Schraapgeluid bij achteruitrijden

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Chrisv

Als ik achteruit rijd dan hoor ik een schraap geluid, net of er iets over de weg heen schuurt.

Als ik mijn koppeling intrap en achteruit door laat rollen hoor je het geluid erger als dat je achteruit rijd...

Wat is dit?

btw dit had ie al toen ik hem kocht. (verder niets ernstigs volgensmij, maar toch :) )
some people are alive only because it's illegal to kill them
Anonymous

je moet die dooie kat eens uit je wielkast halen
Chrisv

Ploegah schreef:je moet die dooie kat eens uit je wielkast halen
:lol:
Chrisv

Ook heb ik het volgende als ik hem in zijn achteruit wil zetten.

Kan hem alleen in de achteruit zetten als de auto stationair loopt.
Doe ik dit niet en kom bijvoorbeeld eerst vooruit aanrijden, koppeling in, in achteruit, (terwijl er meer toeren zijn als stationair) dat gaat ie er niet in, ratelend geluid.

Is dit gewoon zo, of?
Gunther

Dat het een beetje "ratelt" als je hem in achteruit zet terwijl je nog vooruit bolt is wel normaal hoor, heeft iets te maken met de synchronisatie van de versnellingen, de allernieuwste wagens hebben dat niet maar bij een iets oudere moet je hem volledig stilhebben voor je hem in achteruit kunt zetten zonder krakken. Hetzelfde voor de eerst versnelling, gaat ook moeilijk als je pakweg 50Km/uur rijdt, is heel normaal.
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Jasper16v

mijn achteruit "schraapt" ook wel als ik hem erin zet
maar zodra ik achteruit rij hoor ik nix bijzonders....
Riël
Über-Spammer

Jep dat is gewoon ... dit is sowieso een beveiliging zodat ie niet 'per ongeluk' in de achteruit kan.

Verder zijn de tandjes niet schuin, als bij de rest van de bak, en maken deze een piep geluid. Normaal drijft de bak de assen aan, maar als je de koppeling intrapt drijven de assen het dif en die de bak weer aan, en ik denk omdat er minder kracht op staat, hij wat harder geluid maakt.

Zoiets kan ik me nu verzinnen, je hoeft 't niet te geloven, weet eigenlijk niet of het waar is wat ik zeg :)
Plaats reactie