Het gaat om een R19 cabrio 1800cc, monopoint. Bij het terugschakelen duurt het erg lang voor het toerental zakt. Gevolg bij inkomen kopelling rijdt de auto zelf door een bocht.
Dit is erg vervelend, hoe kan ik ervoor zorgen dat het toerental van de moter sneller zakt naar 1000 ipv blijft hangen rond de 1500 ?
Iemand ?
Hoog toerental
als dit altijd al zo was: wen er maar aan want het hoort zo. Vooral bij monopoint injectie is het een truuk om te uitlaatgas emissie te verbeteren.
als dit nieuw is: je heb een kansje dat de ecu de nulstand van de gasklep niet herkend. Tis of een schakelaar op de gasklep die te kritisch staat, of een potmeter waarvan de nulstand van pad is.
eerste geval: afstellen, tweede geval: even de accupool eraf (hoop ik voor je). Dan moet de stationair toerenregeling wel even laten inleren voordat je het uiteindelijke effect hebt. Dus even met warme motor een minuutje stationair laten lopen.
als dit nieuw is: je heb een kansje dat de ecu de nulstand van de gasklep niet herkend. Tis of een schakelaar op de gasklep die te kritisch staat, of een potmeter waarvan de nulstand van pad is.
eerste geval: afstellen, tweede geval: even de accupool eraf (hoop ik voor je). Dan moet de stationair toerenregeling wel even laten inleren voordat je het uiteindelijke effect hebt. Dus even met warme motor een minuutje stationair laten lopen.
Wen er maar aan, das normaal.
Werkt dat ding niet, dan slaat je motor af bij gas los.
Je zou 'm eens een schoonmaakbeurt kunnen geven, veel WD40 erop spuiten en schoonborstelen met een tandeborstel. Vergeet de connector niet
Je zou 'm eens een schoonmaakbeurt kunnen geven, veel WD40 erop spuiten en schoonborstelen met een tandeborstel. Vergeet de connector niet
Waar zit die gasklepregelaar precies ??Willem S schreef:Wen er maar aan, das normaal.