Interessant -> wankelmotor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Heej de rx-8 is uit he, zit een wankelmotor in. Heb dit dingetje altijd al interessant gevonden, en deze site geef echt heeeel mooi uitleg over de werking van deze motor in de rx7. Vinden jullie ook vast leuk om ff te lezen.

Hierrrr klikken

De rest van de site bevat ook erg interessante dingen mbt alles wat om de auto heenhangt. En de rest. Heb ik me al een nachtje mee geamuseerd ... :p
Geert Claes

Aha, dat is intressant, we hadden het er deze vrijdag nog over op de FNS, Gille en Mark lees dit maar ff!
:lol:
gille
Contacteer:

Geert Claes schreef:Aha, dat is intressant, we hadden het er deze vrijdag nog over op de FNS, Gille en Mark lees dit maar ff!
:lol:
heb ik gedaan maar zinnige uitleg word er nu nie over gegeven,ik zal dat maar eens van A tot Z moeten uitleggen zeker. :lol: :lol: :lol:
Steven
Car: M536

Jah leuke motor met een hoog vermogen uit een kleine inhoud. (de RX7 biturbo van het laatste model haalt 200+ pk uit 1300 cc standaard).

Komt ook een onwijs gaaf geluid uit, beetje rauwe jank die in de verte iets wegheeft van een 2-takt. Draait ook aardig wat toertjes, tegen de 11.000 soms.

Voor filmpjes etc. moet je op: 3rotor kijken
De HB Cosmo's zijn in principe gewoon Mazda's
Marijn

mazda heeft idd erg z'n best gedaan om deze motor te ontwikkelen. dit heeft ze handen vol geld gekost, maar het resultaat zie je! geen auto (lees motor) die hier aan kan tippen :D
Riël
Über-Spammer

Jah ... met maar 3 bewegende onderdelen ... gewoon, mooi.
Michel S.
Contacteer:

Maar de motor heeft teveel nadelen om een echte concurent te worden van de 4 takt

Hij zuipt superveel. Dit om het zaakje koel te houden

De emmisie's van het ding zijn behoorlijk hoog.

en de apex seals willen nog wel eens flink slijten.

De nieuwe motor van Mazda schijnt deze problemen overwonnen te hebben. Hij drinkt 40% minder dan zijn voorganger en de uithouding van de motor moet nu in de normen van de gewone 4 takt liggen.
Dus de wankel motor heeft nieuw leven gekregen. Kijken wat er nou mee gebeurd.

En ik dacht dat de laatste wankel motor in de RX7 met Bi-turbo geen 200 PK had, maar 270. Twin rotary dacht ik zelf.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie