misschien wel een syngromesh ring, die zorgt er namelijk voor dat die 2 tandwielen een zelfde snelheid krijgen waardoor je kunt overschakelen.
vaak hoor je die trouwens wel
Ik doelde op de tandwieltjes van het koppelingspedaal. :wink:
Riël
Über-Spammer

Kan synchromesh zijn. Als je van 3 naar 2 gaat en hij wil niet, hou hem es rustig tegen de 2 aan en wacht tot ie erin valt. Dan heeft de bak de tijd de snelheid aan te passen. Doet ie dat wel gewoon dan zal je synchromesh versleten zijn.

Maar 't kan ook de schakelstang zijn, want synchromeshen zullen niet zo heel snel verslijten bij een auto van 4 jaartjes. ff op de put dus.
Riël
Über-Spammer

Heej .. je had eerder al eens iets gezegd over de koppeling valt me te binnen, check de spanning op de koppelingskabel eerst ff, kan het goed zijn!
Steven

Hatsee, spuit 11 nummer zoveel :p
Riël
Über-Spammer

Ja ok mijn eerste reply was ook een beetje snel. 2e viel me te binnen omdat moniek me es heeft gezegd dat de koppeling anders aanvoelde een paar weekjes terug. De kabel mocht toen al wel wat strakker maar toen ook niet gedaan. xcuse me he spuit 11 :p
Steven

Sja ik zit me soms lichtjes te ergeren aan hoe vaak er dubbele posts in een topic staan omdat mensen gewoon niet goed lezen.

Dus ga ik daar af en toe eens op in :)
Riël
Über-Spammer

Kee
eat turbo-boost

Hey ik ben het Thomas uit heerlen met mijn rooie gtt,Ik werk bij renault kerres en dit probleem hebben we vaker gehad.vervang de gewone olie met d2 automaat olie en het probleem als het goed is opgelost,controleer ook meteen de afstelling van de schakelstang ben je helemaal safe,veel succes ermee
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Ik zal het zo doorgeven aan je collega monteurs van Kerres Sittard !!! :D

Thnx..............
Patrick

eat turbo-boost schreef:Hey ik ben het Thomas uit heerlen met mijn rooie gtt,Ik werk bij renault kerres en dit probleem hebben we vaker gehad.vervang de gewone olie met d2 automaat olie en het probleem als het goed is opgelost,controleer ook meteen de afstelling van de schakelstang ben je helemaal safe,veel succes ermee

thomas,als jij dat eens deed controleren :p
maare geld die tip eigenlijk voor alleen megane of hebben andere types hier ook baat bij?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
eat turbo-boost

hey pat dit geld voor alle types,probeer maar eens,greetz
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
Plaats reactie