Help.. Kan de motor niet meer starten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Djeedub
Berichten: 47
Lid geworden op: za 25 mei 2002 0:55

Aiaiai.. het is weer zover...

Een maand geleden was ik op bezoek en wilde na één tot twee uur weer vertrekken, motor starten, even lopen en .. weg slaat af, weer starten, heel even lopen weg. Daarna kon ik hem niet meer starten. We hebben hem aangesleept en na een meter of 50 in zijn één te hebben getrokken sloeg hij uiteindelijk aan, en kon naar huis.

Een maand prima gereden, gister avond wéér, hetzelfde. (ook ongeveer twee uur stil gestaan, nog niet ghelemaal afgekoeld dus) Wegenwacht gebeld, uiteindelijk aangelseept, maar nu sloeg hij pas na 500-100 meter aan....
Naar huis gereden...

vanmiddag weer en dacht ik laat hem wel afkoelen rij vanacvond wel weg... nope..
Proberen aan te trekken... niets.. helemaal niet aanslaan, voorbij dus.
Naar huis gesleept, en daar zit ik nu.

Kan de auto dus niet starten.

Details:
Bougies schijnen goed te zijn
Rotor ook
Die kleine koeler voor de carborateur en benzpomp doet het niet (als sinds ik hem heb...)

Wat zou dit kunnen zijn?

Is er iemand die me kan helpen?
Hij moet zowieso voor een grote beurt, dus zal ik hem dan naar de reneault garage brengen of kennen jullie iemand in de omgeving van Amsterdam die hem kan maken een een grote beurt kan geven?

ik hoop dat iemand kan helpen..

Gr Djeedub
Loves flying....
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Tja die koeler voor de carb dient er juist voor om je vlotterkamer die gevuld is met benzine niet te laten verdampen, dus zou die toch maar laten maken als ik jouw was. Maar wat zeg je nu dat je benzinepomp ook nie werkt???
Hoge bomen vangen...geen konijnen
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

van techniek heb ik niet zoveel verstand, maar een auto duw/trek/sleep je toch echt aan in z'n 2???
Immer wieder die verdammte Holländer
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

tweede is idd aan te raden, maar eerste gaat ook hoor als je de snelheid laag houdt maar dat van die benzinepomp snap ik niet zo goed, als hij zegt dat deze niet werkt...kan je motor toch ook niet werken, je moet het beestje nu eenmaal wa te drinken geven he :lol: :lol:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Kerel heb ik ook gehad. Check ff dit:

Er zit onder het plastic, achter het schutbord aan de bestuurderskant een relais. je startrelais.
Haal eruit dat ding, zet er eens een andere in, goed inspuiten met contactspray om ellende te voorkomen in de toekomst en probeer eens te starten.

Bij mij was het dit relais, hij zag er nog goed uit, maar het kan vastzitten oid. Hij viel bij mj ook spontaan uit soms en dan sta je daar. aantrekken hielp soms, ik denk omdat het relais dan soms eens een keer zin heeft om om te slaan en dus contact maakt. Bij mij ook als ie koud was starten..lopen, werd hij warm;spotaan ermee kappen. Sinds ik dit relais heb vernieuwd heb ik geen startproblemen meer gehad. Check het!
Renault, créateur de GTT !!!
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

heb je wel onsteking,check dat met een bougies in een bougiekabel en zo op een massa te leggen.probeer dan ff te starten heb je geen vonk ,check dan je opnemer van het vliegwiel of je bobine.
Djeedub
Berichten: 47
Lid geworden op: za 25 mei 2002 0:55

Gunther schreef:tweede is idd aan te raden, maar eerste gaat ook hoor als je de snelheid laag houdt maar dat van die benzinepomp snap ik niet zo goed, als hij zegt dat deze niet werkt...kan je motor toch ook niet werken, je moet het beestje nu eenmaal wa te drinken geven he :lol: :lol:
Hmm nee de benzine pomp is niet stuk zover ik weet.. :)
Dat koelertje koelt toch twee aparaten, de carborateur en nog iets beneden, ik dacht dat dat de benzpomp was maar is misschien het benz filter?
Djeedub
Loves flying....
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:heb je wel onsteking,check dat met een bougies in een bougiekabel en zo op een massa te leggen.probeer dan ff te starten heb je geen vonk ,check dan je opnemer van het vliegwiel of je bobine.
HALLO ff deze checken man :wink:
Djeedub
Berichten: 47
Lid geworden op: za 25 mei 2002 0:55

Goose schreef:Kerel heb ik ook gehad. Check ff dit:

Er zit onder het plastic, achter het schutbord aan de bestuurderskant een relais. je startrelais.
Haal eruit dat ding, zet er eens een andere in, goed inspuiten met contactspray om ellende te voorkomen in de toekomst en probeer eens te starten.

Bij mij was het dit relais, hij zag er nog goed uit, maar het kan vastzitten oid. Hij viel bij mj ook spontaan uit soms en dan sta je daar. aantrekken hielp soms, ik denk omdat het relais dan soms eens een keer zin heeft om om te slaan en dus contact maakt. Bij mij ook als ie koud was starten..lopen, werd hij warm;spotaan ermee kappen. Sinds ik dit relais heb vernieuwd heb ik geen startproblemen meer gehad. Check het!
Ok zal ik (laten) checken, bedankt
Gr Djeedub
Loves flying....
Djeedub
Berichten: 47
Lid geworden op: za 25 mei 2002 0:55

gille 21TURBO schreef:heb je wel onsteking,check dat met een bougies in een bougiekabel en zo op een massa te leggen.probeer dan ff te starten heb je geen vonk ,check dan je opnemer van het vliegwiel of je bobine.
Ik geloof dat de wegenwacht dat al gechecked had...
Thanx
Loves flying....
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Djeedub schreef:
gille 21TURBO schreef:heb je wel onsteking,check dat met een bougies in een bougiekabel en zo op een massa te leggen.probeer dan ff te starten heb je geen vonk ,check dan je opnemer van het vliegwiel of je bobine.
Ik geloof dat de wegenwacht dat al gechecked had...
Thanx
zeker van, want als die terug afgekoeld is geeft die terug een vonk. maar opeens houd dat toch ook op dus check die vonk man.
Djeedub
Berichten: 47
Lid geworden op: za 25 mei 2002 0:55

gille 21TURBO schreef:
Djeedub schreef:
gille 21TURBO schreef:heb je wel onsteking,check dat met een bougies in een bougiekabel en zo op een massa te leggen.probeer dan ff te starten heb je geen vonk ,check dan je opnemer van het vliegwiel of je bobine.
Ik geloof dat de wegenwacht dat al gechecked had...
Thanx
zeker van, want als die terug afgekoeld is geeft die terug een vonk. maar opeens houd dat toch ook op dus check die vonk man.
Is cool, dan gaan we dat ook checken..
Thanx
Loves flying....
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Dat tweede "ding" dat die antidampbelfan koelt is je benzinedrukregelaar, deze zit idd zowat rechtsonder je carburator. Alhoewel, koelen is een groot woord :lol: :lol:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Plaats reactie