[5GTTph1] Deursloten monteren/vastzetten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Goof

Gisteren bezig geweest met het gesloopte slotje, na de inbraak (van inmiddels ook weer 3 maanden terug). Slotje hing beetje zielig uit de deur :)

Eerst heb ik het deurpaneel los gehaald heb. De plastic afdekplaat heb ik maar laten ziten omdat mijn speakerbakjes in de deur zijn vast gepopnageld zijn, en ik ff geen boor bij de hand had.

Wat heb je verdomd weinig ruimte om bij dat slotje te rommelen :(:(

Die plaatjes (soort bajonetsluiting?) waarmee het slotje geborgd is waren helemaal rot. Slotje er uit gevist. Zal wel gepiel worden de nieuwe plaatjes (die ik inmiddels bij ome Reno gehaald heb) erachter te schuiven.

Alleen, hoe ga ik dat staafje dat aan het slotje hangt, weer verbinden met het plastic frummeltje die weer aan het zelfde staafje verbonden moet worden, waardoor het slot open gaat (snappie :p )? Kan er niet echt bij, en los halen was lang niet zo lastig als vastzetten :p

Jullie tips voor het terug monteren?
Gunther

vor jezelf miserie en "gebroken handen" te besparen zou ik toch die plastiek folie van je deur halen, kun je er gemakkelijker aan, scheelt in tijd en frustratie, want je moet echt wel wat "wringen" om dat stangetje op zijn plaats te krijgen...maar het lukt hoor :p suc6
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Goof

Nee, dat plastic heb ik weggevouwen, da's geen probleem.
Ik kan er goed bij, je heb alleen zo verdomd weinig ruimte "tussen" je deur.
Riël
Über-Spammer

Gewoon die plastic frummeltjes erop klikken d8 ik, je steekt het staafje erdoor en kan knijp je 'm vast erop, heb pas de cv vervangen, en moest ik al die stangen weer aansluiten, toen ik 't doorhad was het vrij simpel, je hebt weinig plaats, maar kijk es goed hoe het vast zit, is heel makkelijk.
Goof

Riël schreef:maar kijk es goed hoe het vast zit, is heel makkelijk.
Da's het punt juist, zit niet meer vast :D
Riël
Über-Spammer

Hebben ze aan de andere kant hetzelfde gedaan dan?
Hans R.

Je moet eerst het stangetje in het gaatje van hetplastic klemmetje doen en dan het klemmetje draaien zodat het klem gedeelte tegen het stangetje aan komt en dan over het stangtje heen klemmen.....snap je :)

Als je weet hoe het zit is het inderdaad makkelijker
Riël
Über-Spammer

Jah zo wilde ik het ook uitleggen maar lukte ff niet want ik kon het me niet meer voor de geest halen maar 't is echt makkelijk :D
Hans R.

Riël schreef:Jah zo wilde ik het ook uitleggen maar lukte ff niet want ik kon het me niet meer voor de geest halen maar 't is echt makkelijk :D
Ik heb het laasts nog uitelkaar gehaald dus daarom wist ik het nog :)
Goof

Ga morgen maar 's ff pielen :) en anders L-kant ook maar ff open maken. Raam gaat links toch errug stroef, dus...
Goof

Slot hangt er weer in :)
Was wat gefrunnik, maar viel mee. Kan alleen op e.o.a. manier het slot van buiten uit niet meer op slot doen.
Nah, vond het best zo 8)
Riël
Über-Spammer

ach ja je hebt er maar een weekje op gedaan ...
Goof

Riël schreef:ach ja je hebt er maar een weekje op gedaan ...
:lol:
nee, week in auto van de zaak rond gereden :D
Plaats reactie