[GTT] Verbrandingskamers bewerken

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
robert

Matijs schreef:Zou die maat dan voor de GT Turbo hetzelfde moeten zijn, gezien de verschillen in de motoren (bijv. T2 i.p.v. T3)?
tuurlijk moet die vast wel wat anders zijn. Maar dan kan je niet meer zeggen "ik heb een t2" uitlaat :lol:

Es kijken, de uitlaattemp van een gtt is lager bij dezelfde last (door hogere cv), dat zou betekenen dat de buizen korter moeten.
Maar de t2 van een gtt pakt bij een lager rpm op dan de t3. Dus dat betekent dat je um moet uitleggen voor een lager rpm, buizen weer langer dus.
Weet ik veel :p. Gewoon proberen!
Maar als je em namaakt zit je vast niet gruwelijk fout. gewoon spieken wat zij en anderen doen.
En daarna bouw je iets wat er wel in past.
Matijs
Contacteer:

Tja, vooral dat passen zou nog wel eens het probleem kunnen worden. Voor je het weet heb je er zoveel bochten in liggen dat het ook niet meer uitmaakt...
robert

pulsaties in uitlaten:
veel bochten maakt bijna geen verschil.
wat wel veel uitmaakt is: lengtes en diameterovergangen. Een knooppunt is natuurlijk een erge diameterovergang. scherpe hoekjes erin is ook wat minder.
dus als je een uitlaat kleit met 1 rechte buis en 3 heel kromme maar wel even lang en dik enzo, dan zal die ene vrijwel hetzelfde doen. Kijk maar naar de kunstwerkjes bij die v10 motoren, als het zo gunstig was de uitlaten allemaal even recht te houden had men dat wel gedaan

dus pak maar een bak met lasbochten en knoeien maar.
En dan praktisch voor de randjes van binnen: of met co2 en niet doorlassen, of met tig en backing-gas erop.

edittypootje
Laatst gewijzigd door robert op wo 17 jul 2002 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Okeedan, zo leren we elke dag weer wat nieuws. Nu nog een R5T spruitstuk en leren lassen :lol:
Michel S.
Contacteer:

Kop is helaas nog niet terug,maar dat is ook mijn schuld. Heb gezegd dat het geen haast heeft, en dan komt het achteraan te liggen. Ben vandaag langs geweest en ik denk dat ik het dit weekend kan gaan halen. Heb meteen een prijsopgave laten maken. En dat was 225 euro inclusief kortere klepgeleiders en de pockets erin gefreesd plus alle bovenstaande dingetjes eraan gedaan.

ik hou jullie eop de hoogte
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Sander
Contacteer:

[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc060/cillkop.JPG[/img]

Michel kun je die maten (A,B,C,D) geven als je cillinderkop terug is?

Alvast bedankt,

S :D nder
Michel S.
Contacteer:

Is eigenlijk geheimhouding, die maten :p

Maar zodra die terug is maak ik je een mooie schets van de pockets en de vlakken met de bij behorende maten.

Je moet nog effe geduld hebben, net als ik :evil:

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Sander
Contacteer:

Alvast bedankt! :D

Want anders moet ik het vanaf deze foto (in verhoudingen :( ) uit gaan reken.

S :lol: nder
Sander
Contacteer:

Nog even een vraag; die nieuwe inkeep (A+B) hoe diep is hoj en loopt hij schuin weg t.o.v. de kop? Die info wou ik er ook graag bij. :D

S :wink: nder
Sander
Contacteer:

En Michel je kop al klaar?

S :D nder
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik ben ook hoogst geinterresseerd.
Drive it like you stole it
Plaats reactie