Ik was laatst met mijn alarm bezig, en toen dacht ik aan een artikel wat ooit eens in een computerblad heeft gestaan.
Daar hadden ze het alarm aan een gsm gekoppeld en dan als het alarm af zou gaan dan werd via de gsm een nummer gebeld.
Nu hadden ze de gsm open gemaakt en ergens een verbinding gemaakt, maar zou dat ook met een carkit kunnen?
Bij elke gsm zitten er contacten aan de onderkant, waarschijnlijk ook wel 1 om de gsm te activeren of iets dergelijks.
Alarm + GSM
Daar bestaan ook transponder systemen voor, die geven je een signaal als je niet verder als 1 km bij de auto vandaan bent.
Is volgens mij een extra module die je bij alarm moet zetten.
Er is ook een systeem waar je zo'n GSM module bij kunt kopen, maar deze dingen zullen beide erg prijzig zijn denk ik.
Is volgens mij een extra module die je bij alarm moet zetten.
Er is ook een systeem waar je zo'n GSM module bij kunt kopen, maar deze dingen zullen beide erg prijzig zijn denk ik.
Maar ik had zo ff bedacht...in theorie dan
.....Je hoeft eigenlijk alleen maar een stuurstroom van je alarm naar het groene bellen knopje te leggen.
Het nummer kun je van tevoren intoetsen en je laat de gsm gewoon ergens verstopt in de auto liggen.
Of zijn die raamkabouter hier ook voor op te leiden?

Het nummer kun je van tevoren intoetsen en je laat de gsm gewoon ergens verstopt in de auto liggen.
-
Toets je van tevoren 112 in, komt gelijk de politieHans R. schreef:Het nummer kun je van tevoren intoetsen en je laat de gsm gewoon ergens verstopt in de auto liggen.

Michiel schreef:Is idd wel makkelijk; wordt je tenminste gebeld dat je auto gestolen is. Kunt beter Track&Tracing installeren in je wagentje; kunnen ze hem door heel Europa traceren!!
Maar wie reageerd er tegenwoordig nog op een alarm? ja als het voor de deur is en je weet van wie de auto is..
Maar stel.....je auto staat geparkeerd en je bent ergens anders.....dan komt er een boefje en die slaat je raam in....je alarm gaat af en stopt na een tijdje en alleen het ledje blijf knipperen...dan staat je auto daar dus met een ingeslagen raam en een knipperend ledje.
Als je dan wordt gebeld door het alarm, dan weet je tenminste wat.
Nou is het niet zo dat ik slapeloze nachten heb, maar het was zo maar een gedachte

Klopt volgens mij ergens iets niet. je verstopt je GSM in je auto en zodra het alarm afgaat belt die je op. Lijkt me wel onmogelijk als de GSM in de auto ligt. En nog een ander bijkomstig probleem. Ik bel jou op, maar op de GSM in je auto. Op dat momment slaat iemand het raam in, en het alarm bediend de groene knop en neemt dus op i.p.v. jou bellen. Dus dan werkt het niet zo lekker.Hans R. schreef:Maar ik had zo ff bedacht...in theorie dan.....Je hoeft eigenlijk alleen maar een stuurstroom van je alarm naar het groene bellen knopje te leggen.
Beter tracking system erin. Dat geeft ook een signaal als het alarm af gaat. Tenminste dat kun je wel kopen zo, maar denk dat een garage eromheen bouwen goedkoper is.
groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Michel S. schreef:Klopt volgens mij ergens iets niet. je verstopt je GSM in je auto en zodra het alarm afgaat belt die je op. Lijkt me wel onmogelijk als de GSM in de auto ligt. En nog een ander bijkomstig probleem. Ik bel jou op, maar op de GSM in je auto. Op dat momment slaat iemand het raam in, en het alarm bediend de groene knop en neemt dus op i.p.v. jou bellen. Dus dan werkt het niet zo lekker.Hans R. schreef:Maar ik had zo ff bedacht...in theorie dan.....Je hoeft eigenlijk alleen maar een stuurstroom van je alarm naar het groene bellen knopje te leggen.
Beter tracking system erin. Dat geeft ook een signaal als het alarm af gaat. Tenminste dat kun je wel kopen zo, maar denk dat een garage eromheen bouwen goedkoper is.
groetjes
Ik was vergeten erbij te zeggen dat je er het beste een oude gsm voor kunt gebruiken.
Veel mensen zijn al aan hun 2e of 3e gsm toe en hebben dus wel een oude liggen
Daar stop je een prepaid kaart in en klaar.
Ben ik niet met je eens. Als jij als dief zijnde een auto openbreekt en er gaat ineens een alarm af van 120 dB voel je je toch niet echt op je gemak, en ga je niet doodleuk bij die auto blijven staan.Hans R. schreef:Michiel schreef:Is idd wel makkelijk; wordt je tenminste gebeld dat je auto gestolen is. Kunt beter Track&Tracing installeren in je wagentje; kunnen ze hem door heel Europa traceren!!
Maar wie reageerd er tegenwoordig nog op een alarm? ja als het voor de deur is en je weet van wie de auto is..
Maar stel.....je auto staat geparkeerd en je bent ergens anders.....dan komt er een boefje en die slaat je raam in....je alarm gaat af en stopt na een tijdje en alleen het ledje blijf knipperen...dan staat je auto daar dus met een ingeslagen raam en een knipperend ledje.
Als je dan wordt gebeld door het alarm, dan weet je tenminste wat.
Nou is het niet zo dat ik slapeloze nachten heb, maar het was zo maar een gedachte
Bart V schreef:
Ben ik niet met je eens. Als jij als dief zijnde een auto openbreekt en er gaat ineens een alarm af van 120 dB voel je je toch niet echt op je gemak, en ga je niet doodleuk bij die auto blijven staan.
De dief zal ook waarschijnlijk wel vertrekken, maar je auto staat daar dan met een ingeslagen raam.
Als het regent is dan je auto zeiknat en als de dief een rondje loopt kan hij/zij daarna zijn gang gaan
Alarm gaat toch opnieuw af als de dief zijn gang wil gaan. Ervanuitgaande dat er ultrasoon op de auto zit. In die zin heeft het wel zin, niet als hij ergens in een weiland staat ofzo, maar wel in de stad.Hans R. schreef:Bart V schreef:
Ben ik niet met je eens. Als jij als dief zijnde een auto openbreekt en er gaat ineens een alarm af van 120 dB voel je je toch niet echt op je gemak, en ga je niet doodleuk bij die auto blijven staan.
De dief zal ook waarschijnlijk wel vertrekken, maar je auto staat daar dan met een ingeslagen raam.
Als het regent is dan je auto zeiknat en als de dief een rondje loopt kan hij/zij daarna zijn gang gaan