Maten T-stuk voor aansluiten van dumpvalve

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ik wil gaan proberen om zelf een T-stuk te gaan lassen voor de aansluiting van een dumpvalve.

Dit moet niet zo heel moeilijk zijn neem ik aan.

Heeft iemand dit al eens gedaan?

Kan iemand me de preciese maten vertellen?

Thnx
some people are alive only because it's illegal to kill them
burnout
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 jul 2002 19:51
Locatie: twente

snij gewoon je slang tussen intercooler en carb doormidden en meet het zelf zou ik zeggen.

volgens mij is het iets rond de 55mm wat je volgens mij ook kunt doen is de anti-perculatie eraf halen en op die aansluiting (tussen de intercooler en de carb.) je dumpvalve zetten.

ik heb het zelf niet maar ik heb die aansluiting afgedopt vandaar.

ik heb gewoon een baileys dumpvalve met aansluitset gekocht bij improve tuning
R5GTT 1989 phase II
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

chris gewoon heel simpel als je de maten weet van de aansluiting van de dumpvalve,de maat van de binnediameter van je slangen heb je.
het is idd het makkelijkst en zeker het goedkoopst(mits goed gelast)om em zelf te lassen.
denk wel aan een klein opstandje,een lasrups rondom ofzo want anders schiet iedere keer de slang eraf.
wordt ook wel es gedaan met een soort van band of tape maar dat gaat oor de warte los of stuk,heeft marco ook al es gehad en kon hij de tape uit zijn dumpvalve peuteren.
maar ik zou het zelf maken als ik het kon :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

patrick b schreef:chris gewoon heel simpel als je de maten weet van de aansluiting van de dumpvalve,de maat van de binnediameter van je slangen heb je.
het is idd het makkelijkst en zeker het goedkoopst(mits goed gelast)om em zelf te lassen.
denk wel aan een klein opstandje,een lasrups rondom ofzo want anders schiet iedere keer de slang eraf.
wordt ook wel es gedaan met een soort van band of tape maar dat gaat oor de warte los of stuk,heeft marco ook al es gehad en kon hij de tape uit zijn dumpvalve peuteren.
maar ik zou het zelf maken als ik het kon :wink:
Ik neem aan dat er alleen bij de bevestiging van de dumpvalve een opstaand randje moet, dus het smallere buisje.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Op alle 3 de aansluitingen het liefst! Als je de klem erachter aandraait kan ie er nooit meer afschuiven.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

nee zeker te weten op alle drie,ze schuiven er zo vanaf als er geen nokje op zit.
moet dus echt een nok op alle drie,zorgen dat dat zo goed als op het randje zit zodat de slangklem er mooi achter geklemd is.
succes.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Welnee als je er ff wat ringen indraaid op de uiteinden blijft ie ook wel hangen als je er een slangenklem op doet.

Das makkelijker dan ff een opstaand randje erop maken.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

is ook goed :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Steven(ventieldopje) schreef:Welnee als je er ff wat ringen indraaid op de uiteinden blijft ie ook wel hangen als je er een slangenklem op doet.

Das makkelijker dan ff een opstaand randje erop maken.
Hoe maak je deze ringen?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Mijn t stuk is zonder randjes, zelf gemaakt. Ik heb nergens last van zolang me slangen klemmen maar goed strak zitten.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Chrisv (pookie) schreef:
Steven(ventieldopje) schreef:Welnee als je er ff wat ringen indraaid op de uiteinden blijft ie ook wel hangen als je er een slangenklem op doet.

Das makkelijker dan ff een opstaand randje erop maken.
Hoe maak je deze ringen?
Draaien.

Je kan het ook flink opruwen met grof schuurpapier en net zoals Ben zegt de slangeklemmen goed strak houden.

Maargoed laat ik toevallig een T-stuk hier voor me hebben liggen. Ik meet:
Dikke buis buitendia: 50 mm
Dunne buis buitendia: 25 mm

Binnendiameters maken geen drol uit, zolang ze maar niet te dik zijn. ( 3/4 mm, om miereneukerij te voorkomen)

Pijpjes ongeveer 9 en 4cm lang als je dat ook nog wilt weten.

Zo weer een nutteloos meetverslagje :p
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ik kon me er vandaag niet van weerhouden om toch maar een dumpvalve én aansluitset te kopen bij de plaastelijke tuningboer hier. (Wouter Bollen Racing)

Het is een Group N membraam dumpvalve geworden.

Na uitleg van Martijn Tack is het me gelukt om hem aan te sluiten, en hij werkte meteen :D

Dus, sorry voor de gevraagde informatie waar ik nix mee doe. :). Maar daar zal vast wel iemand anders gebruik van maken een keer.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Plaats reactie