CV achterklep

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Lenny

Ik heb nog een leuk probleem. Welk relais stuurt de cv aan. Mijn achterklep van mijn r19 wordt wel gesloten maar niet geopend.

Bij vergrendeling komt er geen puls bij de achterklep. Dit kan volgens mij maar twee dingen betekenen.

1 Breuk in draad
2 Probleem met relais

Maar waar zit dat relais exact ?
Bart V

Relais zit in de zekeringskast, langwerpig wit relais. Maar als je deuren wel gewoon sluiten ligt het ZEKER niet aan je relais. Waarschijnlijk een kabelbreuk. Controleer even die contactjes tussen je klep en carroserie waarmee hij contact maakt als de klep dicht is.

Succes
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Denk dat het je cv-motor in de klep is.
Relais is het niet, want hij sluit wel (en de rest ook weer open?)
Draadbreuk is het ook niet, want de puls wordt omgekeerd over de draden gestuurd (+ en - omgedraaid) voor openen en sluiten.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Lenny

Bas schreef:Denk dat het je cv-motor in de klep is.
Draadbreuk is het ook niet, want de puls wordt omgekeerd over de draden gestuurd (+ en - omgedraaid) voor openen en sluiten.
De rest gaat ook open, is dat zeker dat er omgekeerd geschakeld wordt ? Ik dacht dit namelijk ook maar wist het niet zeker
Koen
Contacteer:

Ja klopt inderdaad
Roy
Moderator

Was het vroeger wel zo dan? Een 306 cabrio heeft precies hetzelfde namelijk. Je moet hem met een sleutel opendoen maar hij gaat wel tegelijk op slot met de deuren.

Ook de dealer zegt dat het zo hoort. Hebben meerdere peugeot geprobeerd namelijk.
5 GT Turbo '88 GT5
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Roy jij hebt dat toch gemaakt voor je R5je ??

zoja.. dan heb je dat best wel strak gedaan man. :)
Roy
Moderator

Ja ik heb ook de achterklep van mijn 5 centraal sluitbaar gemaakt. Veel mensen zeiden mij dat het niet kon maar het is wel gelukt 8)
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer

Lijkt mij net handig dat je achterklep op slot blijft als je de deuren open maakt. Maar dat ie sowieso mee op slot gaat als je ze dicht maakt. Met het oog op diefstalpreventie... Zou het echt niet zo horen?
Nick (germanstyle)

Of de hele achterklep glad maken, zoals ik nu aan het doen ben (ga doen) dat is de beste inbraakpreventie.
Tijn
Contacteer:

Helaas helpt nix tegen ruitjes intikken .... :evil:
there is no spoon.
Lenny

Bas schreef:Denk dat het je cv-motor in de klep is.
Ik heb het getest maar er komt geen puls voor het openen van de achterklep. Ik zou toch dit signaal ook moeten registreren ?
Bolkestein

Riël schreef:Lijkt mij net handig dat je achterklep op slot blijft als je de deuren open maakt. Maar dat ie sowieso mee op slot gaat als je ze dicht maakt. Met het oog op diefstalpreventie... Zou het echt niet zo horen?
Ik heb het sinds kort ook met mijn clio 16V, en nee het hoort niet, bij mij ging ie vroeger gewoon open en dicht met de sleutel (afstandsbediening) maar nu alleen nog maar dicht en niet meer open. Moet inderdaad handmatig, ga eens kijken wat er loos is. Of heeft iemand het al gevonden en hoef ik dus niet al dat speurwerk meer te doen .......
Plaats reactie