Strips spuiten

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Armando

Ik weet het ook niet haaz maar ik zou even langs de sloop rijden en kijken of er een clio staat en daar een strip vanaf proberen te halen.. weet je meteen hoe het werkt
Marcel B.

Probeer ze eens met een beetje beleid opzij te schuiven, volgens mij zitten ze namelijk zo vast.

(mijn achterstrip was er namelijk al eens afgevallen)
Don't walk the grass... smoke it
Haas
Car: Megane RS

oxje schreef:Probeer ze eens met een beetje beleid opzij te schuiven, volgens mij zitten ze namelijk zo vast.

(mijn achterstrip was er namelijk al eens afgevallen)
Mijn achterstrip zit vast met schroeven....
Haas

sorry, achterstrip op de zijkant...dacht achterstrip op de achterklep...stupid me :lol:
Jasper16v

doe je deur open en schuif de strips opzij, dan moet het werken, zal zo eens kijke bij me eigen
KRZ_

Bij mij hebben die strips aan beide kanten al eens eraf gelegen.... Ene kant was eraf toen ik de auto kocht, daarna gewoon erop gekit, die wil er nu dus echt niet meer vanaf :wink:
De strip op de andere kant heeft een boerenlul die naast me geparkeerd stond er met zijn deur afgesloopt :( . Zit nu dus ook vastgekit.
Je kunt ze er dus het makkelijkst afkrijgen door een boerenlul naast je te laten parkeren :wink:

Nu even serieus, ze zitten dus niet echt goed vast. In je plaatwerk zitten een stuk of 5 gaatjes met daarin plastic nopjes. In je strip zitten plastic stukjes die in het midden een gat hebben en naar de zijkanten toe smaller zijn. Erop zetten doe je door dat gat op het nopje te zetten en dan naar links of rechts te schuiven. Eraf halen gaat dan dus door hard tegen je strip te duwen tot dat het nopje in het gaatje schuift. Bang zijn om iets kapot te maken is niet echt nodig, zolang de strip heel blijft krijg je hem er altijd wel weer op. Of door nieuwe nopjes of plastic stukjes te kopen of met wat kit.

O ja, over logo's op de achterklep: Mijn Clio logo was in 2-en gebroken, zit dus ook met twee pinnetjes in 2 gaatjes in de achterklep vast (bij mij zit ie dus niet op die strip).... zit nu ook vastgekit
Haas

misschien zaten ze bij mij ook wel zo vast omdat ik het schroefje aan de binnenkant nog niet had losgedraaid.... :-* :-* :-* :-*

STUPID ME :lol: :lol: :lol:
Peter @ Malta
Contacteer:

Heeft iemand dit ooit gedaan met een Mégane of Scénic? Volgens mijn servicehandleiding zitten die vast met een speciaal soort plakband, die je moet verwarmen en vervolgens lossnijden. Het meest waarschijnlijke gevolg is dat je de lak beschadigt, aldus het boek.

Is het beter om de rest goed af te plakken en vervolgens de strippen te spuiten? Uiteraard heb ik ook een moeilijke kleur (gypse nacré, NVD40) dus dat worden waarschijnlijk vier lagen inclusief de primers.

- Peter
Plaats reactie