olie druk meter en benzine/olie stank

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

Mijn 19 16v begint nu echt kuren te krijgen :( .

mijn 16v heeft een open k&n luchtfilter een lege katalysator en een devil eindemper(een erg lange demper)

Mijn probleem is als ik in de hoge toeren ga rijden +/- 4000 tot 7500 (ja 7500 dat zie ik echt op mijn teller) dan zie ik mijn olie druk meter helemaal naar beneden gaan. laat ik het gas weetr los dan komt hij weer omhoog ook als hij in zijn vrij staat en ik geef flink gas dan doet hij dat.

probleem 2: bij gas los laten of er een klein beetje gas er op dan hoor ik de knallen in mij lege katalysator. erg leuk maar volgens mij nooit goed. Ik denk ook dat daardoor mijn goed kat kapot is gegaan.

probleem 3: bij rustig en stevig rijden ruik in de wagen ook er buiten een raar luchtje beetje olie of benzine kan er niet precies achter komen wat het nu is.

het lijkt ook wel dat ik vermogen verlies althans dat voelt zo aan je moet toch kunnen winnen van een saxo vts 16i 16v?

kan iemand mij helpen?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Effe je topic omhoog helpen, want ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn!
mark -19- 16v

Merijn schreef:Effe je topic omhoog helpen, want ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat dit zou kunnen zijn!
dank je merijn ik hoop ook dat iemand het weet wat het nu kan zijn waarscheinlijk heeft iedereen last van de warmte en zit dus niet op de rtc site maar we wachten af
Bart V

Dat gedoe met je oliedruk meter zal (denk ik) wel je oliedruk sensor zijn, want als daadwerkelijk bij 7500 toeren je oliedruk weg zou vallen loopt meteen je motor in de soep.

Die plofjes hoor ik ook wel eens, ik heb geen kat en geen demper meer, dus een rechte pijp. Volgens mij is dat normaal omdat die plofjes normaal wel gedempt worden door je katalysator of dat dempertje wat daar dan zit als je geen kat hebt. Ik weet niet wat de ervaringen zijn van mensen hier die een lege kat hebben of een rechte pijp?? Ik kan alleen niet verklaren waarom het gebeurt als je er een beetje gas opgooit. Als je gas loslaat OKE, maar gas erbij???? Beetje vaag.

Tja en die olie/benzine lucht die je ruikt kan van alles zijn, ruik je het sterker als je de kap opengooit met draaiende motor?? Mischien een lekkende vlotter ofzo waardoor er een beetje benzinedamp vanonder de achterbank in de auto komt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
mark -19- 16v

dank je bart voor de info
mark -19- 16v

heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?
mark -19- 16v

heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?
Robke
Car: Lexus IS250

mark -19- 16v schreef:heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?
Ik kan er ook niet veel anders van maken als Bart, dus ga ik mee en zet 250 euro in. :lol: :wink:
Riël
Über-Spammer

Een idee?

Probleem 1: Slechte sensor
Probleem 2: Redelijk normaal, als je gas loslaat en je geeft een beeeetje gas, pakt de motor nog niet op, maar er is wel meer benzine om te 'ploppen'. De plop zal uit je kat lijken te komen, dit is een mooie klankkast!
Probleem 3: Wat olie op je warme motor stinkt, geen kat kan ook lekker ruiken.

Volgens mij valt ut allemaal wel mee, check de contactjes van je oliedruksensor ff?
mark -19- 16v

enig idee waar die sensor zit en heeft deze een bepaalde ohmse waarde als ik deze door meet zoja wat zou deze moeten zijn dan?

alvast bedankt
Arjen

Die sensor zit rechts (vanuit bestuurdersplaats gezien) aan de achterkant van het blok. je kunt er haast niet bij.
Plaats reactie