Ik zit met een probleempje, volgens mij nogal een grote

Als ik met mn Rsi bij lage toeren vol gas geef ( zeg maar bij 2000 rpm schiet hij gelijk door naar 5000 rpm!!!

Mzzls, Smasher
Lijkt idd veel op een slippende koppeling. Je kan het heel makkelijk testen. Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los. Als je motor NIET afslaat slipt de koppeling, maakt je motor ook nog toeren na het ontkoppelen slipt je koppeling erg. Dit gaat wel stinken omdat je puur je koppeling aan het verbranden bent, maar het is wel de beste manier om erachter te komen.Smasher schreef:Hi fans,
Ik zit met een probleempje, volgens mij nogal een grote![]()
Als ik met mn Rsi bij lage toeren vol gas geef ( zeg maar bij 2000 rpm schiet hij gelijk door naar 5000 rpm!!!van 2000 van 3000 gaat het nog wel maar als hij de 3000 passeert schiet ie bijna gelijk in het rode gebied...... weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?? Het zijn niet de koppelingsplaten volgens de dealer. Ben er nu 2 keer geweest en wat denk je, dan ineens niks aan de hand als de monteur er mee rijd
![]()
Mzzls, Smasher
dit is idd een goede test, maar ik zou het proberen in z'n twee .Bart V schreef: Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los.
Succes
Volgens mij wordt dit inderdaad vaak in z'n 2 uitgeprobeerd (nie dat het in z'n 5 niet kan of zo hoorbruno (ataf) schreef:dit is idd een goede test, maar ik zou het proberen in z'n twee .Bart V schreef: Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los.
Succes
Bruno
Tja, kan ook. :-Dbruno (ataf) schreef:dit is idd een goede test, maar ik zou het proberen in z'n twee .Bart V schreef: Zet je auto in zn 5 en op de handrem, start je motor en geef VEEL gas en laat je koppelings pedaal los.
Succes
Bruno
Als je kilometerteller ook net zo snel gaat is er toch niets aan de hand ?Smasher schreef:Hi fans,
Ik zit met een probleempje, volgens mij nogal een grote![]()
Als ik met mn Rsi bij lage toeren vol gas geef ( zeg maar bij 2000 rpm schiet hij gelijk door naar 5000 rpm!!!van 2000 van 3000 gaat het nog wel maar als hij de 3000 passeert schiet ie bijna gelijk in het rode gebied...... weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?? Het zijn niet de koppelingsplaten volgens de dealer. Ben er nu 2 keer geweest en wat denk je, dan ineens niks aan de hand als de monteur er mee rijd
![]()
Mzzls, Smasher
robert schreef:het heeft mooi wel met je koppeling te maken natuurlijk. What else.
misschien loopt je koppelingskabel of je druklager wat stroef, zodat de koppeling iedere keer een beetje anders aangrijpt.
Check ook es voor vettigheid bij het vliegwiel.