motor maakt overtoeren

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Smasher
Contacteer:

Hi fans,

Ik zit met een probleempje, volgens mij nogal een grote :D

Als ik met mn Rsi bij lage toeren vol gas geef ( zeg maar bij 2000 rpm schiet hij gelijk door naar 5000 rpm!!! :( van 2000 van 3000 gaat het nog wel maar als hij de 3000 passeert schiet ie bijna gelijk in het rode gebied...... weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?? Het zijn niet de koppelingsplaten volgens de dealer. Ben er nu 2 keer geweest en wat denk je, dan ineens niks aan de hand als de monteur er mee rijd :evil:

Mzzls, Smasher
the power of goodbye
robert

het heeft mooi wel met je koppeling te maken natuurlijk. What else.

misschien loopt je koppelingskabel of je druklager wat stroef, zodat de koppeling iedere keer een beetje anders aangrijpt.
Check ook es voor vettigheid bij het vliegwiel.
bruno @af
Contacteer:

Robert, even off-topic, je hebt hem dus gezien ? (de alpine) ik ben momneteel nog even aan het overleggen wat we ermee gaan aanvangen, maar dan laat ik het wel weten (het zal voor na uw verlof zijn)(...en het mijne ook) :wink:

Bruno
Bart V

Smasher schreef:Hi fans,

Als ik met mn Rsi bij lage toeren vol gas geef ( zeg maar bij 2000 rpm schiet hij gelijk door naar 5000 rpm!!! :( van 2000 van 3000 gaat het nog wel maar als hij de 3000 passeert schiet ie bijna gelijk in het rode gebied...... weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?? Het zijn niet de koppelingsplaten volgens de dealer. Ben er nu 2 keer geweest en wat denk je, dan ineens niks aan de hand als de monteur er mee rijd :evil:

Mzzls, Smasher
Lijkt idd veel op een slippende koppeling. Je kan het heel makkelijk testen. Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los. Als je motor NIET afslaat slipt de koppeling, maakt je motor ook nog toeren na het ontkoppelen slipt je koppeling erg. Dit gaat wel stinken omdat je puur je koppeling aan het verbranden bent, maar het is wel de beste manier om erachter te komen.

Succes
bruno @af
Contacteer:

Bart V schreef: Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los.
Succes
dit is idd een goede test, maar ik zou het proberen in z'n twee .

Bruno
Turbo-Peer

bruno (ataf) schreef:
Bart V schreef: Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los.
Succes

Bruno
Volgens mij wordt dit inderdaad vaak in z'n 2 uitgeprobeerd (nie dat het in z'n 5 niet kan of zo hoor :) )
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Bart V

bruno (ataf) schreef:
Succes

Bruno
Tja, kan ook. :-D
Rob

Smasher schreef:Hi fans,

Mzzls, Smasher
Als je kilometerteller ook net zo snel gaat is er toch niets aan de hand ? >-)
Smasher
Contacteer:

T'zijn niet de koppelingsplaten, de monteur zette hem in zijn 4 en de motor sloeg gewoon af, dus volgens mij is hier meer aan de hand :(

mzl
the power of goodbye
robert

effe een heeel domme vraag.

maakt de motor dan ook meer motortoerental herrie, of slaat alleen maar de tellernaald uit?

in het geval van motorherrie:
robert schreef:het heeft mooi wel met je koppeling te maken natuurlijk. What else.

misschien loopt je koppelingskabel of je druklager wat stroef, zodat de koppeling iedere keer een beetje anders aangrijpt.
Check ook es voor vettigheid bij het vliegwiel.
Plaats reactie