Oh, Champ-Elysées...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Ik ga over een week of drie op vakantie naar Parijs en afgezien van de verplichte nummers (Eiffeltoren, Louvre, winkels met veel te dure schoenen, handtassen, kleding...) had ik een bezoek gepland aan het Atelier Renault (http://www.atelier-renault.com/) aan de Champ Elysées.

Er is nu een tentoonstelling gaande van ruimtewagens (joh!) met onder andere de Espace F1 en een aantal concept cars, waaronder die van mijn eigen Scénic.

Ik weet niet of je er foto's mag maken, dus dat moet ik nog even afwachten.

Maar weet iemand zo of er in Parijs nog andere Renault-bezienswaardigheden zijn? Een museum of zo?

- Peter
Gijs V.

Ik ben daar dus al geweest..! 8)

Het is klein, er staan 6-8 auto's. Er lopen van die verkoopmannetjes, die als ze zien dat je toerist bent, je niet lastig vallen. (Je koopt toch niks!) Foto's maken mag, maar ze hebben liever van niet, als het druk is.
Entree is gratis, maar ga niet een kopje koffie of biertje drinken boven in het restaurant! Dan kun je namelijk dat geld uitsparen en hier 20 kopjes koffie/biertjes kopen aan de boulevard in scheveningen.. :lol:

Ik vond het niet veel soeps, maar je loopt toch ff binnen! 10 minuten later stond ik weer buiten. Restaurant boven zaten een paar mensen, en binnen liepen 4 mensen; me, my girl en nog een stelletje.

Dit was op een gewone doordeweekse dag, rond lunchtijd. Misschien de beste tijd om er binnen te lopen/foto's te maken. Er staan o.a.: een F1 Espace, een safrane, een clio, nieuwe model espace/scenic en wat concept spul.
Ze waren allemaal grijs en chroom, beetje saaie expo, misschien had ik net pech, en verzinnen ze nog een andere opzet.
Die Espace F1 was wel stoer..ok 8)

Andere Renault dingen? Kweetniet, maar wel veeeeel Renault dealers in Parijs. Heb er nog even over gedacht om een lokale sloop op te zoeken, maar dat paste niet echt in de aard van ons uitstapje naar parijs+disney. Dus dat doe ik wel een keer als ik met de auto die kant op ga. Beetje neuzen tussen de R5-en daar. :p Misschien ligt er wat tussen om mee te nemen.... Veel plezier in Parijs, kijk je ogen uit en neem genoeg geld mee..parijs is duuur..!
Renault, créateur de GTT !!!
Anonymous

Moet je naar Dieppe rijden, daar staat de Alpinefabriek, is ook 5 uur rijden.

Daar staan dus de splinternieuwe Clio Sport V6-en te wachten op een nieuwe eigenaar. Ze staan achterop het terrein, vlakbij de renbaan en de kartbaan. Aan de weg staan de lege carrosserieën en de pallets met velgen.

Bij het andere oude Alpine terrein staan de nieuwe Clio sport te wachten, allemaal blauwe en een paar zilvere
Plaats reactie