Kan in de renault 19 met F3P motor een F7P gelepeld worden

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Armando

Kan in de renault 19 met F3P motor een F7P gelepeld worden
Armando

Kan iemand dit me vertellen de vraag is van iemand uit argentinie... Coyote..
jeroen.k

Passen doet het sowieso, maar draadboom, versnellingsbak ed zijn wel anders uiteraard (versn bak week nie zeker)

F3P is 1.7 en F7P is 1.8 16v toch?

Kan dus wel, maar "hoop" aanpassingen. (complete mototruim)
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Voor mij zou het "a dream come treu" zijn,maar ook al zou het kunnen,tis denk ik bijna niet te doen,als ik me niet vergis moet je de complete aandrijving verstevigen omdat een 16v veel meer vermogen heeft.
tis al bijna niet te doen om van mijn 1,7 monopointer een multipointer te maken,zeker omdat ik in autotechniek a-technisch ben.

Maar lijkt me echt tof om zo'n verandering mee te mogen maken.

mocht het door gaan,wens hem sux6
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Steven
Car: M536

Tis echt 10x makkelijker om dan gewoon een 16v te kopen. Zal je uiteindelijk nog veel minder gaan kosten ook.

Want het is niet alleen blok erin en gaan, tis net zoals Chris al zegt de aanpassingen eromheen die veel tijd en kosten gaan innemen.
chris-mc
Contacteer:

Moet toe geven dat ik te snel heb gekozen met het nemen van deze 19,maar ik moest snel vervoer hebben ivm mn werk.toevallig kwam de gene die ik nu heb net binnen,ik was eigenlijk meteen verkocht,ik was al blij dat het geen 1,4 meer was.maar als er een 16v stond,hoe dan ook dan had ik hem wel genomen.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Steven
Car: M536

Nooit te impulsief kopen, ook niet onder druk laten zetten door werk ofzo.

Maar Chris, je kunt nu toch nog steeds kijken naar een 19-16v? Dan verkoop je deze gewoon weer.
chris-mc
Contacteer:

Door omstandigheden van mn vorige baas (zoals 3 maanden geen slaris als vb)heb ik eigenlijk nooit de kans gehad om kunnen sparen,deze auto heb ik dus op lening moeten aanschaffen,ik weet dat het dom is maar ja ik moest wel,ik had vervoer nodig.ik wou een clio kopen ofzo en dan door sparen voor een megane of een r19 16v,maar deze had ik al op het oog dus nam ik deze,ik heb e geen spijt van,maar moet toe geven,een 16v had leuker geweest.

Nu deze voor langere tijd blijft ga ik het groter aanpakken zoals ik het bij mn vorige 19 wou doen.en ondertussen spaar ik door voor een megane coupe.
Bart V

Chris, ga je deze motor repareren??? Of komt er een andere in??
Marcel (mlg)
Contacteer:

Het is wel mogenlijk , heb ik ook met m'n collega gedaan bij zijn r19 1.7 . We hadden een schade 19 gekocht voor weinig , en dan heb je ook alle onderdelen bij de hand zoals radiateur koelvloeistof pompje enz... . Je kan dan ook zo de fusee's overzetten met de zwaardere remmen. De stekker van de kabelboom paste ook zo en deed het toen ook goed .De versnellings bak is bijna het zelvde alleen de overbrenging is iets anders , het is ook gewoon een jb3 bak .
Bart V

vergeet niet je remmerij achter enzo. Ik heb ook overwogen om een 16V in mn 19 te gooien, maar bleek dus teveel werk. Bekabeling enzo is zo gebeurt, net wat marcel zegt. plug en play.

Als je tijd, ruimte, geld en verstand van auto's hebt is het makkelijk te doen.

Succes.
Armando

Bedankt voor de infoo.. :wink: :wink: Weer een potentiele lid blij :D
chris-mc
Contacteer:

Bart V schreef:Chris, ga je deze motor repareren??? Of komt er een andere in??
met deze motor is er niks aan de hand,ik ga dr alleen wat aan veranderen.Ik heb bij achterberg info opgevraagt,maar ik moest maar bellen want je kunt het zo gek maken als je maar wilt

mn vorige r19 heb ik om een boompie gevouwen,dus daarom moest ik zo snel mogelijk een ander halen.
-Ray-
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Tis echt 10x makkelijker om dan gewoon een 16v te kopen. Zal je uiteindelijk nog veel minder gaan kosten ook.

Want het is niet alleen blok erin en gaan, tis net zoals Chris al zegt de aanpassingen eromheen die veel tijd en kosten gaan innemen.
dat klopt als een bus....
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart V

Wel leuk werk :-D (vind ik)
chris-mc
Contacteer:

Ik heb mee mogen helpen om een motor te vervangen van een slopel d-kadet,maar is idd best leuk om te doen,komt allen heel wat bij kijken en voor je hem aan de praat hebt,maar das alleen als je niet vaak motors vervangd
Bart V

chris-r19 schreef:Ik heb mee mogen helpen om een motor te vervangen van een slopel d-kadet,maar is idd best leuk om te doen,komt allen heel wat bij kijken en voor je hem aan de praat hebt,maar das alleen als je niet vaak motors vervangd
Bij een opel is het lang niet zo leuk als bij een renault :-D. Die opel blokken zitten altijd helemaal onder de olie.
Plaats reactie